Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-06 15:54
Beste,

Voor iemand met keuzestress is de aanschaf van een nieuwe telefoon altijd leuk en vervelend tegelijkertijd. Veel topics doorgespit, maar nog steeds in dubio.

Op dit moment bezit ik een Huawei p30, 10gb onbeperkt bellen voor 38,50 per maand.

Ik gebruik de telefoon voor simpele taken: veel scrollen op social media en internetsites, youtube, af en toe een serie onderweg in de trein, streamen vanaf de bank, spotify, etc. Ik game NIET. Kiekjes maken doe ik voor de leuk maar ga niet met mijn telefoon op pad specifiek om foto's te maken. Qua prijs wil ik rond hetzelfde bedrag blijven. Meer dan 40 euro per maand voor een telefoon vind ik onzin. Het maakt me niet uit of ik een abbo neem of de telefoon los koop.

Ik vind het belangrijk dat een nieuwe telefoon ten minste dezelfde specs heeft. Ik hoef niet de crème de la crème, maar de P30 is al met al een goed toestel gebleken. Ik vind een goede accuduur belangrijk evenals een compact formaat (6,1 inch is ideaal). Android only.

Welke opties zijn er:
S22: toptoestel, goed formaat, goede specs, matige accu.
P7: toptoestel, eigenlijk nét te groot met 6,3, accu nog wat wisselende verhalen. De functie waarbij alle muziek wordt herkent vind ik wel echt gaaf.
P6A: goed formaat, weet niet zeker of die de P30 overtreft.
Zenfone 7: goed formaat, maar 2 jaar updates
Xiaomi 12 of 12X: toptoestel, met 6,28 nog oké, maar wil eigenlijk de Chinezen niet meer sponsoren.
Iets van Sony: heb het idee dat Sony niet meekan met de rest op smartphone gebied. Wellicht ongegrond.
S23: misschien wordt even geduld beloond met de S23 begin volgend jaar. Accu kent 200mah meer maar weet niet wat dit doet i.c.m. de snapdragon processor die erin komt. Ik verwacht dat de S23 bij launch wel erg prijzig gaat zijn.. Te prijzig.

Wat zouden jullie doen en mis ik een optie? 8)7 :)

[ Voor 7% gewijzigd door poekiepoes12 op 22-10-2022 15:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Qua prijs wil ik rond hetzelfde bedrag blijven. Meer dan 40 euro per maand voor een telefoon vind ik onzin
Ik heb niet al te veel zin om te raden wat daarbij in zit. Ik lease geen telefoon en dat geldt voor heleboel mensen. Allicht is het dan handig om te vermelden wat een telefoon los/nieuw ongeveer zou mogen kosten; dat scheelt dan verder uitzoeken :)

review: Smartphone Best Buy Guide - September 2022 geeft een aanzet en heeft 38 smartphones die binnen 3mm van jouw gewenste diagonaal vallen.

Mijn mening? Doorsparen en als de S23 uit is, voor relatief weinig geld een S22+ kopen.

edit: ik heb overigens met 30% korting een nieuw in doos S21 Ultra op de kop kunnen tikken vlak voordat de S22-serie uit kwam. En omdat ik daarna mijn toenmalige telefoon ook nog snel kon verkopen, was dat allemaal best te doen (voor mij)

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2022 15:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Zojuist de P7 teruggestuurd vanwege de batterij. Haalde de dag niet eens. Wil geen gigantische telefoon, dus ja wat dan?
Ik zal eens kijken naar een Zenfone. Misschien met rooten wel langer updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
MAX3400 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Ik heb niet al te veel zin om te raden wat daarbij in zit. Ik lease geen telefoon en dat geldt voor heleboel mensen. Allicht is het dan handig om te vermelden wat een telefoon los/nieuw ongeveer zou mogen kosten; dat scheelt dan verder uitzoeken :)

review: Smartphone Best Buy Guide - September 2022 geeft een aanzet en heeft 38 smartphones die binnen 3mm van jouw gewenste diagonaal vallen.

Mijn mening? Doorsparen en als de S23 uit is, voor relatief weinig geld een S22+ kopen.

edit: ik heb overigens met 30% korting een nieuw in doos S21 Ultra op de kop kunnen tikken vlak voordat de S22-serie uit kwam. En omdat ik daarna mijn toenmalige telefoon ook nog snel kon verkopen, was dat allemaal best te doen (voor mij)
Goed punt. Verlengen met een S22 kom je rond de 40 euro uit, dat kan dus. Los toestel rond de 600/750 zoiets.

De S22+ is te groot voor mij. Wachten op prijsdaling bij introductie s23 is een optie, al vraag ik me af hoeveel de s22 dan dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11
poekiepoes12 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Goed punt. Verlengen met een S22 kom je rond de 40 euro uit, dat kan dus. Los toestel rond de 600/750 zoiets.

De S22+ is te groot voor mij. Wachten op prijsdaling bij introductie s23 is een optie, al vraag ik me af hoeveel de s22 dan dropt.
En wil je een zeer matige accu? Die schijnt nog beroerder te zijn dan de Pixel 7…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:40
barrymossel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:40:
[...]
matige accu? Die schijnt nog beroerder te zijn dan de Pixel 7…
Als ik de reviews lees is de accu van de Pixel 7 helemaal zo slecht niet in de benchmarks. 9 uur browsen, 13 uur video, zijn echt wel nette cijfers om een dag door te komen.

S22 zit er inderdaad een stukje onder en scoort een half uur tot uur minder in de benchmarks.

Voor een doorsnee gebruiker kom je daar echt wel mee de dag door. Voor een heavy user waarschijnlijk niet. Misschien een eigen topic starten met jou probleem, klinkt alsof er een uitdaging te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:40
poekiepoes12 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Ik zou ook zeker wachten en even doorsparen en kijken of er een leuke actie voorbij komt. Samsung heeft met enig regelmaat promoties als een 100 Euro kick back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaahp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2024
De Huawei P30 heeft een vrij langzame processor vergeleken met de meeste huidige telefoons.
Probeer eens een Poco F3 in een winkel als dat mogelijk is, die is al twee keer zo snel (Huawei P30 vs Poco F3) en zal een stuk smoother aanvoelen, voor een stuk lagere prijs.

Bij high-end toestellen geeft je het meeste geld uit aan een betere camera. Als dat niet zoveel uitmaakt zou een mid-range telefoon al een goede upgrade kunnen zijn.

Telefoon website pokky.nl aan het bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zou sowieso in de winkel kijken hoe je de telefoon ervaart. Mijn ervaring is dat er nogal rare fratsen worden uitgehaald tegenwoordig die niet altijd goed uitpakken. En ook een stock ROM beschermt je niet tegen rare keuzes, want Google maakt ze ook (multiwindow wordt beetje bij beetje steeds minder prettig in gebruik bijvoorbeeld).

Zelf heb ik een Xiaomi telefoon, en zowel de Xiaomi ROM als de crDroid ROM staan me niet heel erg aan. crDroid maakt wel veel goed maar echt lekker werken doet het alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Jaahp schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:47:
De Huawei P30 heeft een vrij langzame processor vergeleken met de meeste huidige telefoons.
Probeer eens een Poco F3 in een winkel als dat mogelijk is, die is al twee keer zo snel (Huawei P30 vs Poco F3) en zal een stuk smoother aanvoelen, voor een stuk lagere prijs.

Bij high-end toestellen geeft je het meeste geld uit aan een betere camera. Als dat niet zoveel uitmaakt zou een mid-range telefoon al een goede upgrade kunnen zijn.
Thanks, ik ga naar de Poco kijken. Neig ergens steeds meer naar de Pixel 6a die bij Amazon echt geen drol kost at the moment. Maar volgens mij is de P30 daar nog wel de beste van de twee.

Edit: POCO is 6,67. Veel te groot. Belangrijkste eis is compact, max 6.3 en liever nog 6,1.

[ Voor 5% gewijzigd door poekiepoes12 op 25-10-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaahp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2024
poekiepoes12 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:19:
[...]

Thanks, ik ga naar de Poco kijken. Neig ergens steeds meer naar de Pixel 6a die bij Amazon echt geen drol kost at the moment. Maar volgens mij is de P30 daar nog wel de beste van de twee.

Edit: POCO is 6,67. Veel te groot. Belangrijkste eis is compact, max 6.3 en liever nog 6,1.
Dan is de Pixel 6a inderdaad een goede. Google's tensor processors zijn krachtig, en dat zal je als het goed is ook met die telefoon merken. De camera van de Pixel 6a is al iets beter dan de P30 Pro (voornamelijk door hun betere camera software, 6a vs P30 Pro). Je hebt dan alleen met 6GB minder werkgeheugen (als is het wel sneller): maar ik denk dat 6GB genoeg is als je geen intensieve games speelt. Daarbij is de batterij weer significant groter, en met 6,1" ideaal formaat voor jou?

Telefoon website pokky.nl aan het bouwen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
Jaahp schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Dan is de Pixel 6a inderdaad een goede. Google's tensor processors zijn krachtig, en dat zal je als het goed is ook met die telefoon merken. De camera van de Pixel 6a is al iets beter dan de P30 Pro (voornamelijk door hun betere camera software, 6a vs P30 Pro). Je hebt dan alleen met 6GB minder werkgeheugen (als is het wel sneller): maar ik denk dat 6GB genoeg is als je geen intensieve games speelt. Daarbij is de batterij weer significant groter, en met 6,1" ideaal formaat voor jou?
Kijk dat stemt me enigzins gerust. Ik dacht dat de P30 echt beter was, kwam er niet goed uit met de versus sites. Ik game niet. Als de 6a een betere en nieuwere telefoon is dan de P30 ga ik die voor 100 euro verpatsen en koop ik voor 400 een nieuwe 6a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 22:33
compact, max 6.3 en liever nog 6,1.
Dat zijn halve tablets 🤪
Bij mij is compact nog steeds zo'n 4", maar jammer genoeg niet meer te krijgen met goeie specs
Pagina: 1