Uitbouw 4 m2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vianne
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Mijn vraag:
Wij willen een uitbouw realiseren van 2,51 meter diep en 1.92 breed. Dit komt aan een ruimte met gelijke afmeting. Hiervoor moet een zijmuurtje en een halve schuifpui er uit gehaald worden en in de uitbouw geplaatst worden. We hebben hiervoor een offerte van 26000 euro gekregen. We moeten nog veel dingen zelf doen om kosten te drukken. Zoals het graaf werken en het slopen van een oude muur in de tuin. Ook moeten wel zelf het beton storten. Wij zijn erg geschrokken van de prijzen en vroegen ons af of dit wel een eerlijke prijs is. We krijgen geen vloerverwarming. Electra zit er niet bij in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Eén offerte is geen offerte. Vraag meer offertes aan en je merkt het vanzelf of dit buitensporig is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18
3.6 x 5.4m, laten realiseren tijdens de nieuwbouw voor 34.900eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Dat klinkt veel. Bij ons hebben de buren een badkamer uit laten bouwen over het balkon heen met vermoedleijk ongeveer hetzelfde aantal vierkante meters. Uit mijn hoofd 10k.

[ Voor 6% gewijzigd door Znorkus op 22-10-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vianne
Wij merken dat we geen reacties krijgen bij aannemers en dit was via via. Die waren heel tevreden daarom dat wij de offerte wel serieus namen en deze vraag plaatste.
Alleen hopen wij iets meer inzicht te krijgen in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vianne
Prijzen liggen toch ver uiteen als je dit leest ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Vianne schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:20:
Wij merken dat we geen reacties krijgen bij aannemers en dit was via via. Die waren heel tevreden daarom dat wij de offerte wel serieus namen en deze vraag plaatste.
Als andere aannemers niet eens reageren, dan is het blijkbaar flink druk, en dat zal ook terugkomen in de prijs. Een aannemer die toch wel volzit komende tijd kan exorbitante bedragen vragen, en als iemand die wil betalen, er dan tijd voor maken. Vraag & aanbod.

Hoeveel andere offertes heb je aangevraagd (of geprobeerd aan te vragen)?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Vianne schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:20:
Blijven proberen.

Ik heb recent ter oriëntatie 3 aannemers benaderd en deze kwamen alle 3 binnen twee weken langs. Via eigen netwerk en opportunistisch aanbellen gevonden.

Als je toch veel zelf moet doen kun je er ook voor kiezen om onder eigen regie te bouwen. Dan regel je zelf de metselaar, timmerman, etc.

edit:
Hoezo trouwens 'geen reactie'? Bij dit soort zaken is er een methode en dat is bellen! Soms krijg je dan het verzoek even een appje te sturen, soms een antwoordapparaat, maar door te bellen forceer je reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 22-10-2022 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Hoe kom je op 4 m^2? Ik ben al afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
Kleine uitbouw is nou eenmaal in verhouding duurder. Grotere uitbouw is vaak alleen het materiaal extra want kwa uren ben je ongeveer net zoveel kwijt.

Maar 26K is wel erg hoog zelfs met de huidige economie. Ik was 3 jaar terug ~22k kwijt voor 15m2.

2,5 x 2,9 is ruim 7,2m2 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-man op 22-10-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De prijzen in dit topic zijn geen vergelijkingsmateriaal. Prijzen zijn alleen al het afgelopen jaar met 20% gestegen. En een uitbouw over een bestaande verdieping is natuurlijk niet hetzelfde als een aanbouw, alleen al vanwege het ontbreken van een fundering. Vraag offertes aan voor exact hetzelfde werk, pas dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:29
Er zijn ook "prefab" bedrijven die alles in een fabriek bouwen en dan op zijn plek hijsen. Met dit soort afmetingen is dat zeker mogelijk.
Prefab aanbouw levert direct 5 (op het oog) verschillende aanbieders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tcw82 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:32:
Er zijn ook "prefab" bedrijven die alles in een fabriek bouwen en dan op zijn plek hijsen. Met dit soort afmetingen is dat zeker mogelijk.
Prefab aanbouw levert direct 5 (op het oog) verschillende aanbieders op.
Als ik de topicstart enigszins probeer te begrijpen:

- schuifpui demonteren
- schuifpui elders monteren
- zijmuur eruit
- tuinmuur eruit, afgraven & egaliseren
- overig graafwerk
- beton storten (incl bekisting mogelijkerwijs)

Weet niet heel erg of dit aansluit op een prefab-bedrijf bellen; zeker niet omdat de schuifpui hergebruikt moet gaan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 14:45
Thijsmans schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:44:
De prijzen in dit topic zijn geen vergelijkingsmateriaal. Prijzen zijn alleen al het afgelopen jaar met 20% gestegen. En een uitbouw over een bestaande verdieping is natuurlijk niet hetzelfde als een aanbouw, alleen al vanwege het ontbreken van een fundering. Vraag offertes aan voor exact hetzelfde werk, pas dan heb je vergelijkingsmateriaal.
Zowel de prijs voor metaal als hout zijn allang niet meer zo duur als enkele maanden geleden. Ijzer zit op ongeveer het zelfde punt als 2 jaar geleden, (constructie) hout zit daar zelfs wat onder.. Roepen dat alles 20% duurder is daarmee mijn inziens feitelijk onjuist en erg kort door de bocht.

Aan @Vianne, Vraag inderdaad een paar offertes op en vergelijk deze.
Als je de aanbouw met spaargeld wil realiseren zou ik persoonlijk de gok wagen en een half jaar tot een jaar wachten.
Rentes stijgen snel, werkvoorraad slinkt, (waar men 1 jaar geleden bij wijze van spreken nog een jaarvoorraad had is dat nu circa 3 tot 5 maanden) en vanwege de afnemende vraag dalen de materiaalprijzen rap (en de verwachting is dat dit nog even door gaat zetten).

Bekostig je de verbouwing met financiering via een hypoteek of iets dergelijks en moet je deze nog verkrijgen, dan zou ik gezien de stijgende rente vraart maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:29
MAX3400 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:35:
[...]

Als ik de topicstart enigszins probeer te begrijpen:

- schuifpui demonteren
- schuifpui elders monteren
- zijmuur eruit
- tuinmuur eruit, afgraven & egaliseren
- overig graafwerk
- beton storten (incl bekisting mogelijkerwijs)

Weet niet heel erg of dit aansluit op een prefab-bedrijf bellen; zeker niet omdat de schuifpui hergebruikt moet gaan worden.
Mogelijk niet. Ergens beginnen met bellen of een online ingang vinden kan het begin zijn van andere ideeën of inzichten, de mensen van die bedrijfjes zijn immers ervaringsdeskundigen en zullen dit vast meer meemaken. Mogelijk komen ze met doordachte oplossingen die door de eigenaar van de bestaande pui nooit bedacht waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vianne
Bedankt voor de reacties. Helder verhaal. Helaas wachten is geen optie ivm aflopend bouwdepot. Maar ik heb weer wat tips gekregen om mee verder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vianne schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:16:
Bedankt voor de reacties. Helder verhaal. Helaas wachten is geen optie ivm aflopend bouwdepot. Maar ik heb weer wat tips gekregen om mee verder te gaan
vergeet niet dat prijzen ook erg regio afhankelijk zijn er zijn plekken in nederland met een enorm tekort is aan mankracht. er zijn plekken waar het meevalt, mede daarom hoor je hier zulke verschillende verhalen. Als je echt geen offertes krijgt kan dat een teken zijn.

qua bouwdebot een 2e jaar vragen gaat eigenlijk altijd en een 3e jaar vragen mag meestal ook (moet je wel even motiveren, corrona is daar prima voor te misbruiken, werkt dan wel anders met de belasting.)
Pagina: 1