Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal vooral worden gebruikt voor thuiswerken (citrix) en licht allround gebruik (browsen, youtube, netflix). Maar het systeem moet ook geschikt zijn om op te gamen (FPS'en, ARPG's).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1000 euro, maar als het iets goedkoper kan zonder aan performance in te leveren dan is dat meegenomen. Er zit een klein beetje rek in, maar niet te veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze onderdelen zijn er al:
• Monitor: Dell Ultrasharp 27" 1440p. Als deze ooit de geest geeft zal er een nieuwe 1440p 27" voor in de plaats komen.
• Voeding: Seasonic x-650 80+ gold.
• Toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik bij elkaar geklikt, op basis van de BBG, lichtelijk aangepast omdat ik graag alles bij 1 webshop bestel, en met een wat goedkopere videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Het liefst koop ik alles bij een Nederlandse webshop (dus niet bij amazon).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Een PC die tijdens office-gebruik stil is heeft sterk de voorkeur. Een beetje geluid tijdens gamen is geen probleem, maar hier geldt ook hoe stiller hoe beter.
• Simpele, zwarte behuizing. Ramen en lichtjes zijn niet nodig.
•
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar de videokaart, ik volg de ontwikkelingen al een poosje niet meer, dus zijn er misschien wel veel betere keuzes (veel meer prestaties voor ongeveer hetzelfde budget, of voor veel minder geld iets wat nog steeds goed genoeg presteert).
Ik hoor het ook graag als er andere onderdelen beter of goedkoper kunnen.
Dit systeem zal vooral worden gebruikt voor thuiswerken (citrix) en licht allround gebruik (browsen, youtube, netflix). Maar het systeem moet ook geschikt zijn om op te gamen (FPS'en, ARPG's).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1000 euro, maar als het iets goedkoper kan zonder aan performance in te leveren dan is dat meegenomen. Er zit een klein beetje rek in, maar niet te veel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze onderdelen zijn er al:
• Monitor: Dell Ultrasharp 27" 1440p. Als deze ooit de geest geeft zal er een nieuwe 1440p 27" voor in de plaats komen.
• Voeding: Seasonic x-650 80+ gold.
• Toetsenbord, muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik bij elkaar geklikt, op basis van de BBG, lichtelijk aangepast omdat ik graag alles bij 1 webshop bestel, en met een wat goedkopere videokaart.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 529,- | € 529,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,51 | € 94,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.103,26 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Het liefst koop ik alles bij een Nederlandse webshop (dus niet bij amazon).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Een PC die tijdens office-gebruik stil is heeft sterk de voorkeur. Een beetje geluid tijdens gamen is geen probleem, maar hier geldt ook hoe stiller hoe beter.
• Simpele, zwarte behuizing. Ramen en lichtjes zijn niet nodig.
•
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar de videokaart, ik volg de ontwikkelingen al een poosje niet meer, dus zijn er misschien wel veel betere keuzes (veel meer prestaties voor ongeveer hetzelfde budget, of voor veel minder geld iets wat nog steeds goed genoeg presteert).
Ik hoor het ook graag als er andere onderdelen beter of goedkoper kunnen.
Choose life
/f/image/7OEsag4GTwWwJc6xvVq64cRP.png?f=fotoalbum_large)