Windows 10 installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noelleon
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-11-2022
Goedenavond,

Ik heb een pc gekregen van een vriend van mij.
Nu wilde ik een schone Windows 10 installatie erop gooien en heb ik vooraf alle harde schijven al leeggegooid. Eenmaal de harde schijven terug in de pc en wil ik starten met een nieuwe installatie komt hij niet verder dan het begin logo van windows( zie filmpje).

YouTube: Optartprobleem.

Ik heb alle componenten er al uit gehad om te kijken of het misschien een hardware dingetje kan zijn maar het lijkt erop dat hij de windows installatie er gewoon uit gooit.

Mag en kan ik gebruik maken van jullie expertise?

Ik hoop dat dit goed komt.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Via de BIOS booten vanaf USB ? Of even F2 of wat het dan ook is voor het bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:14

Onbekend

...

Heb je meer schermaansluitingen op je pc zitten? Mogelijk wordt op een andere poort het schermsignaal aangestuurd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noelleon
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de boot volgorde al aangepast en ook inderdaad al geprobeerd om het bootdevice handmatig te selecteren. Helaas geen succes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je een USB stick gemaakt met de Media Creation Tool ?

Van wat ik zo zie is het zoiets als dit: PC gaat aan, geeft beeld, vind niets om van te booten en stopt er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noelleon
@Onbekend Hi,

Dit is de enige aansluiting die erop zit.

@PilatuS
Ik heb de USB inderdaad gemaakt met de tool. (Inmiddels al de 3e keer)..
ik had hetzelfde idee als jou namelijk.
Het gaat hier trouwens om een Alienware Area 51 R3. Hier zit de 1950x threadripper met een dubbele 1080ti in. Kan het zijn dat Windows 10 te nieuw is voor het systeem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op wat voor een manier heb je de schijven leeg gemaakt ? In schijfbeheer netjes alles verwijderd tot er niets meer over was dan ontoegewezen ruimte, of op een andere manier ? Misschien dat er nog iets over is namelijk. Anders kijk eens wat ie zonder interneopslag doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Windows 10 was er al toen de 1950X uitkwam. :)

Zit er een LEDje op de USB stick? Kan handig zijn om te kijken of ervan geboot wordt.

Maak de disk(en) eens leeg met diskpart of @ctive killdisk vanaf die andere PC.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noelleon
@PilatuS
Ik heb alle interne opslagen die erin zaten eruitgehaald en zelfs met een nieuwe SSD gooit hij de installatie er uit.
Enig idee of een bios update zou kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BIOS reset al gedaan ? Misschien staat er iets niet goed. Een update kan sowieso geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noelleon
@PD2JK @PilatuS

Bios reset heb ik gedaan doormiddel van de cmos batterij eruit te halen. Na mijn weten is dan de bios gereset? Of heb ik dat mis?
Ik zal de bios nog eens in het menu resetten en wederom proberen.

Fijn dat jullie zo snel kunnen reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Batterij uit het moederbord. Stekker uit de voeding. Op de aan/uitknop drukken. Dan batterij en stekker er weer in. Zonder voeding en zonder batterij zorgt op de aanknop drukken er voor dat alle resterende stroom wordt verbruikt. De meest snelle manier om 100% zeker een reset te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:44
Even één GTX 1080 Ti uit het systeem halen. Eén voor één testen of beide kaarten het zelfde doen.
En je hebt maar één aansluiting ondanks dat er 2 GTX 1080 Ti's in zitten?

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noelleon
@The Reeferman
Hi,

Het zijn 2 1080ti in SLI.
Het probleem is inmiddels verholpen. Heb er nu zelfs Windows 11 op kunnen krijgen.

Probleem zat hem de versie van de BIOS. Ik heb hem geüpdatet en hij sprong zo over in de installatie.

Bedankt voor jullie support mensen! Fijn forum is dit voor alle problemen.

🥳🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien nog even kijken of je SLI wil blijven draaien ? Vrijwel geen enkel spel ondersteunt het tegenwoordig nog waarbij SLI eigenlijk dood is. Dan kan je de 2e kaart net zo goed verkopen als ie anders toch niets aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noelleon
@PilatuS

Tnx voor je advies. De games die ik vooral speel zijn Rust, cod WZ en Starcitizen. Die zullen dat wel niet ondersteunen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld hier: https://www.gpumag.com/best-games-that-support-sli/

Met Warzone kan je dus zelfs een lagere framerate hebben met SLI aan. Stel je speelt de hele dag GTA 5, dan kan SLI nog nuttig zijn. Voor vrijwel alle andere games kan je het maar beter niet aan hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noelleon
@PilatuS

Bedankt voor alle info pilatus! Ik zal eens gaan testen. Goede tip!
Pagina: 1