Hoe noem je dit onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappie_nl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

rappie_nl

Gewoon doen

Topicstarter
Ik probeer op de naam van een onderdeeltje te komen, in de hoop dat ik dat onderdeel ergens kan bestellen. Alleen zolang ik de benaming er niet van weet blijft het natuurlijk lastig zoeken.

Het gaat om de 'connector' in de onderstaande foto. Ik vermoed dat het een stikker (of zelfklevende) connector is. Maar die benamingen leveren niet erg veel resultaten op als ik er naar zoek. Er is vast wel een tweaker hiervoor de juiste benaming weet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTR_dV8Zv8e79iPeCsdUWmQU9dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irXzc8VxZCZNtIe1wqmysEci.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door rappie_nl op 22-10-2022 16:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ZIF flatcable?
Hoewel... bij zo'n LCD had het een andere naam geloof ik.
Elastomerische ZEBRA aansluiting?

[ Voor 134% gewijzigd door Juup op 22-10-2022 16:38 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappie_nl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

rappie_nl

Gewoon doen

Topicstarter
@Juup Bedankt voor de suggesties!

Uiteindelijk leverde "LCD ribbon" en "Heat Seal Connector" de meeste resultaten op. Dus ik denk dat ik daar nog even in doorzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 08:58
ik vermoed dat deze is los gekomen van de lcd maar dit is in principe gesoldeerd.

tenzij jij dit weer gesoldeerd krijgt, zul je een nieuwe lcd moeten ronselen. die kans is vrij klein want het moet exact het zelfde paneel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Dat is niet gesoldeerd, het is inderdaad een heat seal connector.

Handleiding om die erop te krijgen is wel exteem niet-hobbyist vriendelijk.
Je moet een precies passende stip hebben waarmee je de connector vastklemt aan het lcd scherm (denk bankschroefje met precies passende hittebestendige mal), deze warm je vervolgens op tot de z-axis adhesive (een speciale lijm die in de klemrichting geleid) smelt, afkoelen tot die weer uitgehard is en dan heb je weer een kabel aan het lcd scherm.

Redelijke kans dat je op die manier ook de bestaande kabel er weer op kan krijgen, maar het gereedschap is erg lastig als hobbyist, een hobbyistvriendelijke manier om een dergelijke reparatie te doen ken ik niet.

Daarnaast is voordat je wat besteld ook waard om te kijken of de pinnen op het lcd glas zelf niet weg zijn.
In het juiste licht (flink experimenteren) zou je de plekjes moeten kunnen zien waar je de connector aan vast maakt, er is best een kans dat die met het eraf trekken van de vorige kabel er mee afgekomen zijn.