Indeling plattegrond 'bovenverdieping'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnyIV
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-05-2024
Wij hebben jullie hulp en ideeën nodig m.b.t. de indeling van ons nieuwe oude huis welke wij recentelijk gekocht hebben aangezien wij er niet helemaal uitkomen. Alvast hartelijk dank!

Woon wens: Ruime slaapkamer met inloopkast en balkon
Woon wens: Badkamer met ruime douche met deuren, dus geen inloopdouche, minimaal 90x140cm), verder een dubbele wastafel en 1 klein ligbad en liefst ruimte om met z'n 2'en tegelijk in de badkamer te zijn.

Voor de andere grote slaapkamer aan de voorkant hebben wij nog geen exacte bestemming.

Het is een ' 2-onder-1-kap jaren 30 huis', en alles zal gestript worden en opnieuw ingedeeld.
Wij zitten echter wel vast aan de huidige positie van de kozijnen/ramen.

De trap van beneden kan zowel naar het midden als de zijkant uitkomen,

De trap naar de zolder zal mocht het 'echt' nodig zijn verplaatst kunnen worden, maar liever niet vanwege de kosten.

Het idee is om de slaapkamer aan de achterzijde samen te voegen met de badkamer en de muur daarvan te verplaatsen naast het trapgat zodat dit echt een ruime slaapkamer wordt. (zie laatste plattegrond)

Wij zouden ook nog een los toilet op deze verdieping willen, en deze echt niet in de badkamer willen plaatsen.

Als deze naast de 3 glas-in-lood ramen zou moeten komen dan zou dat betekenen dat wij waarschijnlijk zo'n 30 centimeter van de badkamer in moeten leveren.

Probleem: De nieuwe badkamer is wellicht wat aan de kleine kant als wij het toilet ernaast plaatsen... maar wellicht zijn er veel betere ideeën.

Hieronder vinden jullie de huidige plattegrond, wat situatie foto's en ons ontwerp waar wij dus nog niet tevreden mee zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cRPDLWx_bH0o6h-ORp_34ssdwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyvVaSJwxodUJhmfqbFObaM4.jpg?f=fotoalbum_large

Plattegrond 1e verdieping

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLGgjxfkW5RfhM4GUL2Bl_zB5ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cG6pvwpGSCHNg3sOL3EQzQwc.jpg?f=fotoalbum_large

Hierboven is een voorlopig ontwerp (nagetekend van ons funda ontwerp) , maar zoals je kan zien is de situatie niet ideaal qua deuren, ruimte in de badkamer etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b67EfOA2zhfbSFsnJm4CKyEuHKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZ3PUzzFq9u2WqgUJ7YsI8fJ.jpg?f=fotoalbum_large

Slaapkamer aan de voorzijde. Wij hebben hier nog geen specifieke bestemming voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V0IOXJVMi6LWqkRNFp2Xlhx7As=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITQoE5ZZHyRfmRKEPvnkbUCV.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige kleine slaapkamer voorzijde, Toekomstige badkamer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvxrg1JT83-GmpMPxolm4AU6Drk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aK5NP6nbhCr2146BlefdQUfk.jpg?f=fotoalbum_large

Slaapkamer achterzijde, Toekomstig samengevoegd met oude badkamer en toegang tot balkon.
Dit wordt de master bedroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_6W-FwZ4S1tlJLKGP3EUbQz800=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9thSFztg9W9y3y0YK1gCUD4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlXSkQSY6QudaJn_SDeZf1mXddw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNm2RXu42YS7ApQtLWy8gWyB.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige badkamer achterzijde, Toekomstig samengevoegd met slaapkamer met toegang tot balkon.
Dit is dus nu ook de master bedroom.

Alvast bedankt voor het meedenken, ben heel benieuwd welke idee jullie hebben voor het ontwerp.

Vriendelijke groet,
Jan

[ Voor 11% gewijzigd door JohnyIV op 23-10-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42

Onbekend

...

Die deur van de wc mag je ook een kwartslag draaien, zodat de deur naar links toezwaait richting de trap.
En in de badkamer kan je misschien de wasbakken verplaatsen tegen de muur van de wc aan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 14:30
Is het een optie om een glas in lood raam binnen de toiletruimte te doen? Lijkt alsof er twee boven de trap zitten en een ernaast, dan hou je een lekker ruime badkamer. En ik zie dat je de badkamerdeur nu de badkamer in laat draaien, ik zie meestal de badkamerdeur juist richting overloop draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44

pietje63

RTFM

Onder de trap zitten nu twee kasten, naar beide kamers een. Ik zou die sowieso samenvoegen, dan heb je bij een kamer veel kastruimte en bij de andere kamer een bruikbare muur.

Persoonlijk vind ik ook het opofferen van de hal zonde. Deze lijkt nu erg mooi licht. (door de ramen en ruimte), denk dat deze een stuk donkerder wordt.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-07 19:15
Eupeodes schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:18:
Is het een optie om een glas in lood raam binnen de toiletruimte te doen? Lijkt alsof er twee boven de trap zitten en een ernaast, dan hou je een lekker ruime badkamer. En ik zie dat je de badkamerdeur nu de badkamer in laat draaien, ik zie meestal de badkamerdeur juist richting overloop draaien
Ik zou de wc deur juist zo laten, en de badkamerdeur naar de gang laten draaien en scharnierend aan de rechter (wc)kant.

Zo duw je de badkamerdeur dicht als je uit de wc komt en vise versa.

Wij hebben het op die manier, en dat werkt perfect.

Ga je de wc deur of badkamerdeur aan de andere kant laten scharnieren, dan kun je mensen opsluiten in de wc/badkamer door de deur iets open te laten staan.

In de 15 jaar dat we het nu zo hebben is het op 1 hand te tellen dat we tegelijk de deuren wilden openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-07 23:50
Kun je de deur van de WC niet verplaatsen naar de andere muur?
Weet niet of dat handig uit komt i.v.m. formaat van de WC.
Maar dan heb je geen 2 deuren kort bij elkaar die eventueel tegen elkaar kunnen klappen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JohnyIV schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:37:
De trap naar de zolder zal mocht het 'echt' nodig zijn verplaatst kunnen worden, maar liever niet vanwege de kosten.
Welke kosten?
https://www.lamiwood.nl/p...odel-tokyo-280x57-dennen/

Als die trap niet meer in de weg zit kan daar bijvoorbeeld de wc. De ingang naar zolder kan vanuit 1 van de kamers.
Als je de inloopkast combineert met de zoldertrap heb je die mooi uit het zicht.

Bedenk ook of een vaste trap nodig is en hoe belangrijk je dat vindt. Liever elke dag een fijne sessie op de wc en 1x per maand balen van een vlisotrap, dan andersom elke keer een krappe wc hebben.

Wat is je zolder? Opslag of meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 07:16
let wel op met plaatsen van toilet dat je riolering naar beneden gaat. op beganegrond zul je deze ook ergens kwijt moeten.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Wat moet je met zo een grote slaapkamer? 8)7
Het grootste gedeelte van de tijd die je daar doorbrengt heb je je ogen dicht 8)

Ik zou de wc pal naast de trap doen, zo houd je daar een raampje, en geen "ruzie" meer met de deuren
En ik zou dan in het hoekje waar nu de wc zit het bad een stukje inschuiven, een nisje in de muur voor wat geurende bad olie en wat bad zout, een plekje om een boek neer te leggen.

Het stukje slaapkamer wat je nu in de hal hebt getekend, naast de trap naar de 2de verd. Zou ik weghalen, krijg je veel meer ruimte in je hal, en kwa ruimte in de slaapkamer gaat het niet heel veel uitmaken, en kun je nog wat spelen met de grote van de inloop kast.

zoveel mensen, zoveel wensen. :)

Er zijn mensen die hun huis verkopen voor een extra slaapkamer op de verdieping, en jullie verbouwen hem tot inloopkast.
Je moet doen waar nu je prioriteiten liggen, iets waar jullie allebei gelukkig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04:36
Is er een (aanstaande) kinderwens of mag de volledige bovenverdieping benut worden? Is er beneden werkt ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:06
In welke richting liggen de balken van je zoldervloer? En staat er op zolder nog een spant? Ik vermoed aan de hand van de foto's namelijk dat dit een huis is met houten verdiepingsvloeren en dan kun je niet zomaar elk muurtje wegbreken.

De trap vanaf de begane grond wordt vernieuwd begrijp ik?
Waarom dan niet meteen de zoldertrap recht boven de 'eerste' trap plaatsen? Daarmee spaar je op je bovenverdieping ruim 2m² vloeroppervlak en een lastig object mee uit.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 12:24
Ik kan je niet helpen met je plattegrond, maar wil je dit wel meegeven; Er zullen ook muren draagmuren zijn, en die kan je natuurlijk niet zomaar doorbreken of verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:32
Misschien heb ik er volledig overheen gelezen, maar waarom zou je de wc niet gewoon bij de badkamer doen?
Scheelt een boel ruimte en het gedoe met deuren is opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4woQwoQt5a71Nb-uvTmGyjuMjk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ucKLbw8e7kAwPO14tUBl1vg2.jpg?f=user_large

Let niet op de slechte paint skills :+

Je kunt dan uiteraard nog schuiven met alles, WC naast de douche is ook heel gangbaar (heb ik zelf ook) met een klein scheidingswandje (100 breed x180 hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:11
Het andere voordeel van de wc deur aan de (gezien vanuit de plattegrond) bovenkant doen ipv de rechterkant is dat je dan eenvoudig een wasbak aan de onderste muur kan doen.

Ik woonde in een appartement die dit had. Een klein wastafeltje zit vervolgens helemaal nooit in de weg als je naar de wc wil gaan. Nu moet je rekening houden met hoeveel de wastafel uitsteekt, omdat je er ook nog comfortabel langs wil als je op de wc wil gaan zitten.
Pagina: 1