Overdrachtsnelheid laptop —> mediaplayer traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Beste Tweakers, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Als ik probeer files van mijn laptop zijn harde schijf over te zetten naar mijn mediaplayer via WiFi, is de snelheid ronduit dramatisch. Deze varieert telkens tussen de 0 en Max. 355kB/sec. Via de LAN (wat nu even geen optie is) tussen de 5 á 6 mB/sec (niet bijzonder, maar acceptabel). We hebben hier een modem/router van Ziggo die ik in Bridge modus heb laten zetten. De router die ik voor de verspreiding van het WiFi signaal gebruik is een Eminent EM 4720, en laptop met een Qualcomm Atheros QCA61x4A netwerkadapter en een Dune HD Duo4K mediaplayer met een 802.11AC adapter voor zowel 2.4 als 5 GHz. Op beide frequenties hetzelfde probleem. Het internet haalt bij diverse websites wel de beloofde snelheid via WiFi.

Iemand ideeën want dit is erg frustrerend….

Alvast bedankt voor jullie reacties. Overigens ben ik wel een beetje een leek op dit gebied, dus jullie hulp is van harte welkom en gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:25
Het begint al met die Dune die geen fatsoenlijke cpu heeft en dus de smb file access zal altijd ontzettend traag blijven.
Dan heb je nog als router een EM4720 die "end of life" is en ook niet al te best.
En dan is het nog de vraag hoeveel demping komt het wifi signaal onderweg tegen.

Test eens met die eminent ertussen uit en de Ziggo Connectbox weer als router die is zo wie zo beter dan die eminent.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Denk dat je voor de korte termijn meer gebaat bent bij een vlotte USB-stick of externe SSD. Daar je mediabestanden op zetten en dan aansluiten op de mediaspeler.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 23-10-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Ben(V) schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:50:
Het begint al met die Dune die geen fatsoenlijke cpu heeft en dus de smb file access zal altijd ontzettend traag blijven.
Dan heb je nog als router een EM4720 die "end of life" is en ook niet al te best.
En dan is het nog de vraag hoeveel demping komt het wifi signaal onderweg tegen.

Test eens met die eminent ertussen uit en de Ziggo Connectbox weer als router die is zo wie zo beter dan die eminent.
Bedankt voor je antwoord. Grappig hè, ik heb die Eminent toen aangekocht om juist de WiFi in huis te verbeteren en omdat hij erg goed uit allerlei testen kwam. Demping qua signaal is maar één muur. Zoals gezegd zijn de downloadsnelheden er goed via WiFi overal in de woning. Qua processor in de mediaplayer, tja, zal die nu echt de beperkende factor zijn? Daar heb ik wel een beetje moeite mee omdat zomaar te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
ThinkPad schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:01:
Denk dat je voor de korte termijn meer gebaat bent bij een vlotte USB-stick of externe SSD. Daar je mediabestanden op zetten en dan aansluiten op de mediaspeler.
Tja wellicht, maar dan is er weer een tussenstap en kost veel tijd (wel sneller dan nu😉) Deze mediaplayer was drie jaar terug high end en dan zou hij nu zo falen op overdracht via de WiFi. Dat gaat er bij mij toch een beetje moeilijk in eerlijk gezegd. Via bedraad valt mij de snelheid ook erg tegen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:25
Die Dune heeft geen echte processor alleen maar zo'n sigma chip die goed is in het afspelen van allerlei video formaten, maar als je Samba( smb) gaat gebruiken kan hij dat niet echt aan.
Het feit dat bedraad ook ruk is zegt genoeg.

Die Dune's waren nooit erg up-to-date en hadden al vanaf de eerste versie veel bugs.
Een google chromecast tv van een paar tientjes met een usb disk doet het beter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
En via UPnP aansluiten (die mogelijkheid is erin de Dune) is dat beter dan?
Pagina: 1