AIO gaf CMOS 502-melding (toevallig?) na gebruik HDMI-kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maykel1984
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-10-2022
Recent heb ik een nieuwe desktop bij Coolblue gekocht, de HP Pavilion 27-ca1953nd Qwerty.
Na slechts enkele keren deze desktop te hebben gebruikt, kreeg ik de volgende melding op mijn scherm:

"De CMOS-controlesom is ongeldig. De CMOS wordt opnieuw ingesteld naar de standaardconfiguratie en de computer zal opnieuw opstarten. Controleer daarna de setupopties van het BIOS op wijzigingen.

CMOS-reset (502)

ENTER - De computer opnieuw opstarten

Ga voor meer informatie naar de website of scan de QR-code:
http://www.hp.com/go/500bioserror"

Dit gebeurde echter wel nadat ik mijn laptop met een HDMI-kabel had verbonden met mijn AIO pc.
Deze AIO heb ik retour gezonden en om laten ruilen voor dezelfde AIO, maar ook bij deze AIO ervoer ik hetzelfde probleem en ook (toevallig?) nadat ik mijn laptop wederom met mijn AIO had verbonden met ditmaal een andere, nieuwere HDMI-kabel.
In beide gevallen na het verbinden met de HDMI-kabel startte de AIO niet meer normaal op bij het indrukken van de powerknop, waarna ik eerst de stroomtoevoer moest onderbreken en als gevolg daarop de CMOS-melding in mijn scherm kreeg te zien.

Weet iemand of de foutmelding c.q. zwakke BIOS hieraan gerelateerd is of staat dit helemaal los van elkaar? Ik heb deze zelfde laptop én een andere laptop eerder regelmatig op een andere AIO aangesloten om op een groter scherm te kunnen werken en daar werkte het wel gewoon op.

Ik hoor het graag. Alvast dank voor de reactie(s)!