Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 11:44
Goedenavond,

Ik vroeg mij af wat jullie advies is rond een hogere shuttercount? Ik heb zicht op een tweedehands sony a7iii met een hogere shuttercount van 63k. De prijs is daarentegen ook maar €1100.

Maar wat is jullie ervaring daarmee? Aangezien een camera officieel tegen de 200k moet aankunnen.
Mvg

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25
63k is eigenlijk geen probleem voor de camera. Maar hoe ziet de camera er verder uit?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
Universal Creations schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:12:
63k is eigenlijk geen probleem voor de camera. Maar hoe ziet de camera er verder uit?
Op de foto's ziet deze er algemeen goed uit. Klein beetje geschaafd bij de flitsschoen, maar voor de rest niets. Natuurlijk moet ik dit live bezien.
Daarnaast is deze effectief op professioneel vlak gebruikt en is het 3 jaar oud.

Zijn er specifieke dingen waar ik dan extra op zou moeten letten? Bepaalde geluiden bij de shutter ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:02

bobcom

Dedicated dabbler

Ik heb de mijne bijna twee jaar terug voor €1000 met een s.c. van 70k gekocht en ik ben er nog steeds content mee. Had garantie, dat dan weer wel.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margu
bobcom schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:45:
Ik heb de mijne bijna twee jaar terug voor €1000 met een s.c. van 70k gekocht en ik ben er nog steeds content mee. Had garantie, dat dan weer wel.
Wow, 70k binnen garantie, dus eigenlijk binnen 2 jaar gebruik. Dat is wel heel veel.
Maar gelukkig dat die nog goed werkt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben fotograaf van beroep, met 2 body's die ik dagelijks gebruik. Shuttercount zit op een 50k en 70k ruwweg uit mijn hoofd. Die camera's gaan nog jaren mee, maak mij echt geen enkele zorgen daarover.

In het dslr tijdperk had je een spiegel en een sluiter die 5 of 6 of 10x per seconde moest opklappen en terugvallen tijdens het schieten in burst.....dan zet je wel slijtage op het systeem....maar de spiegel heb je al niet meer, dus er is veel minder massa dat hoeft te bewegen, dus veel minder slijtage bij een mirrorless.

Een a7III met 500 clicks vind ik enger, die is blijkbaar gebruikt om te filmen en is misschien wel continue aan het oververhitten geweest tijdens filmproducties. Lijkt mij beroerder voor de techniek er in dan dat ik voor 250 euro de sluiter laat vervangen en weer een "as new" camera er na heb. Die 200.000 is een richtgetal waar die soort van minimaal tegen moet kunnen. Reken dus maar dat ze gemiddeld gezien zeker 300.000 clicks aan kunnen. Kortom, jij kan komende 10 jaar vooruit en tegen die tijd wil je wat anders omdat de techniek tegen die tijd mooie upgrades bied.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:02

bobcom

Dedicated dabbler

Margu schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:23:
[...]

Wow, 70k binnen garantie, dus eigenlijk binnen 2 jaar gebruik. Dat is wel heel veel.
Maar gelukkig dat die nog goed werkt
Garantie was van de verkoper - weet niet of het een inruiler of eigengebruikscanera was. Zag er kek uit, heeft zich tot dusver ook kek gedragen. Als je een nieuwe koopt kun je zomaar een maandagochtendexemplaar treffen, als ik een gebruikte koop met een shuttercount van 70k weet ik in ieder geval dat hij het een hele poos goed gedaan heeft. Verder blijft het gokken: the only certain things in life are death and taxes, en belastingen kun je altijd nog ontduiken.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Pagina: 1