[Mandrake 8.0] Geen geluid met SB16

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Zeg na 'n boel gezeik en gedoe heb ik nu Mandrake 8.0 draaien, werkt perfect, en ziet er gelikt uit :9.

Nu werkt alleen helaas het geluid niet :(.

Een modprobe sb geeft geen foutmeldingen, maar xmms blijft op 00:00 staan, de KDE Media Player ook.
Als ik iets naar /dev/dsp wil sturen (stond in andere topic die ik met de search vond) dan zegt 'ie dat het apparaat in gebruik is (niet waar).
Heeft iemand 'n idee wat ik hieraan moet doen?

Ik heb probleem 1 al opgelost, hij zat namelijk op IRQ 5, en daar zit de helft van m'n PCI-hardware ook, ik heb 'm op IRQ 7 gezet nu, die heeft 'ie helemaal voor zichzelf.

Van wat ik in de search kan zien heb ik sndconfig nodig, maar 't downen lukt nog niet zo (krijg 'n timeout naar de ftp toe enzo).

Iemand tips/ideeen? :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Voor iedere medetweaker die dit probleem ook heeft met de SoundBlaster 16 legacy:

Hou maar op met proberen.

Hij doet het dus gewoon pertinent niet.

Ik heb uit m'n pa's PC een SB16 PnP gehaald, die werd herkend (moest daarna alsnog IRQ instellen, dat snapte 'ie verder allemaal niet zo) en toen had ik dus geluid.
Heerlijk, dat heb ik dus 6 dagen moeten missen :D.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:39 schreef Tony Vroon het volgende:
Als ik iets naar /dev/dsp wil sturen (stond in andere topic die ik met de search vond) dan zegt 'ie dat het apparaat in gebruik is (niet waar).
Oudere sound devices met ooude drivers kunnen maar door een aplicatie tegelijk gebruikt worden, net als een (bijvoorbeeld) TV-kaart.

Onder KDE staat artsd permanent aan - die gebruikt de sound card dus en doet mixing softwarematig. Je moet dus:
a) artsd killen
of
b) nieuwe SB erin
of
c) juiste output plugin in XMMS preferences selecteren

Dan zou ie het moeten doen :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als die SB16 een PCI kaart is kan ik je niet helpen, als het een ISA kaart is wel (ik heb er een gehad die werkte onder linux( makkelijk)). Voor ik echter heftig begin te typen laat even weten of het ISA is of niet...

Verwijderd

kijk is in de kernel documentatie.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Het is een ISA, en hij deed het niet, zoals ik al verteld heb. Ik hoef geen oplossing meer op m'n probleem omdat het niet op te lossen is, de SoundBlaster 16 legacy (non-PnP) doet het gewoon niet onder Linux.
Ik heb nu de PnP-versie (Vibra 16X) en die doet het nu al een dag.

Pagina: 1