Google home wil lampen niet meer van kleur veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricderks
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-06 06:12
Goedemorgen,
Iedere avond laten wij de lampen op de overloop, keuken en bijkeuken automatisch veranderen naar de kleur blauw. (Snachts fijn voor de ogen)
Gisteren avond kreeg ik een melding op mijn telefoon dat er en fout was in de google assistent. De melding is: "De lampen bieden geen ondersteuning voor die functionaliteit"
Ook zijn deze lampen in de app niet meer te veranderen van kleur. Wel zijn de lampen nog steeds van kleur te wijzigen in de Nedis Smartlife app.
Meer mensen die dit ooit gehad hebben of nu ook hebben? En uiteraard hoe op te lossen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Google Home, Google Nest Mini's, lampen van Nedis, Nedis Smartlife app.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Via spraak opdracht (werkt ook niet)
-via de google home app(staat kleur wijzigen niet meer bij)
-De nedis smartlife opnieuw geautoriseerd
- De nedis smartlife ontkoppeld en opnieuw gekoppeld
- verschillende (engelse) fora afgestruind,waarbij mensen wel de zelfde probleem hebben maar geen oplossing.

...
Alvast bedankt voor jullie moeite!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindaatjex
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik heb hetzelfde met de lidl home lampen sinds gisteravond (22 oktober). Heb alles al proberen te resetten echt geen resultaat.

Ben benieuwd naar de oplossing, ik wacht even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meezs
  • Laatst online: 29-11-2022
hier ook sinds 22 oktober het zelfde probleem, ook alles al gereset in zowel de google app als de app van de lampen zelf zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjisbjort
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10-2022
He, ik had hier ook spontaan last van sinds +/- 22 okt na een paar avonden kutten is het me gelukt om het te fixen, voor mij werkte dit.

Ga naar je google home app, druk op apparaat instellen, dan op werkt met google. Druk op de app die je lampen ondersteund en meld deze opnieuw aan. Voor mij was dit hombli ik. Moest opnieuw inloggen en daarna deden mijn lampen het weer als van ouds.

Hoop dat dit niet te vaag beschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjisbjort
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10-2022
He, ik had hier ook spontaan last van sinds +/- 22 okt na een paar avonden kutten is het me gelukt om het te fixen, voor mij werkte dit.

Ga naar je google home app, druk op apparaat instellen, dan op werkt met google. Druk op de app die je lampen ondersteund en meld deze opnieuw aan. Voor mij was dit hombli ik. Moest opnieuw inloggen en daarna deden mijn lampen het weer als van ouds.

Hoop dat dit niet te vaag beschreven is.[quote]gjisbjort schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:13:

Ga naar je google home app, druk op apparaat instellen, dan op werkt met google. Druk op de app die je lampen ondersteund en meld deze opnieuw aan. Voor mij was dit hombli, druk op reconnect account. Ik moest opnieuw inloggen en daarna deden mijn lampen het weer als van ouds.

Hoop dat dit niet te vaag beschreven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 13:06
@ricderks Dit is een bekend (globaal) probleem, voornamelijk bij Tuya gebaseerde producten.
Zo ver als ik weet is Google op de hoogte van het probleem en zijn ze bezig met het oplossen.

Ik las toevallig een bericht vanmiddag dat het bij sommige weer werkte, dus mogelijk zijn ze al bezig met het uitrollen van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kefjeuh93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
Zelfde probleem hier. Hier enkel de slimme stopcontacten en die werken soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46
Soortgelijk probleem hier met Tuya (Lidl) lampen en Google Mini's/Hub's. Alleen gaat het hier om aan/uit wat niet meer werkt. Het is echt gekmakend, en de HAF voor de partner is helemaal weg.
Tuya opnieuw aanmelden in de Google Home app werkte helaas niet. Opnieuw aanmelden van de lampen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanIsMens
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-04 16:27
eltweako schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:11:
@ricderks Dit is een bekend (globaal) probleem, voornamelijk bij Tuya gebaseerde producten.
Zo ver als ik weet is Google op de hoogte van het probleem en zijn ze bezig met het oplossen.

Ik las toevallig een bericht vanmiddag dat het bij sommige weer werkte, dus mogelijk zijn ze al bezig met het uitrollen van een update.
Ik heb dit probleem ook al langer en eigenlijk met alle lampen. Dit gebeurt alleen in routines met de nieuwe "apparaatbesturings" functie die inmiddels al wel even bestaat. Ik gebruik nu gewoon eigen opdrachten in routines om het te laten werken. Wel jammer dat zo'n mooie functie niet naar behoren werkt en je nogsteeds de oude commando's moet invoeren. Als ik feedback wil geven krijg ik alleen een paar keuze opties en geen tekstvak dus daar heb je ook vrij weinig aan als beta-tester..... hoop snel verandering te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb deze problemen nu ook al enige tijd.
Ik gebruik Google Home icm Philips Hue.
Gelukkig heb ik veel automatisering in Hue zitten. Die werkt nog steeds probleemloos.
Direct de Hue app gebruiken werkt ook probleemloos
Maar de stembesturing werkt soms wel en vaak niet.
WAF begint hier steeds vaker en meer over te klagen.
Al geprobeerd de Hue app in Google Home opnieuw aan te melden / in te loggen.
Dat maakt geen verschil.
Alle Google Home apparaten hebben dit probleem.
Zowel mijn 2 Hubs als ook mijn 2 Minis

Ook de "Hey Google, goedemorgen" geeft niet meer de gebruikelijke meldingen, weersverwachting voor vandaag en/of nieuwsberichten van een aantal nieuwszenders.
Lijkt net alsof Google een shitty update heeft gepusht, maar dit niet meer wilt fixen?!?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-06 10:28
Ik heb dit probleem ook.

Is er al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
mrVroom schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:46:
Ik heb dit probleem ook.

Is er al een oplossing?
Volgens mij niet.
Hue kleuren veranderen vanaf Google (Home) lijkt nog steeds niet mogelijk.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webpatrick
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-06 16:37
Ik had het probleem ook, maar het lijkt erop dat je er nu 'Maak' voor moet zeggen:

'Maak <naam lamp> groen'
Pagina: 1