Energie: tijdelijk 2 huizen; huidige contract meenemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:48
Mijn vrouw en ik gaan verhuizen. De sleutel van het nieuwe huis krijgen we half december 2022, maar we zullen er pas definitief intrek in nemen begin maart 2023 (want verbouwingswerkzaamheden).

Gedurende de periode half december 2022 tot maart 2023 hebben we dus twee huizen in ons bezit. In beide huizen zal op dat moment behoefte zijn aan energie (stroom en gas).

Het energiecontract van het huidige huis staat op mij naam (bij Oxxio). Zeker vanaf komende maand is dat geen bijster gunstig contract, maar nog altijd een stuk goedkoper dan de zogenaamde 'modelcontracten' waar de energieleveranciers tegenwoordig mee schermen als je een nieuwe klant bent.

Voor mij gevoel doen wij er het beste aan om vanaf half december (dan komt het 2e huis erbij) het huidige contract over te zetten naar het nieuwe huis (een energiecontract is immers persoonsgebonden (toch?)) en dan voor ons huidige huis tijdelijk een nieuw modelcontract af te sluiten. Of bieden energiemaatschappijen voor deze situatie een soort van 'service' aan, waardoor je op het huidige contract tijdelijk op twee adressen energie geleverd krijgt? Dat zal wel weer niet ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:30
Simpele vraag, wat zei Oxxio toen je ze belde.

Daarnaast staat het ook gewoon op hun website.

https://www.oxxio.nl/verhuizen

Meerdere energie Maatschappijen doen dit. Wij hebben zelf ook tijdelijk op 2 adressen zelfde contract gehad. ( Essent ) voor ruim een half jaar.

[ Voor 36% gewijzigd door corporalnl op 23-10-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 03:49
Voor zover ik weet kan je altijd tijdelijk op 2 adressen geleverd krijgen vanwege de situatie die je beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zolang je er niet in woont kan je daar ook altijd een zogenaamd leegstandtarief voor laten opnemen zodat je niet dubbel het (huidige hoge) wintermaanden tarief betaald.

Je kan zover ik weet bij iedere leverancier een (tijdelijk) 2e adres opgeven, bij oxxio dus ook.

[ Voor 52% gewijzigd door DukeBox op 23-10-2022 20:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bij Essent kreeg ik inderdaad op beide adressen m'n contract. Pech voor mij was dat mijn contract precies afliep in die periode. Toen is het nieuwe contract ingegaan op de nieuwe woning en kreeg ik tijdelijke tarieven op de oude.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33
Je belt je energiemaatschappij op, je kan op 1 contract meerdere adressen hebben, bijvoorbeeld als je gaat verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
corporalnl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:11:
Simpele vraag, wat zei Oxxio toen je ze belde.
Retorische (en ironische :+) vraag: Hoe moeilijk is het nou om 'Heb je Oxxio al gebeld?' te vragen, in plaats van deze 'simpele' passief agressieve vraag?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik begrijp een beetje in je verhaal dat je eigenlijk van het contract af wilt.
Als ze op je nieuwe adres kunnen leveren, kun je alleen opzeggen met de eventuele boete.
En je kunt hetzelfde contract dubbel laten lopen op twee adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:33
Waarom niet twee contracten, elk huis op 1 naam dan krijg je voor december ook de 190 euro compensatie van de overheid

En dan neem je voor je huis waar je gaat klussen een energie bedrijf met uur prijzen die zijn maandelijkse opzegbaar. Zeer waarschijnlijk klus je toch overdag als de prijzen het laagste zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door ericwhar op 26-10-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Rossi46 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:46:
Mijn vrouw en ik gaan verhuizen. De sleutel van het nieuwe huis krijgen we half december 2022, maar we zullen er pas definitief intrek in nemen begin maart 2023 (want verbouwingswerkzaamheden).

Gedurende de periode half december 2022 tot maart 2023 hebben we dus twee huizen in ons bezit. In beide huizen zal op dat moment behoefte zijn aan energie (stroom en gas).

Het energiecontract van het huidige huis staat op mij naam (bij Oxxio). Zeker vanaf komende maand is dat geen bijster gunstig contract, maar nog altijd een stuk goedkoper dan de zogenaamde 'modelcontracten' waar de energieleveranciers tegenwoordig mee schermen als je een nieuwe klant bent.

Voor mij gevoel doen wij er het beste aan om vanaf half december (dan komt het 2e huis erbij) het huidige contract over te zetten naar het nieuwe huis (een energiecontract is immers persoonsgebonden (toch?)) en dan voor ons huidige huis tijdelijk een nieuw modelcontract af te sluiten. Of bieden energiemaatschappijen voor deze situatie een soort van 'service' aan, waardoor je op het huidige contract tijdelijk op twee adressen energie geleverd krijgt? Dat zal wel weer niet ;)
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten afgelopen zomer. Wij zijn verhuisd en hadden tijdelijk twee woningen. Bij ons liepen de overeenkomsten gewoon door en was enkel het verbruik hoger in die periode. Overigens werd dat netjes per adres bijgehouden en die historie is ook te zien op de website. Wanneer ik mijn verbruik wil bekijken dan moet ik eerst een adres kiezen. Het contract had er wat dat betreft niets mee te maken, althans dat was mijn ervaring. Het voelde meer als een overeenkomst met ons persoonlijk om stroom te leveren, de locatie was niet echt relevant voor mij als eindgebruiker. Wat dat betreft vond ik dat eigenlijk heel netjes verlopen. Dit was duidelijk niet hun eerste keer zegmaar.

In ons scenario wilden we niet wisselen van partij en ook geen ander contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 21:17
ericwhar schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:46:
Waarom niet twee contracten, elk huis op 1 naam dan krijg je voor december ook de 190 euro compensatie van de overheid

En dan neem je voor je huis waar je gaat klussen een energie bedrijf met uur prijzen die zijn maandelijkse opzegbaar. Zeer waarschijnlijk klus je toch overdag als de prijzen het laagste zijn.
De compensatie is niet per contract maar per aansluiting. TS kan waarschijnlijk toch niks goedkoper vinden dan zijn huidige contract, dus dan kan hij die maar beter meenemen op tijdelijk twee Aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:48
Pyramiden schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

De compensatie is niet per contract maar per aansluiting. TS kan waarschijnlijk toch niks goedkoper vinden dan zijn huidige contract, dus dan kan hij die maar beter meenemen op tijdelijk twee Aansluitingen.
Dat is inderdaad momenteel de gedachte; overstappen heeft geen enkele zin omdat je dan wordt opgeknoopt aan een rete duur modelcontract.

Om tijdelijk over te stappen naar een leverancier die per uur zoals @ericwhar voorstelt is op zich nog wel een geinig idee :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1