Lg tv 6 jaar oud horizontale streepjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 00:48
Hoi tweakers,

Wilde even zeker weten voordat ik een nieuwe aanschaf. 6 jaar oud, geen garantie en zover ik weet heeft de tv geen klappen gehad.

Horizontale strepen op de tv. Die bovenste streep zit er al een paar maanden en de tweede sinds een paar dagen. Weet eigenlijk niet waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken voor de bovenste streep. Ik denk luiheid en viel niet echt op.

Maar in ieder geval weten jullie waar het aan kan liggen of hoe ik het kan oplossen?

Ik heb al een soft en hard reset gedaan en alle hdmi kabels eruit gehaald. Geen resultaat.

Bedank voor jullie moeite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYXe91y3MIaHoujx0W6NiMVQR2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqsPFBA8GHfDGJi310BcczSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5RHkAkQ5_xNZJw148EwgxU4UTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRRC5V8ufwOkik2Y0s3zTxzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Zie je het met alle input? Ook met alle kabels eruit, en alleen een geopende app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Ja nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Waarschijnlijk helaas een defect in het paneel. Het zou een slecht contact van de kabels tussen paneel en moederbord kunnen zijn, dus je zou die los kunnen halen, wellicht wat contactspray erop en weer vastmaken. Soms haalt dat wat uit. Zo niet, defect in het paneel en dan is het einde televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Duidelijk, zo'n vermoeden had ik al. Toendertijd voor toch wel 1000 euro gehaald. Had er meer van verwacht.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Zonde en balen. Ik zou inderdaad de achterkant eraf halen en alle kabels allereerst opnieuw seaten. Evt, met contact spray. Maar het kan ook de vastgeplakte "platte kabel naar paneel aansluiting" zijn. Dan is het paneel zelf eigenlijk goed, maar deze aansluiting is dan te vaak warm/koud geweest en laat los.

Pagina: 1