Vraag

• Haanhoefforum
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-10 06:46
Hallo,

Mijn probleem betreft een Samsung S8 icm een google-account.

Ik heb twee telefoons waarop ik hetzelfde google-account gebruik. Op de ene telefoon kan ik bjnnen dat account alles automatisch synchroniseren, maar op de andere telefoon werkte dat niet meer. Ik heb op die telefoon het google-account verwijderd en er opnieuw op gezet maar nu kan ik binnen dat account alleen nog maar contacten synchroniseren en niet de agenda.

Dus even voor de duidelijkheid;
Als ik in Android naar instellingen en dan naar accounts beheren ga zie ik bij het google-account alleen nog contacten staan, maar niet de agenda, en die heb ik wel nodig... Het account nogmaals opnieuw instellen heeft geen effect.

Ik hoop hier de juiste oplossing te vinden! Alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord (via Haanhoefforum op 25-10-2022 14:16)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Uit mijn hoofd, de agenda synchronisatie instellingen zaten die niet in de agenda app op de S8?

Wat gebeurt er als je de Google Agenda app installeert ipv de Samsung Agenda ap te gebruiken, werkt het daar wel mee?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Uit mijn hoofd, de agenda synchronisatie instellingen zaten die niet in de agenda app op de S8?

Wat gebeurt er als je de Google Agenda app installeert ipv de Samsung Agenda ap te gebruiken, werkt het daar wel mee?

• Haanhoefforum
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-10 06:46
Vanuit de agenda toevoegen had geen zin, het googleaccount stond al op de telefoon, dus bij toevoegen vanuit de agenda kwam er een melding dat dit account al geinstalleerd was.

Een tip die wel de oplossing bleek: het installeren van google agenda. Zodra deze app geinstalleerd werd verscheen ook in de samsung agenda alles weer, en kon ik via instellingen -> accountbeheer het synchroniseren weer instellen. (De optie stond er weer)

Nog even geprobeerd wat er zou gebeuren als ik de google agenda weer zou verwijderen; agenda-items bleven nu wel behouden, synchroniseren bleef mogelijk maar dit moest wel elke keer handmatig...

Zodra ik google agenda weer terug installeerde werkte de samsung agenda ook weer optimaal, dus inclusief automatisch synchroniseren.

Best vreemd want deze telefoon heeft meer dan 2 jaar prima en automatisch de samsung-agenda gesynchroniseerd zonder dat google agenda geinstalleerd was, tot recent...

Maar iig bedankt voor de tip die de oplossing bleek te zijn!