Windows 10 Pico W wordt niet goed herkend in device manager

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb een schone Windows 10 installatie gedaan.

Nu heb ik sinds enkele dagen de Raspberry Pico W aangeschaft.
Echter met het aansluiten van de Pico W krijg ik een geel uitroepteken in device manager bij other devices.
Ik heb na de Windows 10 installatie ook de updates geinstallleerd.

Voor de schone Windows 10 instalatie heeft de Pico W wel gewerkt.

Ik heb geprobeerd de driver te verwijderen en weer opnieuw opgestart maar geen resultaat.
Ook geprobeerd de driver updaten maar heeft ook geen resultaat.

Ik heb het moederbord Gigabyte B365M DS3H en een nieuwe harde schijf.
Nu vraag ik mij af of er een driver te downloaden is voor de Pico W maar kon zelf niks vinden.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan oplossen.

.

...

Beste antwoord (via F_J_K op 24-10-2022 12:50)

• verbatim
F_J_K schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

offtopic:
Draait inderdaad op Windows, maar het probleem zit niet in Windows als OS zelf. Daar hebben we een opsplitsing voor gemaakt: Windows als OS in WOS, problemen met games op Windows in Spielerij - problemen en vragen, problemen met software (vaak) op Windows hier.

[...]

Microcontroller: my bad, had ik kunnen zien.

Linux: inderdaad, maar de link die ik gaf suggereert dat onderwater WSL wordt gebruikt, 'Linux binnen Windows'. En blijkbaar is nog de oudere WSL nodig, best kans dat een verse Windows meteen WSL2 installeert. Maar dat is puur een gok mijnerzijds. Ik heb nul ervaring met de Pico W maar wilde iig de tip geven het te checken.
Ik heb het inmidels gefixt door een nieuwe firmware.uf2 naar het device te kopieren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat wil je met de verbinding doen? Misschien is het voldoende simpelweg de SD-card er uit te halen en direct in de PC te stoppen.

Als iets anders: Google wijst me op https://infosecwriteups.c...93e29e2cb?gi=66ed13ec3f61 met o.a. de tip WSL te downgraden. Maar ik heb er geen ervaring mee (anders dan via SD-card).

ANyway: de vraag gaat niet over Windows zelf, ik verplaats dus even van Windows clients naar de CSA-buren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
Bedankt voor de link. Maar het heeft geen ingang voor de microsdcard maar de Raspberry pi pico W is een microcontroller. En ik gebruik daarvoor Windows 10 pro en dus geen Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

F_J_K schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:59:
ANyway: de vraag gaat niet over Windows zelf, ik verplaats dus even van Windows clients naar de CSA-buren.
Dat het apparaat niet voorkomt in Device manager lijkt mij voldoende om aan te nemen dat het wél om Windows gaat.

@verbatim had je de drivers geïnstalleerd vóórdat je de Pico W aansloot?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
CH4OS schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
Dat het apparaat niet voorkomt in Device manager lijkt mij voldoende om aan te nemen dat het wél om Windows gaat.

@verbatim had je de drivers geïnstalleerd vóórdat je de Pico W aansloot?
Normaal gesproken zit er bij de standaardinstallatie voor Windows 10 al een driver.
Dus als je de microUSBkabel op de Pico W aansluit zou die normaal gesproken al in devicemanager te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CH4OS schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:32:
[...]
offtopic:
Draait inderdaad op Windows, maar het probleem zit niet in Windows als OS zelf. Daar hebben we een opsplitsing voor gemaakt: Windows als OS in WOS, problemen met games op Windows in Spielerij - problemen en vragen, problemen met software (vaak) op Windows hier.
verbatim schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:19:
Bedankt voor de link. Maar het heeft geen ingang voor de microsdcard maar de Raspberry pi pico W is een microcontroller. En ik gebruik daarvoor Windows 10 pro en dus geen Linux.

Linux: inderdaad, maar de link die ik gaf suggereert dat onderwater WSL wordt gebruikt, 'Linux binnen Windows'. En blijkbaar is nog de oudere WSL nodig, best kans dat een verse Windows meteen WSL2 installeert. Maar dat is puur een gok mijnerzijds. Ik heb nul ervaring met de Pico W maar wilde iig de tip geven het te checken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• verbatim
F_J_K schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:08:
[...]

offtopic:

[...]

Ik heb het inmidels gefixt door een nieuwe firmware.uf2 naar het device te kopieren.
Pagina: 1