Beste mensen,
Sinds een paar maanden heb ik een nieuw setje in gebruik en onlangs valt het mij pas op dat de processor (i5 11400F) op 4200/4400 Mhz blijft lopen idle.
Nu heb ik in het begin wel in de bios gekeken en heb ook verandert dat er een andere koeler op zit, maar verder heb ik niet erg veel gedaan: zo kundig ben ik niet.
Wat ik wel gedaan heb is in taakbeheer kijken wat buiten de boot valt, zaken uit gezet, zaken die vanzelf opstarten uitgezet: dat helpt allemaal niet.
In de bios heb ik wat gespeeld met dat "ERP" omdat ik meende dat dat ermee te maken zou kunnen hebben, maar ook niet......
Voor het mooie (ik vergeet al die namen) heb ik wat plaatjes gemaakt van hoe het bij mij staat in de bios.
Ook nog de pc specs.
Heeft iemand een suggestie hoe dt kan en/of wat er fout zou kunnen staan?
Intel Core i5 11400F 2.6 – 4.4 Ghz 6-core 12 threads
Gigabyte Geforce RTX 3080 Gaming OC 10Gb Rev 1
MSI Mag B560 Torpedo ATX Gen 2
Corsair Vengeance LPX DDR4 2x8 Gb 3600 Mhz CL18
WD Blue SN570 NVMe M.2 1Tb PCIe 3.0 x4
CM MWE 850 Gold V2
Corsair iCUE H60i RGB PRO XT
Sharkoon TG5 case
:strip_exif()/f/image/bTIR4Bv81XtEwtO77iy8Pzcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9atewgTJPzgmCHNJcRltHWrP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5wqhSM6gcsP6NzBegaujryo.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds een paar maanden heb ik een nieuw setje in gebruik en onlangs valt het mij pas op dat de processor (i5 11400F) op 4200/4400 Mhz blijft lopen idle.
Nu heb ik in het begin wel in de bios gekeken en heb ook verandert dat er een andere koeler op zit, maar verder heb ik niet erg veel gedaan: zo kundig ben ik niet.
Wat ik wel gedaan heb is in taakbeheer kijken wat buiten de boot valt, zaken uit gezet, zaken die vanzelf opstarten uitgezet: dat helpt allemaal niet.
In de bios heb ik wat gespeeld met dat "ERP" omdat ik meende dat dat ermee te maken zou kunnen hebben, maar ook niet......
Voor het mooie (ik vergeet al die namen) heb ik wat plaatjes gemaakt van hoe het bij mij staat in de bios.
Ook nog de pc specs.
Heeft iemand een suggestie hoe dt kan en/of wat er fout zou kunnen staan?
Intel Core i5 11400F 2.6 – 4.4 Ghz 6-core 12 threads
Gigabyte Geforce RTX 3080 Gaming OC 10Gb Rev 1
MSI Mag B560 Torpedo ATX Gen 2
Corsair Vengeance LPX DDR4 2x8 Gb 3600 Mhz CL18
WD Blue SN570 NVMe M.2 1Tb PCIe 3.0 x4
CM MWE 850 Gold V2
Corsair iCUE H60i RGB PRO XT
Sharkoon TG5 case
:strip_exif()/f/image/bTIR4Bv81XtEwtO77iy8Pzcc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9atewgTJPzgmCHNJcRltHWrP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X5wqhSM6gcsP6NzBegaujryo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c0BiYZKSMeXLWKKNH3DOb74h.jpg?f=fotoalbum_large)