Termijn provider in gebreke stellen wegens niet leveren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Op 3 oktober heb ik bij provider een abonnement voor thuis ADSL internet afgesloten, op 10 oktober heb doorgegeven van de 14 dagen bedenktijd af te zien, dit is ook bevestigd.

Op hun website staat:
14 dagen na de aanvraag van je abonnement ontvang je een e-mail met de verwachte opleverdatum. Als je voor snelle levering hebt gekozen tijdens het bestellen, dan ontvang je binnen 5 werkdagen een e-mail met de verwachte opleverdatum.
Inmiddels is de laatstgenoemde termijn al 14 dagen verstreken zonder dat ik een opleverdatum heb ontvangen, 9 dagen te laat dus.

Verder staat in de algemene voorwaarden:
Een door provider afgegeven (op)leveringstermijn en/of
(op)leveringsdatum geldt te allen tijde als streeftermijn en/
of streefdatum en geldt nimmer als fatale termijn.
Echter heb ik dus überhaupt geen leveringstermijn gekregen.
Indien provider tekortschiet in de nakoming van één of
meer van haar verplichting(en) uit een Overeenkomst, zal de
Klant provider deswege in gebreke stellen, tenzij nakoming
van de betreffende verplichtingen reeds blijvend onmogelijk
is, in welke gevallen provider onmiddellijk in gebreke is. De
ingebrekestelling dient schriftelijk per aangetekende post te
geschieden waarbij aan provider een redelijke termijn van
niet minder dan 30 dagen zal worden gegund om alsnog
haar verplichtingen na te komen.
Kan ik de provider al in gebreke stellen of is dit nog volledig binnen hun recht? Het is redelijk bizar dat ze mij aan een jaarabonnement kunnen houden en zelf gewoon al een halve maand niks laten weten, en daar nog minimaal 30 dagen mee mogen doorgaan.

Beste antwoord (via HallonRubus op 24-10-2022 11:07)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In gebreken stellen is een uiterst redmiddel wanneer je er tezamen niet uit komt en je ze een redelijke termijn hebt gegeven om het alsnog op te lossen. Geef ze bijvoorbeeld nog maximaal twee weken, alvorens je hen in gebreken stelt en de koop ontbindt, laat het hen wel op een vriendelijke manier weten.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2022 11:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:48
Heb je ze al eens opgebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik heb vorige week met de klantenservice contact gehad, die zeiden alleen maar, er is nog geen levertermijn bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:54
HallonRubus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Ik heb vorige week met de klantenservice contact gehad, die zeiden alleen maar, er is nog geen levertermijn bekend.
En toen heb je 'Oke' gezegd en opgehangen? Ik zou je niet zo makkelijk laten afschepen en zeker vertellen dat het niet communiceren voor jou geen optie is. Je hebt een dienst afgenomen en verwacht binnen 3 werkdagen een schriftelijke reactie dan wel telefonisch.

Mochten zij daar niet aan kunnen voldoen, kun je alvast hintten dat je aan de slag gaat met een aangetekende brief en dan maar een abonnement neemt bij de concurrent.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In gebreken stellen is een uiterst redmiddel wanneer je er tezamen niet uit komt en je ze een redelijke termijn hebt gegeven om het alsnog op te lossen. Geef ze bijvoorbeeld nog maximaal twee weken, alvorens je hen in gebreken stelt en de koop ontbindt, laat het hen wel op een vriendelijke manier weten.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:10
En zorg ervoor dat je elke afspraak zwart op wit hebt (brief/mail/etc), nooit uitgaan van mondelinge toezeggingen van een callcentermedewerker want dat win je sowieso nooit.
Pagina: 1