Ervaringen Sanibroyeur of andere vermaler toiletten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:45

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
In het verleden hoorde je op radio en TV de reclameslogan 'achter elke deur een Sanibroyeur'.

Je hoort er niks meer van, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die dingen niet meer verkocht worden.
Op onze zolder willen we een toilet bijplaatsen.
Een vermaler toilet lijkt vooralsnog de enige optie.

Ik kan echter maar weinig recente ervaringen met zulke vermaler toiletten vinden.
Zijn er wellicht Tweakers die er wat over kunnen zeggen vanuit hun ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:08
Aanrader! En hier al ruim 21 jaar probleemloos in gebruik.
Aangesloten op een 32 mm afvoer welke uiteindelijk na een meter of 3 overgaat in een 40 mm afvoer.

Vorige maand, na 21 jaar begon het toilet heel af en toe spontaan door te spoelen op onvoorspelbare tijden.
Na wat onderzoek zag ik dat het systeem nog steeds ongewijzigd is en alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn. Zelfs het model van 20 jaar terug is nog verkrijgbaar.

Maar de oplossing was simpel. Ontkalkingsmiddel een paar uur in de pot laten staan en daarna is het probleem niet meer voorgekomen.
Dat hadden we natuurlijk eerder en vaker moeten doen maar de noodzaak was er niet voor tot aan nu 21 jaar later :-)

Aanrader dus!

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:18:
In het verleden hoorde je op radio en TV de reclameslogan 'achter elke deur een Sanibroyeur'.

Je hoort er niks meer van, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat die dingen niet meer verkocht worden.

Ik kan echter maar weinig recente ervaringen met zulke vermaler toiletten vinden.
ik kan mij bij zoon grote verbouwing niet voorstellen dat een vermaler de enige optie is.

mijn ervaring, meestal werkt het prima, soms schiet de stront als een fontein de ontluchtingspijp uit (echt gebeurd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Nog even wat tips;

Ik weet niet of de huidige modellen stiller zijn en ik vermoed van wel maar een broyeur maakt iets meer geluid bij het spoelen in vergelijk met een normaal toilet.
Dat kun je verminderen door er met de montage al rekening mee te houden door middel van een isolatieplaat te gebruiken als het toilet tegen een gedeelde muur van de buren komt te hangen. Mogelijk geeft een muur het contactgeluid meer door en overlast wil je voorkomen. Uiteraard is dat ook muur afhankelijk.

En sluit je vlakbij de broyeur ook een andere afvoer aan van bv een wastafel of douche vergeet niet een terugslagklepje tussen de afvoer te plaatsen. Kant en klaar verkrijgbaar en dit voorkomt dat spoelwater terugkomt door de afvoer van de wastafel.
Kwestie van de installatiehandleiding volgen en dat staat er allemaal in.

Stroomaansluiting optioneel uitschakelbaar maken door een stopcontact of aparte schakelaar is handig bij het ontkalken. Heb ik destijds bij de installatie niet gedaan en nu moet ik de groep waar het toilet op zit uitschakelen. Hoewel, handleiding voor het ontkalken geeft dat aan maar bij mij heb ik het onlangs voor de eerste keer gedaan zonder de spanning er af te halen. Ging dus ook prima en dan moet je de pot niet te vol gieten met ontkalkingsmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
twain4me schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:38:
ik kan mij bij zoon grote verbouwing niet voorstellen dat een vermaler de enige optie is.
Ik moet er nog goed naar laten kijken.
Vooral hoe ik ergens bij een ontuchtingsbuis terecht kom.
Dan moet natuurlijk sowieso, maar ik bedoel met een grotere leiding.
Dus hoeveel ik horizontaal nog afvoer in de vloer kwijt kan.

Maar ik kijk alvast naar een vermaler oplossing, mocht een gewoon toilet niet kunnen.

@RaRo74
Dank voor je tips!

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 22-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]
mijn ervaring, meestal werkt het prima, soms schiet de stront als een fontein de ontluchtingspijp uit (echt gebeurd)
Dan heeft men dus overduidelijk een grote installatiefout gemaakt en is men een terugslagklep vergeten!

[ Voor 12% gewijzigd door RaRo74 op 22-10-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]
Ik zou het gelijk weer doen. 21 jaar geleden was het al een duurdere aankoop maar elke cent waard.
Tegenwoordig zijn ze uiteraard nog wat duurder geworden maar het valt mij nu nog steeds mee.

Het heeft in mijn geval voorkomen dat ik de plafonds moest openbreken en waardoor er ook 110 mm afvoer over de gevel zichtbaar moest lopen.

Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken. Ik zou het in ieder geval direct weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
De laatste dan;

Over het vanzelf doorspoelen had ik dezelfde dag al bericht terug van de fabrikant met de oplossing.
Dus de service is ook prima.

Jammer dat ik geen aandelen want die krijgen met mijn berichten wel een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Dan heeft men dus overduidelijk een grote installatiefout gemaakt en is men een terugslagklep vergeten!
er zat een terugslag klep, alleen die helpt niet in die situatie.. er was een verstopping net onder de aansluiting op het riool (standleiding) en dan kiest het afval water de weg naar boven ipv naar beneden. en door de korte afstand zat er nogal wat kracht achter.. :+ nu had je daar een terugslag klep in kunnen zetten, maar dat staat echt nergens in handleidingen. dus een overduidelijke instalatiefout zou ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:52:
Over het vanzelf doorspoelen had ik dezelfde dag al bericht terug van de fabrikant met de oplossing.
Dus de service is ook prima.
Heb je met het uitkiezen van het type nog ergens op gelet?
Heb je hem direct bij de fabrikant van Sanibroyeur gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Ik zou het gelijk weer doen. 21 jaar geleden was het al een duurdere aankoop maar elke cent waard.
Tegenwoordig zijn ze uiteraard nog wat duurder geworden maar het valt mij nu nog steeds mee.

Het heeft in mijn geval voorkomen dat ik de plafonds moest openbreken en waardoor er ook 110 mm afvoer over de gevel zichtbaar moest lopen.

Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken. Ik zou het in ieder geval direct weer doen.
Ik weet toevallig wat het formaat van de verbouwing van @Rzaan is en die is zo ingrijpend dat het bijna altijd wel op te lossen is, en dan is leidingwerk als je het mij vraagt gewoon onderdeel van de ontwerpvraag. Persoonlijk gebruiken we ze alleen in kelders of als een andere optie niet echt mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
twain4me schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Ik weet toevallig wat het formaat van de verbouwing van @Rzaan is en die is zo ingrijpend dat het bijna altijd wel op te lossen is, en dan is leidingwerk als je het mij vraagt gewoon onderdeel van de ontwerpvraag. Persoonlijk gebruiken we ze alleen in kelders of als een andere optie niet echt mogelijk is.
Het is inderdaad ingrijpend, maar vooral ook optisch en aanschaf apparatuur zoals WTW, WPB, L/W WP
Wat een beetje een probleem is in ons huis, zijn de dikke betonnen vloeren.
Dat is iets om rekening mee te houden wanneer we WC's en badkamers gaan plaatsen en verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Heb je met het uitkiezen van het type nog ergens op gelet?
Heb je hem direct bij de fabrikant van Sanibroyeur gekocht?
Ja het moest een hangend toilet worden en niet te groot. Persoonlijke wens dus maar alle modellen bevatten toen dezelfde technieken. Nu ben ik daar niet van op de hoogte maar volgens mij zijn er nu modellen met nog meer innovatie.

Toen ook, 25 jaar terug, net als nu laat ik ze voor mijn werk installeren in situaties waar we niet door de bouwkundige vloer mogen ivm doorboringen van de wapening of vloerverwarming. De 40 mm leiding gaat dus recht omhoog door een systeemwand van 100 mm dik. Deze leiding wordt dan op de bovenliggende afvoer aangesloten.

Nee en ik heb deze destijds bij een lokale handelsmaatschappij gekocht hier 5 minuten vandaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:01
Omdat toiletten minder water spoelen dan vroeger, zou 90mm ook een optie kunnen zijn. Met 110mm en minder liters spoelwater is het laagje water namelijk te gering om bij horizontale stukken alles goed mee te voeren. Met 90mm gaat dat beter (buis meer gevuld).

Zie ook https://www.dyka.nl/media...ek-binnenriolering-nl.pdf (pag. 24).

Een Sanibroyeur zou voor mij echt een laatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken om onderhoud te plegen als het ding kuren zou gaan geven :X

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 22-10-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
twain4me schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:52:
[...]
er zat een terugslag klep, alleen die helpt niet in die situatie.. er was een verstopping net onder de aansluiting op het riool (standleiding) en dan kiest het afval water de weg naar boven ipv naar beneden. en door de korte afstand zat er nogal wat kracht achter.. :+ nu had je daar een terugslag klep in kunnen zetten, maar dat staat echt nergens in handleidingen. dus een overduidelijke instalatiefout zou ik het niet noemen.
In mijn handleiding staat dat wel en werkt al ruim 21 jaar uitstekend.
In mijn geval heb ik direct na de pot de terugslagklep geplaatst en dit is dus een blokkade richting de afvoer van de naastgelegen badkuip, douche en wastafel. Op de wastafelafvoer zit de ontluchting met daarop een extra terugslagklep. Die laatste is een eenvoudig goedkoop model en makkelijk bereikbaar maar werkt probleemloos.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je een terugslagklep plaatst van de juiste kwaliteit die de druk aankan en dus ook jaren meegaat. Zeker als je die ergens in een vloer of wand moet inbouwen. Niet op bezuinigen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

In mijn handleiding staat dat wel en werkt al ruim 21 jaar uitstekend.
In mijn geval heb ik direct na de pot de terugslagklep geplaatst en dit is dus een blokkade richting de afvoer van de naastgelegen badkuip, douche en wastafel. Op de wastafelafvoer zit de ontluchting met daarop een extra terugslagklep. Die laatste is een eenvoudig goedkoop model en makkelijk bereikbaar maar werkt probleemloos.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je een terugslagklep plaatst van de juiste kwaliteit die de druk aankan en dus ook jaren meegaat. Zeker als je die ergens in een vloer of wand moet inbouwen. Niet op bezuinigen!!!
heb je een linkje of foto van die handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
twain4me schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Aha voorkennis! :-) Dan is het een kosten baten kwestie. Zet de opties tegenover elkaar.

Precies ja. Zie mijn eerdere post reden waarom ik ze laat plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Het is inderdaad ingrijpend, maar vooral ook optisch en aanschaf apparatuur zoals WTW, WPB, L/W WP
Wat een beetje een probleem is in ons huis, zijn de dikke betonnen vloeren.
Dat is iets om rekening mee te houden wanneer we WC's en badkamers gaan plaatsen en verplaatsen.
Dik beton mag geen enkel probleem zijn en een betonboorder heeft daar zo gaten in van het juiste formaat. Uiteraard even vooraf goed kijken wat kan en mag met de vloer in kwestie maar in reguliere woningbouw normaliter geen probleem.

Tip! Laat alles gelijk op de juiste plek boren. Goed vooraf over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:05:

Toen ook, 25 jaar terug, net als nu laat ik ze voor mijn werk installeren in situaties waar we niet door de bouwkundige vloer mogen ivm doorboringen van de wapening of vloerverwarming. De 40 mm leiding gaat dus recht omhoog door een systeemwand van 100 mm dik. Deze leiding wordt dan op de bovenliggende afvoer aangesloten.
Ik zie dat een opvoerhoogte van 4 meter genoemd wordt.
Dat staat ook vaak op de doos bij dompelpompen, maar in de praktijk is het veel minder.
Weet je hoe dat zit bij Sanibroyeurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
twain4me schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

heb je een linkje of foto van die handleiding?
Linkjes waren ruim 21 jaar geleden spaarzaam.........
Mijn handleiding bestaat uit een papieren versie. Die zit in de doos met handleidingen die ik voor deze gelegenheid niet ga opzoeken. Geloof me maar :+

Als ik mag gokken heb ik de afgelopen 25 jaar tegen de 100 broyeur varianten laten installeren. Geloof mij, die terugslagklep is cruciaal en ik heb ook wel eens slechte eindresultaten gezien door slechte of geen terugslagkleppen net als dat het juist en zorgvuldig verlijmen van de afvoeren van belang is.
Om kortstondige piekdruk te verlagen in de afvoer zit er ook vaak een rubberbuis tussenstuk tussen die deze piek opvangt. Alles afhankelijk van de specifieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Ik zie dat een opvoerhoogte van 4 meter genoemd wordt.
Dat staat ook vaak op de doos bij dompelpompen, maar in de praktijk is het veel minder.
Weet je hoe dat zit bij Sanibroyeurs?
Het maximale wat ik toe heb laten passen zal ca. 4 meter zijn geweest waarna de afvoer in een horizontale afvoer komt met een grotere diameter. Door afschot en de grotere diameter is het afvalwater gelijk weg.
Probleemloze werking en nu ik er over nadenk in sommige situaties ook al 17 jaar.
Over het algemeen zullen deze losse broyeurs welke op de vloer staan een opvoerhoogte hebben van ca 3 meter tot boven een systeemplafond voordat ze horizontaal gaan.

Weet dat de diameter van je afvoer ook invloed heeft en dat staat me ook bij van mijn eigen installatie die ik destijds heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
ThinkPad schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Moet er niet aan denken om onderhoud te plegen als het ding kuren zou gaan geven :X
Weet je, daar stelde ik mezelf ook op in bij aankoop en toen mijn Sanibroyeur vorige maand pas na 21 jaar voor het eerst uit zichzelf af en toe begon door te spoelen.
In mijn hoofd was ik al met de demontage begonnen door de 2 bevestigingsmoeren los te draaien. Explosietekening had ik al een keer opgezocht net als dat ik wist dat onderdelen makkelijk en betaalbaar voorhanden zijn.

Achteraf nergens voor nodig geweest en ontkalken was de oplossing. Wellicht dat ik dit nu vaker ga doen.

Bij een volgende storing? Misschien wel gelijk alles vervangen en op naar de volgende 20 jaar :*)
Qua kosten valt dat voor mij mee. Aan de andere kant is het ook leuk om deze techniek uit elkaar te trekken en kijken waar en wat het geleden heeft de afgelopen jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Linkjes waren ruim 21 jaar geleden spaarzaam.........
Mijn handleiding bestaat uit een papieren versie. Die zit in de doos met handleidingen die ik voor deze gelegenheid niet ga opzoeken. Geloof me maar :+

Als ik mag gokken heb ik de afgelopen 25 jaar tegen de 100 broyeur varianten laten installeren. Geloof mij, die terugslagklep is cruciaal en ik heb ook wel eens slechte eindresultaten gezien door slechte of geen terugslagkleppen net als dat het juist en zorgvuldig verlijmen van de afvoeren van belang is.
Om kortstondige piekdruk te verlagen in de afvoer zit er ook vaak een rubberbuis tussenstuk tussen die deze piek opvangt. Alles afhankelijk van de specifieke situatie.
techniek gaat niet om geloof, dus zie ik het graag zelf ;)

Een terugslag klep is ook zeker cruciaal, alleen niet op de plek die de fontein had kunnen voorkomen. daar heb ik er echt nog nooit 1 gezien. ook de schade experts en diverse onafhankelijke instalateurs en de fabrikant zeiden dat het goed was aangesloten. gezien jij het tegenovergestelde beweerd n.l. dat het overduidelijk een instalatiefout is zie ik graag wat onderbouwing, naast je veder zeer gewaardeerde woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Techniek gaat zeker wel om geloof net als persoonlijke gebruikservaring van +20 jaar :-)

Een fontein door een afvoer had voorkomen worden door juiste installatie en dus ook een terugslagklep op de juiste plek. De foute installatie in kwestie ken ik natuurlijk niet maar dat de werking niet op orde is twijfelt toch niemand aan? :-)

In praktijk heb ik zelfs meerdere cascadeopstellingen met 1 grond Broyeur laten plaatsen zonder dat er fonteinen ontstaan. Fijn in ieder geval dat ik jaren veel geluk heb gehad qua materialen, installateur en gecombineerde toepassing ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RaRo74 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:16:
Techniek gaat zeker wel om geloof net als persoonlijke gebruikservaring van +20 jaar :-)

Een fontein door een afvoer had voorkomen worden door juiste installatie en dus ook een terugslagklep op de juiste plek. De foute installatie in kwestie ken ik natuurlijk niet maar dat de werking niet op orde is twijfelt toch niemand aan? :-)

In praktijk heb ik zelfs meerdere cascadeopstellingen met 1 grond Broyeur laten plaatsen zonder dat er fonteinen ontstaan. Fijn in ieder geval dat ik jaren veel geluk heb gehad qua materialen, installateur en gecombineerde toepassing ;-)
Zolang er geen verstopping is werkte het prima een doucheputje waar het water uit komt door een verstopping is ook geen instalatiefout. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Rzaan, ik zie op de site dat de fabrikant pompdimensionering aanbiedt door middel van SFA PumpSelect.
Wellicht dat je daar je eigen situatie in kan vormgeven. Ik ken het verder niet maar lijkt me een handig hulpmiddel,

https://www.sanibroyeur.info/nl/content/46-sfa-pumpselect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBrecht
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 19:53
ThinkPad schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Een Sanibroyeur zou voor mij echt een laatste redmiddel zijn. Moet er niet aan denken om onderhoud te plegen als het ding kuren zou gaan geven :X
Er zijn inderdaad prettigere dingen om te doen. Ooit eens een tampon mogen uit een broyeur halen. Het begint al meestal met het feit dat het toilet en de pomp al volledig vol zitten, en dan niet enkel met water..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Ieder toilet heeft zo zijn grenzen.
Hoe die grenzen bereikt worden is aan de gebruiker.
Zo zijn er toiletten waar geprobeerd wordt zoveel mogelijk onafgerolde rollen toiletpapier in te stoppen.
Of linnen handdoeken icm inhoud van papieren handdoekdispensers met als gevolg het volledig openbreken van het riool.

We gaan uit van "normaal"gebruik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
DBrecht schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Er zijn inderdaad prettigere dingen om te doen. Ooit eens een tampon mogen uit een broyeur halen. Het begint al meestal met het feit dat het toilet en de pomp al volledig vol zitten, en dan niet enkel met water..
Het toilet bij ons op zolder wordt zorgvuldig gebruikt.
Alleen door onszelf, niet door gasten.
Dus bij normaal gebruik en normaal gebruik van toiletpapier hoeven er op dat vlak geen problemen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Precies en zo hebben wij dit toilet ook al die jaren gebruikt.
In mijn beleving zegt het heel wat wanneer iets ruim 21 jaar probleemloos blijft functioneren.

Niets er in gooien dus wat er niet in thuishoort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@RaRo74

Onze andere toiletten beneden worden van die douche-wc's.

Dat zouden we de sanibroyeur wellicht ook willen.
Weet jij of die bestaan?

Ik zag wel deze link, maar ik moet eens gaan bellen maandag of deze bril op een sanibroyeur past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Je zou zeggen dat die wel moet passen aangezien deze ook van SFA is.
Inderdaad even bellen en daar heb ik geen ervaring mee.
Hebben ze bij SFA geen toilet met vermaler/pomp waar ook een douche in zit?

Aantal jaar terug had ik er 1 staan met vermaler waar die optie ook op zat maar was van een andere merk. Deze stond in een MIVA toilet ook ver van een reguliere rioolaansluiting. Merk weet ik niet meer maar dat was zeker geen SFA.

Maar je kan ook een willekeurig normaal toilet pakken met douche waar je dan een losse SFA pompvermaler op aansluit. Deze pomp werk je weg op de plek waar normaal gesproken het waterreservoir ingebouwd zit.
Ook dat laat ik wel eens toepassen icm met een normale pot (zonder douche).
Zoiets als dit,

https://www.sanibroyeur.i...all-pro-up-tegelbaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-05 20:30
Ik vroeg me af of er een kwaliteitsverschil is tussen een sanibroyeur (SFA) en andere merken?
Het prijsverschil is namelijk aanzienlijk, terwijl de techniek niet bijster ingewikkeld is. Of is die SFA echt veel degelijker uitgevoerd?
Zie bijvoorbeeld onderstaande (enigszins) vergelijkbare pompen:
https://www.broyeurwereld.nl/sani-lift.html
€159

https://www.sanispecials....ompunit-Sanidouche-005077
€475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 21:22
Rzaan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:18:

15 jaar probleemloos de eerste, nu sinds 2 jaar de volgende. Deze is wel een stuk stiller. Ik denk dat de eerste het langer had volgehouden als we de onderhoudsvoorschriften beter hadden bijgehouden. Hij staat bij ons wel in een andere ruimte dan het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thors_Hammer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-05 20:30
peter243 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:54:
[...]

15 jaar probleemloos de eerste, nu sinds 2 jaar de volgende. Deze is wel een stuk stiller. Ik denk dat de eerste het langer had volgehouden als we de onderhoudsvoorschriften beter hadden bijgehouden. Hij staat bij ons wel in een andere ruimte dan het toilet.
En welk merk hebben jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-05 21:36
Rzaan schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:55:
@RaRo74
Onze andere toiletten beneden worden van die douche-wc's.

Dat zouden we de sanibroyeur wellicht ook willen.
Als je de indeling een beetje goed doet weet je precies waar je standleiding naar boven zit. Daar alle WC's en douches op aansluiten. Zag op andere foto's in je verbouwdraadje dat op zolder een vrij dikke ontluchtingspijp loopt. Daar zou je het een en ander op aan kunnen sluiten. Soms kan er meer dan je denkt. Zo'n Sanibroyeur moet je echt alleen toepassen als het echt niet anders kan. Alles wat mechanisch is kan kapot gaan en/of verstopt raken. Zelfde ben ik nooit echt voorstander van bijvoorbeeld terugslagkleppen in riolering. Als zo'n ding niet meer werkt mag je ook aan de gang. Die zit dan net op een plek waar je niet meer goed bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 21:22
Sanibroyeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

wij hebben er een op de eerste verdieping en die is aangesloten op een wastafelafvoer. Het is dus alleen voor de nummer een bedoeld. Het werkt al tien jaar zonder problemen.

als ik iets negatiefs moet noemen : het is wel een erg luidruchtige vermaler.
Pagina: 1