Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Voor dochter wil ik een iPhone kopen, want die van haar de iphone 7 is snel leeg, batterijcapaciteit is 77 procent van haar. Ik heb verder geen verstand van telefoons.

Ik wil de iphone 11 pro kopen en ik kan die van iemand overnemen voor 325. Voor dochter vind ik dat een mooie prijs. Maar die batterijcapaciteit is 82 procent. Schieten we daar dan wel iets mee op is mijn vraag?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
Nee daar schiet je weinig mee op.
Dan moet je er eerst nog een nieuwe batterij in stoppen.

[ Voor 46% gewijzigd door Roos79 op 24-10-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

nancy43 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:13:
Voor dochter wil ik een iPhone kopen, want die van haar de iphone 7 is snel leeg, batterijcapaciteit is 77 procent van haar. Ik heb verder geen verstand van telefoons.

Ik wil de iphone 11 pro kopen en ik kan die van iemand overnemen voor 325. Voor dochter vind ik dat een mooie prijs. Maar die batterijcapaciteit is 82 procent. Schieten we daar dan wel iets mee op is mijn vraag?
...
Volgens mij als je er een nieuwe batterij in stopt dan kan die weer mee zoals die ooit was toen die nieuw was.

https://reparatie.coolblu...phone/apple/iphone-11-pro

Reparatie via een Apple authorised service provider kost je 100 euro. Zou ik er in zo'n geval wel voor over hebben. De prijs is nog steeds ruim onder de prijs voor een refurbished model dus sowieso een goede deal waar je jaren plezier van kan hebben.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zou een nieuwe accu laten plaatsen als de telefoon verder nog goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nancy43
Oh lastig ja. Dus moet nieuwe batterij en dan is het prima, anders kan ze net zo goed bij die iphone 7 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Wel even erop letten dat het scherm geen barsten heeft. Ik wilde een oude iPhone 7 (met een klein barstje helemaal in de hoek, dus buiten beeld) een nieuwe batterij laten plaatsen via Amac, maar die willen dan gelijk het scherm vervangen. Dan wordt het ineens een dure exercitie. Alternatief is bij een lokale telefoon-boer, maar dan zit er waarschijnlijk geen originele batterij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

loeberce schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:56: Ik wilde een oude iPhone 7 (met een klein barstje helemaal in de hoek, dus buiten beeld) een nieuwe batterij laten plaatsen via Amac, maar die willen dan gelijk het scherm vervangen. Dan wordt het ineens een dure exercitie. Alternatief is bij een lokale telefoon-boer, maar dan zit er waarschijnlijk geen originele batterij in.
Dan ga je toch gewoon naar een Apple Store.

En jij bent toch degene die bepaalt wat je met je telefoon wilt doen, niet Amac 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth-Kova
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 00:48
Als een batterij onder de 83% zou komen zou ik het laten vervangen. of niet kopen.
https://support.apple.com...epair/battery-replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Greatsword schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

En jij bent toch degene die bepaalt wat je met je telefoon wilt doen, niet Amac 8)7
Amac is hier in Deventer. Apple store niet. Verhaal is dat ze een gebarsten scherm niet kunnen loshalen en terugplaatsen om de batterij te vervangen. Tenminste dat risico willen ze niet lopen. Dat snap ik best. En ik heb toen besloten de batterij niet te vervangen. Het is niet zo dat ik achteraf de rekening kreeg voor een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
Maar is de batterij van iphone 11 niet beter dan van een iPhone 7? Dat die bij de iphone 11 met 82 procent echt wel langer mee kan. Het probleem nu is dat als ze onderweg is al moet opladen. Maar ja, die tieners gebruiken van allerlei apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Apple Store heeft dezelfde policy. Mijn oude iPhone 8 had ook een scheurtje in het scherm. Amac wilde de batterij niet vervangen zonder ook het scherm te vervangen. Apple Store in Amsterdam hetzelfde verhaal.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
[...]

Nee, helaas werkt het zo niet... dan weigeren ze de reparatie. Dit zal de Apple Store ook doen, Amac werkt nl. via dezelfde richtlijnen als de Apple Store, het is immers een officiële reseller en ze moeten zo werken.

Zo heb ik al meer dan eens te maken gehad met geweigerde reparaties van iPhones en iPads als er een minimale schade aan het scherm is, het dunste flintertje van een randje af en ze willen niet repareren zonder ook het scherm te vervangen.

Je bent dan echt aangewezen op de onafhankelijke reparateur... en dan bestaat er een grote kans dat de batterij niet origineel is. Een niet originele batterij kan overigens helemaal prima zijn, maar kan ook slecht zijn... dat is altijd lastig in te schatten. Maar als er een onderdeel relatief makkelijk origineel te krijgen is voor reparateurs dan zijn het wel de accu's... gewoon even van tevoren informeren.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nancy43 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:13:

...
Het kan nog wel een half jaar tot jaar duren voordat die accu slechter wordt.

Vervangen kan voor E79,- oa Bij Apple Authorized Service Provider Card Service in Zwolle of Utrecht
https://www.cardservices....reparatie/#iphonetarieven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:08
[...]En jij bent toch degene die bepaalt wat je met je telefoon wilt doen, niet Amac 8)7
En dan achteraf de monteur/winkel de schuld geven.
(ik spreek uit ervaring)

Iedereen wil graag helpen, maar die richtlijnen zijn er niet voor niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Haruhi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

En dan achteraf de monteur/winkel de schuld geven.
(ik spreek uit ervaring)

Iedereen wil graag helpen, maar die richtlijnen zijn er niet voor niks helaas.
Daar zit natuurlijk ook nog wat tussenin... ze kunnen ook de vervanging uitvoeren met de kanttekening dat door de beschadiging het scherm zou kunnen barsten, dan heb je als klant nog een keuze. Een kleine schilfer of kras hoeft nl. niet perse een zwakke plek in het scherm te zijn en veelal als de reparateur gewoon voorzichtig te werk gaat kan het scherm er zonder breken vanaf worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Bij een gebarsten scherm kan men de reparatie weigeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
Gewoon de accu officieel laten vervangen als deze onder 80% is, het is zonde om 325 euro aan een toestel uit te geven, die qua updates nog paar jaar mee kan en dan de accu niet vervangen.

Want met een nieuwe accu kun je weer 2 jaar of langer mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Mizgala28 op 24-10-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:08
MicGlou schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Daar zit natuurlijk ook nog wat tussenin... ze kunnen ook de vervanging uitvoeren met de kanttekening dat door de beschadiging het scherm zou kunnen barsten, dan heb je als klant nog een keuze. Een kleine schilfer of kras hoeft nl. niet perse een zwakke plek in het scherm te zijn en veelal als de reparateur gewoon voorzichtig te werk gaat kan het scherm er zonder breken vanaf worden gehaald.
Dat is dus wat vroeger de aangeboden oplossing was, om dan vervolgens na eigen risico nog steeds aan de counter te zeuren.
Op een gegeven moment kwam het idee op om mensen te laten tekenen voor de risico, dat was reden om er mee te kappen.

Vandaar de richtlijn, de oplichters verpesten het voor de rest.
Krassen en schilfers tellen we als gebruikerssporen die breken nagenoeg nooit, die worden ook gewoon opgepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
Dus is wel aan te raden om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nancy43 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:43:
Dat is aan jou zelf. Denk dat hier voldoende informatie is gegeven om te kunnen beslissen. taxatie waardebepaling is hier niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Haruhi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Dat is dus wat vroeger de aangeboden oplossing was, om dan vervolgens na eigen risico nog steeds aan de counter te zeuren.
Op een gegeven moment kwam het idee op om mensen te laten tekenen voor de risico, dat was reden om er mee te kappen.

Vandaar de richtlijn, de oplichters verpesten het voor de rest.
Krassen en schilfers tellen we als gebruikerssporen die breken nagenoeg nooit, die worden ook gewoon opgepakt ;)
Ik hak wekelijks met het bijltje van reparaties aan iPhones via authorized resellers en reparaties worden constant afgewezen op gebruikssporen... kleine schilfers, krasjes, minimale putjes/deukjes... het wordt tegenwoordig nog vaker geweigerd dan een paar jaar terug. Om dan vervolgens een aanbod voor een "swap" te krijgen die 50~75 euro onder de nieuwprijs zit. Het beleid/houding omtrent reparaties is bij Apple altijd al slecht geweest en het is er niet beter op geworden... met Samsung toestellen hebben we dit geneuzel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:34
nancy43 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:43:
Gezien de 7 geen nieuwe updates meer krijgt (ios 16 krijgt ie niet meer), zou ik daar geen geld meer in investeren. Dus ik zou de wensen voor je dochter op een rij zetten en kijken op welk toestel je dan uitkomt. Een 11 pro is leuk, maar een goede batterij lijkt een grotere eis te zijn als ik je post zo lees.
Pagina: 1