Na heel lang een laptop gebruikt te hebben voor het gamen heb ik eindelijk voldoende geld opzij kunnen leggen om een daadwerkelijk gaming PC (desktop) aan te kunnen schaffen. Probleem is, en dan ben ik heel eerlijk, ik heb niet voldoende verstand van de technologie die hier achter zit om een goede keuze te maken en ben dan ook als de dood dat ik een "kat in de zak" ga aanschaffen die leuk klinkt maar waar ik niks aan heb. Vandaar dat ik toch de stap neem om hier op het tweakers-forum om advies te vragen.
Dit is een vraag over het aanschaffen van een voorgebouwde PC omdat ik zelf niet de kennis en kunde heb om er zelf 1 te kunnen bouwen. Dus denk meer aan een advies of waar ik aan zit te denken geschikt is waar ik het voor wil gebruiken dan advies over de onderdelen zelf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals al aangegeven mijn hoofddoel is om te gamen met deze PC. Ik zou ook graag de zwaardere spellen willen spelen die mijn laptop gewoon niet aankan. Denk aan bijv. Elden Ring. Maar ik ben niet iemand die de resolutie op ultra-high hoeft te hebben. Als de resolutie en FPS gewoon op gemiddelde stand in orde zijn ben ik al dik tevreden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget wat ik op dit moment heb ligt tussen de 1300 en 1500,
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf helemaal niks op een laptop die aan vervanging toe is na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar ik zelf aan zat te denken was het volgende pc als de volgende:
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken, een normaal systeem is alles wat ik vraag
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik dus vraag is een eerlijke mening. Zal een PC zoals deze voldoende zijn of zit ik helemaal verkeerd. Als ik echt verkeerd zit, kunnen jullie me dan in de richting sturen van waar ik aan kan denken en waar ik rekening mee moet houden met de aankoop? Of als jullie een idee voor een betere hebben in dit budget zie ik ook graag een pricewatch link of andere soorten tips indien mogelijk.
bij voorbaat al heel erg bedankt
Dit is een vraag over het aanschaffen van een voorgebouwde PC omdat ik zelf niet de kennis en kunde heb om er zelf 1 te kunnen bouwen. Dus denk meer aan een advies of waar ik aan zit te denken geschikt is waar ik het voor wil gebruiken dan advies over de onderdelen zelf.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals al aangegeven mijn hoofddoel is om te gamen met deze PC. Ik zou ook graag de zwaardere spellen willen spelen die mijn laptop gewoon niet aankan. Denk aan bijv. Elden Ring. Maar ik ben niet iemand die de resolutie op ultra-high hoeft te hebben. Als de resolutie en FPS gewoon op gemiddelde stand in orde zijn ben ik al dik tevreden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget wat ik op dit moment heb ligt tussen de 1300 en 1500,
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf helemaal niks op een laptop die aan vervanging toe is na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Waar ik zelf aan zat te denken was het volgende pc als de volgende:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | PC's | ScreenON - Ryzen 5 5600X - RTX-3060 - GamePC.V550105 - WiFi | € 1.449,- | € 1.449,- |
| Totaal | € 1.449,- | |||
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overklokken, een normaal systeem is alles wat ik vraag
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik dus vraag is een eerlijke mening. Zal een PC zoals deze voldoende zijn of zit ik helemaal verkeerd. Als ik echt verkeerd zit, kunnen jullie me dan in de richting sturen van waar ik aan kan denken en waar ik rekening mee moet houden met de aankoop? Of als jullie een idee voor een betere hebben in dit budget zie ik ook graag een pricewatch link of andere soorten tips indien mogelijk.
bij voorbaat al heel erg bedankt
/f/image/JwnOcjfnSn7xT892k9MDrdSE.png?f=fotoalbum_large)