Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opdracht voor programmeur / installateur Home Assistant

Pagina: 1
Acties:
  • 1.184 views

Vraag

• Klaas39
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-10-2022
Mijn vraag
Wij willen graag geholpen worden om een Home Assistant netwerk te installeren voor domotica in huis.
We hebben momenteel een Zipato netwerk op basis van Z-wave, maar willen graag over naar Home Assistant.
Wie kan ons hierbij helpen om op locatie dit te installeren? Uiteraard willen we betalen voor de werkzaamheden.

Wij wonen in Waalre, naast Eindhoven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Z-wave hardware: Qubino en Fibaro dimmers en schakelaars. En nog enkele andere modules.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets. Wij worden graag geholpen.

Alle reacties

• robiebab
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-03 15:11
@Klaas39 ik werk al een tijd met Home Assistant en node-red. Je moet best wel wat ervaring hebben om het op te zetten en te onderhouden ook als er iets mis gaat. Heb je al eens naar Homey gekeken? Homey link is meer plug en play (eenvoudig). Ik denk dat dit makkelijker is voor als je zelf ook eigen scenes wilt maken/ wilt uitbreiden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:20
Vriend van mij woont in Waalre dorp, wil je dat ik vraag of hij helpt?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je iemand zoekt kun je een vraag-advertentie in V&A plaatsen. Werving wordt over het algemeen niet gewaardeerd in het forum.

• Klaas39
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-10-2022
Bedankt voor de reacties, maar zojuist besloten om over te stappen naar een Fibaro Home Center 3.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:52
Klaas39 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:47:
Bedankt voor de reacties, maar zojuist besloten om over te stappen naar een Fibaro Home Center 3.
Goed dat je een slinger aan dit topic hebt gegeven, en eigenlijk dus niet meer de vraag stelt
die normaal er voor zorgt dat je topic gesloten wordt :)

Maar waarom opeens nu een HC3?

Ik heb die hier nu ook een aantal jaar draaien, maar ik kan je wel vertellen dat als je
al denkt moeite te gaan krijgen met Home Assistant, dan kan fibaro nog wel eens tegen gaan vallen.

Ik draai hier naast de HC3 ook nog HA, en dat is niet zonder reden :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb de HC3 even geprobeerd om te kijken of het beter zou bevallen, maar dat ding heb ik snel teruggesteuurd en weer overgegaan op (destijds domoticz) en nu Home Assistant

Home Assistant is best wel gebruiksvriendelijk tegenwoordig

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Met sossolutions als buurman haal je toch gewoon een odroid setje?
https://www.sossolutions.nl/odroid-c4-starter-kit
Emmc kaartje: https://www.sossolutions.nl/64gb-emmc-module-c4-linux
Emmc writer: https://www.sossolutions.nl/odroid-usb-3-0-adapter-naar-emmc
Home assistant image vanaf url met balena etcher: https://www.home-assistant.io/installation/odroid/

En klaar is klaas.

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-10-2022 16:27 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 13:31
Als je vol in home-automation wilt gaan is het altijd verstandig om de markt goed te verkennen en een weloverwogen keuze te maken.

Eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje zorgelijk dat je eerst de keuze voor HA maakt, en iemand zoekt om te helpen om vervolgens nog geen 24 uur later voor HC3 kiest.

Verken de markt eerst even goed voordat je een keuze maakt, en besef je goed dat je met een systeem zoals HC3 een deels gesloten ecosysteem in huis haalt.

Denk na over welke standaard je wilt gaan gebruiken, WiFi, BLE, Zigbee, Matter, Z-Wave of een combinatie van standaarden?
Cloud of lokaal? Een fabrikant of een mix van fabrikanten?

Het grote voordeel van systemen zoals Home Assistant is dat deze vandaag de dag eenvoudig in gebruik zijn en ongekende flexibiliteit geven voor nu en de toekomst.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Werving is niet de bedoeling. Ook genoeg denkwerk aangedragen. => Slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.