Vraag
Alle reacties
DFU modeCheesy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:37:
Vanmorgen werd ik wakker met een iPhone op het nachtkasje die in een opstart-loop zat. Wellicht veroorzaakt door een update.
Bijwerken via iTunes lukt niet, en herstellen geeft ook een foutcode. Hier nog ideeën of iPhone afgeschreven?
[Afbeelding]
al geprobeerd?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je telefoon is afgeschreven.
Dat had ik nog niet geprobeerd, iTunes detecteert nu de DFU-mode.La1974 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
DFU mode
al geprobeerd?
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je telefoon is afgeschreven.
Maar zodra ik kies voor herstellen start de iPhone opnieuw op en lijkt weer vast te lopen op dit scherm.
Ik heb al een andere (originele) usb-kabel geprobeerd.
Het lijkt me sterk dat een telefoonwinkel me hier verder mee kan helpen, zal wel een Apple Store worden maar die zitten hier niet in de buurt.

Simmetje eruit? Of misschien helpt het om de batterij helemaal leeg te laten lopen en hem dan nog een kwartietje(uurtje) langer uit laat liggen, en dan weer volledig op te laden. proberen kan altijd.Cheesy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Dat had ik nog niet geprobeerd, iTunes detecteert nu de DFU-mode.
Maar zodra ik kies voor herstellen start de iPhone opnieuw op en lijkt weer vast te lopen op dit scherm.
Het lijkt me sterk dat een telefoonwinkel me hier verder mee kan helpen, zal wel een Apple Store worden maar die zitten hier niet in de buurt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Probeer eens met 3utools (gratis & alleen voor windows) , deze zet de ipad automatisch in dfu en zet de originele rom erop . Ben 95% zeker dat het zo gaat lukken.Cheesy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Dat had ik nog niet geprobeerd, iTunes detecteert nu de DFU-mode.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dankje, zoiets zocht ik. Ik kon tot nu alleen obscure tooltjes vinden.Azmodann schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:35:
[...]
Probeer eens met 3utools (gratis & alleen voor windows) , deze zet de ipad automatisch in dfu en zet de originele rom erop . Ben 95% zeker dat het zo gaat lukken.
Helaas blijft deze hangen op 18%, blijkt vaker voor te komen als ik google raadpleeg (https://forums.macrumors....in-recovery-mode.2335787/)
DFU-mode lukt, maar elke keer na herstarten komt 'ie terug in recovery-mode en blijft dan hangen op het zwarte scherm met witte kabel.
Ik kom ook websites tegen die het over waterschade hebben. Ondanks dat de iPhone 11 in bepaalde mate waterdicht is, zou dit helaas wel kunnen. Gisteren heb ik 'm namelijk onder de kraan afgespoeld

Hoe kom je erop om elektronica waar constant stroom op staat met water schoon te maken haha. Een klein lekje en klaar is het. Het is niet daarvoor gemaakt heh.
[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 22-10-2022 22:14 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Of de batterij helemaal legen?
En nog wat tipsHow to force restart an iPhone 8, iPhone X, iPhone 11, or later:
Press and release the Volume Up, followed by the Volume Down button.
Then press and hold the Power button until your iPhone restarts.
How to force restart an iPhone 7:
Press and hold the Power button with the Volume Down button.
Keep holding both buttons until your iPhone restarts.
How to force restart an iPhone 6S or earlier:
Press and hold the Power button with the Home button.
Keep holding both buttons until your iPhone restarts.
-Clean your charging port
-Plugin your device to a wall outlet and let it charge for one or more hours uninterrupted
-Plug into power and restart it again
-En de Force restart dus
[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 22-10-2022 23:06 ]
Ook geen Amac in de buurt? Die kunnen soms bijna even veel als een Apple Store…Cheesy schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:26:
[...]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
IP68 is daar wel voor gemaakt.Mel33 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:13:
@Cheesy Cheesy actie haha. Je kan beter van die vochtige babydoekjes gebruiken ofzo.
Hoe kom je erop om elektronica waar constant stroom op staat met water schoon te maken haha. Een klein lekje en klaar is het. Het is niet daarvoor gemaakt heh.
Nee het is ip68 gegarandeerd. Dus tot een bepaalde max gegarandeerd
Dus het kan 1m onder water.
Maar dan alleen als er geen productiefout inzit of gaatje door het gebruik.
Het is dus nog steeds niet gemaakt of bedoeld om ermee in water te gaan.
En angezien je de laadpoort eerst weer watervrij moet maken voor je gaat laden. Is hij dus zeker niet echt waterdicht of watergeschikt te noemen.
Dus alleen in bepaalde omstandigheden wel.
Daaruit kan je concluderen dat het niet verstandig is om te doen.
Nu dus dat doen, of aanraden om te doen is een gokje, en geen functie van dat apparaat.
Dat klinkt al iets genuanceerder, alhoewel ik het een beetje een woorden-gegoochel vind.Mel33 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Nee het is ip68 gegarandeerd. Dus tot een bepaalde max gegarandeerd
Dus het kan 1m onder water.
Maar dan alleen als er geen productiefout inzit of gaatje door het gebruik.
Het is dus nog steeds niet gemaakt of bedoeld om ermee in water te gaan.
En angezien je de laadpoort eerst weer watervrij moet maken voor je gaat laden. Is hij dus zeker niet echt waterdicht of watergeschikt te noemen.
Dus alleen in bepaalde omstandigheden wel.
Daaruit kan je concluderen dat het niet verstandig is om te doen.
Nu dus dat doen, of aanraden om te doen is een gokje, en geen functie van dat apparaat.
IP68 is overigens bestend tegen 2 meter waterdruk. Elektra voor buiten heeft ook allemaal die rating en dat hangt ook gewoon in de regen.
Ik snap dat elektra en water spannend klinkt, en het is natuurlijk makkelijk om daarom iemand door gek te verklaren maar bij Apple staat gewoon in de handleiding dat dit gebruikt mogelijk is.
iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max, iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone SE (2e generatie), iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone XS, iPhone XS Max en iPhone XR zijn bestand tegen onopzettelijk morsen van gewone vloeistoffen, zoals frisdrank, bier, koffie, thee en sap. Als u morst, spoelt u het getroffen gebied af met leidingwater, veegt u de iPhone af en droogt u deze. Dat is dus exact wat ik heb gedaan. Ik heb daarna overigens de Lightning-poort niet meer gebruikt.
Maargoed, blijkbaar toch ergens een lekje geweest denk ik. Ik laat ‘m een paar dagen rusten en probeer dan nog wat aan recovery.
Maar we wijken af, het is geen waterschade aangezien hij aan gaat. Maak de poort en kabel eens schoon voorzichtig met een tandenstoker. Niet met water haha.
Ik verklaarde je niet voor gek dat deed een ander haha. maar ik zou mijzelf nooit aanleren om een telefoon onder de waterkraan schoon te maken. Er zit ook veel kalk in leidingwater, geeft ook weer ellende.
[ Voor 54% gewijzigd door Mel33 op 23-10-2022 14:06 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/