Notificatie van gemiste oproepen (3CX)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 08:55
Goedemiddag,

Ik heb een tijdje een bel centrale gehad van een grote bekende aanbieder. Nu ben ik sinds gisteren begonnen met 3CX.

Door middel van Youtube en Google heb ik alles prima aan de gang gekregen. Alleen loop ik vast met notificaties.

Op dit moment heb ik 1 inkomende lijn die zowel op mijn telefoon via de 3CX app, als op de laptop via de web omgeving over gaat.

Verder heb ik openingstijden ingesteld zodat wanneer de zaak gesloten is, er een bandje afspeelt dat we gesloten zijn en doorgezet wordt naar de voicemail.

Maar het lastige is nu, wanneer je de voicemail niet afwacht, krijg ik geen melding van een gemiste oproep. Wanneer ik in gesprek ben, krijg ik deze melding ook niet.

Ik krijg enkel een mail notificatie wanneer ik zelf de oproep weg druk of wanneer iemand daadwerkelijk de voicemail inspreekt. Ik heb overigens mail notificatie wel ingeschakeld.

Zie ik iets over het hoofd?

Deze optie had ik wel bij de "grote" aanbieder.

Alvast bedankt voor het mee denken!

Beste antwoord (via spides89 op 22-10-2022 20:57)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
OutSIdeR schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:49:
Geen ervaring met 3cx, maar maak je inkomend gebruik van ACD?
Bij sommige PBXen zal een oproep welke de ACD verlaat of de beller zelf de verbinding verbreekt, nooit als gemist worden getoond omdat de oproep wordt aangenomen door de ACD.
Acd is in dit geval een ringgroup of een queue

@ts
Of te wel, als het een telefoontje binnenkomt… komt ie dan binnen op een ringgroup of in een queue?

Of meteen op een toestel?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Bij sommige PBXen zal een oproep welke de ACD verlaat of de beller zelf de verbinding verbreekt, nooit als gemist worden getoond omdat de oproep wordt aangenomen door de ACD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Als je je een gesprek hebt via de app, en de laptop softphone aangemeld hebt staan, en er komt nog een gesprek binnen (een 2de dus) laat je laptop dat dan ook zien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Acd is in dit geval een ringgroup of een queue

@ts
Of te wel, als het een telefoontje binnenkomt… komt ie dan binnen op een ringgroup of in een queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Ik maak inderdaad gebruik van een groep, maar in die groep ben ik de enige.
Ik zou eventueel even kunnen testen zonder groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
shure-fan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:49:
Als je je een gesprek hebt via de app, en de laptop softphone aangemeld hebt staan, en er komt nog een gesprek binnen (een 2de dus) laat je laptop dat dan ook zien?
Nee, wanneer ik in gesprek ben via de laptop OF via de app, dan komen er geen oproepen meer binnen.

Dit heb ik zelf ook getest, deze oproep gaat dan direct naar de voicemail. (Hier heb ik een bandje aan gekoppeld met "Alle medewerkers zijn momenteel in gesprek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
@ts

[/quote]

Ik heb het zo ingesteld:

Trunk>IVR>Ringgroup>Mijn account. (Ik ben de enige binnen deze groep.

[ Voor 14% gewijzigd door spides89 op 22-10-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
Goede avond!

Ik heb zojuist even de ring group er tussen uit gehaald, en dat bleek inderdaad het probleem te wezen. Nu ontvang ik wel netjes de notificaties betreft gemiste oproepen. Bedankt @OutSIdeR en @shure-fan !

Het enige wat nu nog overblijft is wanneer ik gebeld wordt buiten kantoor tijden, wordt de beller direct door geschakeld naar de voicemail.

Wanneer deze niet ingesproken wordt, krijg ik geen notificatie. Nu is dit geen ramp, maar vraag mij toch af waarom dit niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Je zal nooit een notificatie krijgen tijdens de nachtstand, omdat de oproep niet wordt aangeboden op een user/extensie/whatever.

Indien je dat zou willen dien je bij de nachtstand routering je user/extensie voor de VM te programmeren met een ringtime van een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
OutSIdeR schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:10:
Je zal nooit een notificatie krijgen tijdens de nachtstand, omdat de oproep niet wordt aangeboden op een user/extensie/whatever.

Indien je dat zou willen dien je bij de nachtstand routering je user/extensie voor de VM te programmeren met een ringtime van een paar seconden.
Thnx voor je antwoord! Ik ga het voorlopig zo laten.

Het draait binnen kantoor tijden perfect.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden :)
Pagina: 1