Hoe kun je zien wat er in welke COM poort zit en hoe kun je een nieuw apparaat toevoegen en een lege COM poort?
Verwijderd
Configuratiescherm/modems/diagnostische gegevens is een mogelijkheid en over het algemeen kun je alleen een lege com port toevoegen door er een op het moederbord te prikken.
Bij COM3 en COM4 staat: geen modem geinstalleerd. Dan zou ik daar toch een datakabeltje (voor mijn GSM) in kunnen stoppen? COM 1 bevat mijn muis en COM 2 heb ik niet. Ik heb reeds dat kabeltje in de COM poort onder die van de muis gestopt, maar hij werkt niet. Wat moet ik dan doen om de computer zo ver te krijgen dat hij dit kabeltje gaat gebruiken?Op dinsdag 28 augustus 2001 20:04 schreef Keescpk het volgende:
Configuratiescherm/modems/diagnostische gegevens is een mogelijkheid en over het algemeen kun je alleen een lege com port toevoegen door er een op het moederbord te prikken.
COM3 en COM4 kun je meestal niet zelf gebruiken. Meestal hebben alleen COM1 en COM2 een connector aan de achterzijde van de PC. Soms is er zelfs maar één, soms kun je de tweede krijgen met een slotbrikje (Asus CUSL2 en CUSL2-C bijvoorbeeld).Op dinsdag 28 augustus 2001 20:08 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Bij COM3 en COM4 staat: geen modem geinstalleerd. Dan zou ik daar toch een datakabeltje (voor mijn GSM) in kunnen stoppen? COM 1 bevat mijn muis en COM 2 heb ik niet. Ik heb reeds dat kabeltje in de COM poort onder die van de muis gestopt, maar hij werkt niet. Wat moet ik dan doen om de computer zo ver te krijgen dat hij dit kabeltje gaat gebruiken?
COM3 en COM4 kunnen wel gebruikt worden door bijvoorbeeld PCI modems, maar dus niet voor externe apparaten.
Je kunt dus beter je modem op COM3 of COM4 laten werken, en dan zelf COM1 of COM2 gebruiken om een kabeltje op aan te sluiten.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1