Ziggo, welk modem bij eigen keuze beveel je aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digdas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 15:55
Hoi allemaal, ben zojuist naar ziggo gegaan in gebied Cuijk. Het modem wat ik van Ziggo heb lijkt niet echt goed te functioneren (buggy, herstart regelmatig en weinig mogelijkheden voor bijv. DNS en zo.

Aangezien er eigen modem keuze is, welke zouden jullie aanbevelen?

Ik ben nu aan het kijken naar de Fritzbox! 6660, maar is dat een goede?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06
Als je een nieuw Ziggo modem hebt gekregen bij een nieuwe aansluiting en daar problemen mee hebt, zou ik eerst bij Ziggo aankloppen.

Als er iets mis is met je hoofdaansluiting, gaat een nieuw ander modem niks helpen.

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digdas
Dat lijkt niet het geval. Alleen wil ik meer controle over mijn eigen netwerk, goed kunnen zien wat er in zit en vast zetten van IP adressen; en het modem lijkt een paar keer extra te hebben opgestart. Het is wel een langzaam ding..

Ik lees ook mindere verhalen over het modem (langzame chipset bijv)

[ Voor 13% gewijzigd door digdas op 23-10-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 17:15
Weet je zeker dat je de modem functie van je ziggo box wilt vervangen?
Of wil je enkel je eigen router gebruiken?

Ter info: je ziggo box is een alles in 1 apparaat. modem, router, wifi Acces point, switch.

Weinig mensen vervangen de modem functionaliteit. Wel de router. Dan moet je de ziggo box in bridge mode (laten) zetten.

Maar eens met de post hierboven. Zoek eerst de oorzaak van het probleem goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digdas
Thanks. Misschien ga ik ook voor alleen de router; ben even mijn opties aan het bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Beetje zinloos om zonder reden een eigen modem/router te willen.
Die Connectbox is een prima ding en als hij zonder reden reboot moet je gewoon Ziggo bellen en die lossen het dan voor je op.
Maar teksten als "hij lijkt een paar keer extra te hebben opgestart" klinken niet overtuigend.
Overigens is dat bij een nieuw modem soms mogelijk, het kan zijn dat hij nieuwe firmware geladen heeft als hij voor het eerst opstart.

En vastzetten van ipadressen kan prima in een Connectbox en het enige wat langzaam is in dat ding is de gebruikers interface, maar dat hebben ze opzettelijk gedaan om te voorkomen dat die gebruikers interface te veel cpu tijd van zijn echte taken afsnoept.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:58
Ook op basis van signaal issues kunnen coax modems uit het niets herstarten..
Als er bv een monteur aan de wijkversterker aan het sleutelen is , en er is langer dan +- 1minuut geen coax signaal herstart ie ook

Welk type connectbox heb je btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
Als het vaker voorkomt kan alleen Ziggo het oplossen.
Zij weten ook of het samenvalt met werkzaamheden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digdas
Vandaag viel alles weg; mogelijk toen een android device erbij kwam. Wel vreemd. Maar ziggo gebeld en die hebben een Factory Default reset gedaan.

Nou eens kijken of het helpt.
Pagina: 1