Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1234
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Veel werken in Excelsheets, relatief zware Power BI-dashboards bouwen en bewerken en verder veel videobellen en e-mails versturen.

Wat is je budget?
Ca. € 1.000 - € 1.500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik ga zeer waarschijnlijk een desktop aankopen via mijn bedrijf zodat ik het thuiswerk op de desktop kan doen, dus een lichte laptop met een lange batterijduur zou fijn zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik werk nu nog met een Dell XPS 15 uit 2019, echter begint kuren te vertonen. Ik vond de Dell wel fijn werken, echter ook wel relatief duur. Gezien ik een desktop ga aanschaffen en meestal vanuit huis werk, zou ik een iets kleinere laptop willen. Daarnaast een langere baterijduur, zodat ik er over 3 tot 5 jaar ook nog prima mee kan werken. Opslagcapaciteit is wat minder relevant hierin. Ik werk toch met name vanuit de Cloud. OLED-scherm en een videokaart zou leuk zijn, maar zeker niet een prioriteit.

Ik zat te kijken naar de volgende laptops:
uitvoering: ASUS Zenbook 14 UX5401EA-L7106W
uitvoering: HP Pavilion Plus 14-eh0250nd

Maar ik sta ook zeer open voor andere alternatieven. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer, dus vandaar ook mijn verzoek hier. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
Dus gewoon zakelijk gebruik.

Wat voor laptops hebben ze op je werk? Kan je daar ook de dingen mee doen die je wilt gaan doen.

Dan heb je antwoord al.
Schaf dan een gelijkwaardige laptop aan als die je op je werk bieden.

Laptop voor 5 jaar vooruit tja dat is koffiedik kijken dan moet je naar het hogere segment.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1234
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2022
To_Tall schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:03:
Dus gewoon zakelijk gebruik.

Wat voor laptops hebben ze op je werk? Kan je daar ook de dingen mee doen die je wilt gaan doen.

Dan heb je antwoord al.
Schaf dan een gelijkwaardige laptop aan als die je op je werk bieden.

Laptop voor 5 jaar vooruit tja dat is koffiedik kijken dan moet je naar het hogere segment.
Ik ben zelf zzp'er, dus dat werkt even wat anders! Dus mijn opdrachtgever biedt mij geen laptop aan.

En hoeveel hoger zou ik dan moeten gaan voor het hogere segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zakelijk heb je het over de zakelijke lijnen van Dell, hp of Lenovo. Ik ben zelf fan van die laatste, omdat ze lekker robuust zijn, zeker in vergelijking met dell. Mijn huidige is een 14 inch. Klein genoeg om mee te nemen, groot genoeg om een dagje op te werken. Voor een kleine 2000 euro kun je er weer een tijd tegenaan. Voor Excel, email en teams hoeft het niet zo spectaculair te zijn, maar geen idee hoe power bi het doet op een zakelijke laptop onder de 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:44
levi1234 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:08:
[...]

Ik ben zelf zzp'er, dus dat werkt even wat anders! Dus mijn opdrachtgever biedt mij geen laptop aan.

En hoeveel hoger zou ik dan moeten gaan voor het hogere segment?
Als ZZPer zal je moeten weten aan welke eisen je gereedschap zou moeten voldoen. Ik ben zelf ook ZZPer.

Voor type laptop is het simpel. Wat voor software moet ik gaan draaien. Elke minimale en aanbevolen eisen stelt de software die ik ga draaien.

Je geeft dat je “zware” bi dashboards maakt. Waar ga je die maken? Haal je de data lokaal en maakt je deze lokaal. Of is het webbased. Of op een VM van de opdracht gever.

Lokaal zal je dus een zwaardere machine moeten hebben “zie welke eisen stelt het pakket” bij cloud of in-premise kan je makkelijk af met een i5 en zou minimaal 16gb ram er in gooien.

Verder heb je het over kantoor werkzaamheden tja elke pc bij de media markt kan wat jij wil.

Daarnaast kan je altijd kijken bij de IT afdeling of collega’s bij de opdracht wat voor laptops ze hebben “beter goed gekopieerd, dan slecht verzonnen”.

Kwa merken. Kijk bij Dell optillen machines. Of de HP G lijn. Wil je meer performance. Dan is DELL XPS of de HP Z lijn wat voor jouw.

Kwa budget?? Als dit de tool is om jouw geld mee te verdienen. Dan zou ik niet te krap kijken. Ik weet je uur tarief natuurlijk niet. Maar de meeste ZZPers hier op tweakers kijken echt niet op of om voor 2000+ euro als dit hun werk tuig is.

Koop anders geen desktop. Sluit je laptop aan op een dock heb je ook alles van een vaste pc maar ben je ook mobiel genoeg.

[ Voor 65% gewijzigd door To_Tall op 22-10-2022 23:26 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.