Bij vodafone prepaid kun je unlimited bundel activeren voor een dag, een weekend of 7 dagen. Nu kwam ik een dag zonder internet zitten dus leek een unlimited bundel voor een dag wel goed idee. Deze heeft ook in tegenstelling tot de postpaid abbonnementen geen handmatige top up nodig.
Nu vroeg ik mij dus af is unlimited wel echt unlimited? Dus ik download een paar games (uiteraard wel heel laat in de avond om het netwerk niet voor anderen te belasten) en na 3 uur werkt mijn internet opeens niet meer. Ik kijk in "Mijn Vodafone" en mijn bundel was verdwenen en ik was door mijn tegoed gegaan. Meerdere keren met de klantenservice contact opgenomen en uiteindelijk was er iemand die mij vertelt dat er een verborgen limiet van 75GB per dag op staat. Uiteraard is 75GB een grote hoeveelheid maar met de komst van 5G en het adverteren van unlimited misschien toch niet helemaal onrealistisch voor sommigen.
Van het gesprek met de klantenservice:
Ik had ook nog hetzelfde geprobeerd met T-Mobile's prepaid unlimited bundel en die lijken geen verborgen limiet te hebben.
Nu vroeg ik mij dus af is unlimited wel echt unlimited? Dus ik download een paar games (uiteraard wel heel laat in de avond om het netwerk niet voor anderen te belasten) en na 3 uur werkt mijn internet opeens niet meer. Ik kijk in "Mijn Vodafone" en mijn bundel was verdwenen en ik was door mijn tegoed gegaan. Meerdere keren met de klantenservice contact opgenomen en uiteindelijk was er iemand die mij vertelt dat er een verborgen limiet van 75GB per dag op staat. Uiteraard is 75GB een grote hoeveelheid maar met de komst van 5G en het adverteren van unlimited misschien toch niet helemaal onrealistisch voor sommigen.
Van het gesprek met de klantenservice:
Dat er een limiet op staat vind ik op zich niet heel erg zolang dit gecommuniceerd wordt, mobiele netwerken raken nu eenmaal snel overbelast. Dus wat ik mij vooral afvraag is of dit wettelijk wel mag, want nergens in de voorwaarden, tarievenoverzichten en op de website staat dat er een limiet of fair usage van toepassing is in Nederland. Ook heb ik niks van een melding gekregen dat ik dat verborgen limiet had aangetikt.Bedankt! Ondanks dat de bundel onbeperkt is, staat er een daglimiet op van 75GB. Deze is overschreden, waardoor de bundel is gestopt.
Ik had ook nog hetzelfde geprobeerd met T-Mobile's prepaid unlimited bundel en die lijken geen verborgen limiet te hebben.