Toon posts:

Geforce 2MX en LG915FT + @ 85 Hz???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een LG 915FT+ monitor te kopen.
Het enige probleem is dat ik nu een Hercules Geforce 2MX kaart heb en ik eigenlijk in een resolutie van 1600x1200 wil werken op die monitor! Zou dit nog wel redelijk beeld kunnen geven met die Geforce 2MX of moet ik maar een Matrox G450/G550 kopen?? Want eigenlijk wil ik mijn 17" scherm ook nog wel houden :)
En ik ben vandaag in de winkel geweest, maar die zei dat de hoogste refresh rate in 1600x1200 70 Hz was... tenminste ik heb het met eigen ogen gezien, maar volgens mij kwam dat door een bagger 8MB kaart die erin zat, want op de site van LG staat dat ie 85 Hz aan moet kunnen in die resolutie!
Kan iemand mij zeggen of het echt kan in 1600x1200 @ 85 Hz en of het beeld nog redelijk zal zijn met Geforce 2MX?
Thanx!!!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Mijn ervaring met een MX videokaart en een 19" monitor zijn niet echt positief. Ik kan nu redelijk beeld krijgen op 1024 x 768 en niet hoger want dan wordt het wazig.

En om even een fabeltje weg te werken, het is niet hoe hoger de refreshrate hoe beter het beeld. Hoe hoger ik die zet, hoe slechter het beeld hiero... en dat ligt echniet aan mijn monitor.....

can you read my mind?

Verwijderd

Hoe lager de refreshrate hoe scherper het beeld. Zet je scherm voor de gein maar eens op 60Hz, retescherp is dat.

Ik ben 1 van de weinigen die goede ervaring heeft met de 2d van een MX. Ik heb een Asus v7100 Pro (GF2MX-400) icm een EIZO F730 (19") en ik heb het beeld vergeleken met een G450 en zag bijna geen verschil (G450 was ietsje beter, maar dat was echt verwaarloosbaar)

Ik draai lekker in 1600x1200 en dat gaat IMO perfect.