Goedemorgen allemaal,
Na een aantal jaren zeer prettig op mijn huidige systeem te hebben gespeeld wordt het tijd voor een nodige upgrade. Mijn huidige systeem bestaat nog uit de navolgende onderdelen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
99% van de tijd is gamen. Ik speel echt vanalles dus dit varieert van battlefield en call of duty tot euro truck simulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen heel hard budget. Maar zo rond de 1500 lijkt mij redelijk voor vele jaren plezier en dit is exclusief GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Corsair obsideon 750D
- Corsair ax1000i
- Samsung 840 EVO 1TB SSD als storage drive (belangrijke data staat op de NAS)
- MSI GTX 1080 (uitleg voor behoud onderin post)
- 2x philips 1440P @75hz monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederboard, M2 NVME en koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben geen echte fanboy maar gezien mijn laatste MSI/corsair build 0 problemen door de jaren heeft gegeven hebben deze merken wel een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee, mijn huidige systeem is puur voor de fun overklocked geweest maar dit is niet iets wat ik weer ga doen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk advies/ervaringen van anderen. Ik hik al een tijdje (ruim een jaar) tegen deze upgrade aan en altijd is er wel weer een grote launch die om de hoek staat waardoor ik eerst daar de uitkomst van wil zien. Exact hetzelfde geld nu voor de GPU. Ik ben wel benieuwd wat AMD gaat doen. Vandaar dat er ook nog geen GPU in mijn nieuw build staat. uit eindelijk in deze build op basis van de tweakers test toch gekozen voor een intel build met de 13600k omdat deze de ryzen 7000 in games verslaat. Tevens gekozen voor DDR5 vanwege een stukje " future proof" maar graag jullie mening want mischien geef ik nu wel veel te veel uit voor zaken waar ik toch geen gebruik van maak. RGB en dat soort dingen is echt totaal niet belangrijk. De kast staat met zijn kijkglas tegen de zijkant van mijn bureau. dus ookal zitten er 100 lichtjes in ik zie ze toch niet.
Huidige build:
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening!
Na een aantal jaren zeer prettig op mijn huidige systeem te hebben gespeeld wordt het tijd voor een nodige upgrade. Mijn huidige systeem bestaat nog uit de navolgende onderdelen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI Z87-G45 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 199,- | € 199,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i | € 184,18 | € 184,18 |
3 | Ventilatoren | Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A1600C9 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair AX1200i | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Mushkin Chronos SSD (7mm) 480GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 383,18 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
99% van de tijd is gamen. Ik speel echt vanalles dus dit varieert van battlefield en call of duty tot euro truck simulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen heel hard budget. Maar zo rond de 1500 lijkt mij redelijk voor vele jaren plezier en dit is exclusief GPU.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Corsair obsideon 750D
- Corsair ax1000i
- Samsung 840 EVO 1TB SSD als storage drive (belangrijke data staat op de NAS)
- MSI GTX 1080 (uitleg voor behoud onderin post)
- 2x philips 1440P @75hz monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederboard, M2 NVME en koeler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben geen echte fanboy maar gezien mijn laatste MSI/corsair build 0 problemen door de jaren heeft gegeven hebben deze merken wel een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen specifieke eisen.
Ga je overklokken?
Nee, mijn huidige systeem is puur voor de fun overklocked geweest maar dit is niet iets wat ik weer ga doen.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk advies/ervaringen van anderen. Ik hik al een tijdje (ruim een jaar) tegen deze upgrade aan en altijd is er wel weer een grote launch die om de hoek staat waardoor ik eerst daar de uitkomst van wil zien. Exact hetzelfde geld nu voor de GPU. Ik ben wel benieuwd wat AMD gaat doen. Vandaar dat er ook nog geen GPU in mijn nieuw build staat. uit eindelijk in deze build op basis van de tweakers test toch gekozen voor een intel build met de 13600k omdat deze de ryzen 7000 in games verslaat. Tevens gekozen voor DDR5 vanwege een stukje " future proof" maar graag jullie mening want mischien geef ik nu wel veel te veel uit voor zaken waar ik toch geen gebruik van maak. RGB en dat soort dingen is echt totaal niet belangrijk. De kast staat met zijn kijkglas tegen de zijkant van mijn bureau. dus ookal zitten er 100 lichtjes in ik zie ze toch niet.
Huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 399,99 | € 399,99 |
1 | Moederborden | MSI MPG Z690 CARBON WIFI | € 432,47 | € 432,47 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB Elite | € 209,- | € 209,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000C36 | € 259,- | € 259,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 229,- | € 229,- |
Totaal | € 1.529,46 |
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening!
[ Voor 13% gewijzigd door Sentoxic op 24-10-2022 12:27 . Reden: vekeerde RML van huidige systeem ]