Zonnepanelen op dak vd zaak energie ook privé gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 00:43
Mijn vraag
Een maat van me heeft een bedrijfspand waar hij zonnepanelen op laat leggen.
Nu vraagt hij zich af of hij deze opgewekte energie ook op zijn privé adres zou kunnen benutten.
Adres van de zaak en privé adres zijn niet hetzelfde.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom met Google niet ver, krijg alleen maar antwoorden over dat opgewekte energie minstens 10% zakelijk moet worden verbruikt, dat sowieso, maar verder kom ik er niet uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:34

J8S

Hoe zou dat praktisch gaan moeten werken? Zelfde aansluiting? Als het twee adressen zijn zullen er wellicht ook twee aansluitingen zijn en dan kun je de stroom niet prive gebruiken als je ze op het bedrijfspand installeert.

Kijk verder hier eens, wellicht helpt het: https://www.ikwordzzper.n...en-aftrekbaar-als-zzp-er/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
J8S schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:54:
Hoe zou dat praktisch gaan moeten werken? Zelfde aansluiting? Als het twee adressen zijn zullen er wellicht ook twee aansluitingen zijn en dan kun je de stroom niet prive gebruiken als je ze op het bedrijfspand installeert.

Kijk verder hier eens, wellicht helpt het: https://www.ikwordzzper.n...en-aftrekbaar-als-zzp-er/
Geen idee, vandaar de vraag 😎
Weet niet wat de mogelijkheden zijn die de overheid biedt.

Ik weet wel dat het mogelijk is om qua energie afname verschillende vestigingen van een bedrijf op 1 energie contract af te rekenen.
Vandaar dat ik me af vroeg of hier ook mogelijkheden zijn om op 1 contract 2 locaties te salderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:34

J8S

Supershiva schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:55:
[...]

Geen idee, vandaar de vraag 😎
Weet niet wat de mogelijkheden zijn die de overheid biedt.

Ik weet wel dat het mogelijk is om qua energie afname verschillende vestigingen van een bedrijf op 1 energie contract af te rekenen.
Vandaar dat ik me af vroeg of hier ook mogelijkheden zijn om op 1 contract 2 locaties te salderen
Ik dacht dat je vraag het fiscale stuk betrof, vandaar de vraag of je ook aan de praktische kant had gedacht. De contracten waar jij het over hebt zullen meerdere aansluitingen bij één leverancier zijn. Lijkt me niet dat je tussen aansluitingen kunt salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Misschien als je dezelfde leverancier hebt voor zaak en thuis dat je dan wel dezelfde prijs kan krijgen, of je dan ook kan salderen op het totaal lijkt me sterk.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Rol-Co schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:49:
Misschien als je dezelfde leverancier hebt voor zaak en thuis dat je dan wel dezelfde prijs kan krijgen, of je dan ook kan salderen op het totaal lijkt me sterk.
Dit is idd waar we op hadden gehoopt.
Op dak van de zaak een overschot aan opwekken en met privé adres verder salderen…
Maar dat mag dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Je had vroeger de postcoderoos regeling. Nu de Subsidieregeling Coöperatieve Energieopwekking (SCE).
Daarmee is het mogelijk om te salderen met zonnepanelen die niet op je eigen dak liggen. Zolang het maar in jouw postcode of een aangrenzende postcode ligt.

Wel een paar verschillen met jouw maat:
- De panelen zijn eigendom van degene die salderen. Niet van de eigenaar van het dak.
- Degene die salderen moeten een co-op of VVE vormen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:15
Sommige auto's kunnen terugleveren, dan op de zaak laden en thuis terugleveren.
https://www.anwb.nl/auto/...aden/bidirectioneel-laden

Of het ook mag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-07 19:53
mitsumark schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 01:17:
Sommige auto's kunnen terugleveren, dan op de zaak laden en thuis terugleveren.
https://www.anwb.nl/auto/...aden/bidirectioneel-laden

Of het ook mag :?
Wat denk je wat gaat gebeuren als er zo echt vehicle2home/grid evs komen. De geladen kwhs worden met de zaak verrekend maar volgens wel leeg laten lopen het huis in. Door de zaak gesponsorde kwhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

padoempats schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 01:19:
[...]

Wat denk je wat gaat gebeuren als er zo echt vehicle2home/grid evs komen. De geladen kwhs worden met de zaak verrekend maar volgens wel leeg laten lopen het huis in. Door de zaak gesponsorde kwhs
Als het niet je eigen zaak is kan je het als diefstal zien :/ kan je best mee uitkijken.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1