Probleem Google Nest icm Ubiquity netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
Beste Tweakers,

Heden loop ik tegen een lastig probleem aan. De Google Nest heeft perfomance problemen, een slechte internet verbinding resulterend in opdrachten langzaam of soms niet uitvoeren.
Wat ik al geprobeerd heb is een volledige factory reset, opnieuw connecten met ons thuisnetwerk, alles binnen de omgeving van de Google Home app. Tevens met een andere mobiel geprobeerd te verbinden. En op een andere plek in huis, vlakbij een AP.

Wat er vreemd genoeg wel werkte, was de Google Nest verbinden met een mobiele hotspot van een mobiele telefoon. Toen was er prima verbinding, kortom de WiFi chip (hardware) werkt naar behoren.

Dan moest het de communicatie tussen het apparaat en de Ubiquity AP zijn dacht ik. Helaas kan ik momenteel niet in ubiquity controller omdat Windows waarop de Unify was geinstalleerd is gecrashed en ik geen backup heb.

Heb zojuist wel een AP van zolder losgemaakt, gereset, een nieuw netwerk aangemaakt binnen een nieuwe controller van Unify. Wat ik dan zie wanneer Google Nest met dat netwerk verbinding maakt is een zeer lage Up- en Down snelheid..

Wat kan ik nog doen?