Laptop voor simulatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07-2024
Onze zoon zijn 3de hands laptop heeft het begeven, was een hp met xp, was vooral bedoeld om kennis te maken met de computer.

Nu wil hij graag een nieuwe, en wil tevens beginnen met Microsoft Trein Simulator, link,

Wikipedia: Microsoft Train Simulator

Welke laptop is daar het meest geschikt voor?

Onze budget tot 1000 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke laptop. Het spel wat je noemt is zo oud, dat je mogelijk zelfs het spel niet geinstalleerd krijgt want de originele uitgave was op CD en veel laptops hebben geen CD-speler meer.

Je zou eens kunnen kijken naar review: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2022 om een idee te krijgen.

Op https://store.steampowered.com/search/?term=train+simulator heb je overigens een hele berg met (betaalde) games die ook / mogelijk een iets modernere en mooiere simulatie bieden.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 22-10-2022 09:45 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07-2024
MAX3400 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:37:
Elke laptop. Het spel wat je noemt is zo oud, dat je mogelijk zelfs het spel niet geinstalleerd krijgt want de originele uitgave was op CD en veel laptops hebben geen CD-speler meer.

Je zou eens kunnen kijken naar review: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2022 om een idee te krijgen.
Ben er niet zo in thuis, maar zover ik het begrepen heb zijn er ook nieuwere versies die als download te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Miranda.1980 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Ben er niet zo in thuis, maar zover ik het begrepen heb zijn er ook nieuwere versies die als download te koop zijn.
MS Train Simulator 2 bedoel je? Die in 2009 zou uitkomen?
Die is gecanceld.
Zie Wikipedia: Microsoft Train Simulator 2

Maar wat @MAX3400 al zegt en je zelf al aangeeft: er is online genoeg soortgelijks te vinden ter download.
O.a. Steam (maar b.v. ook EA Origin en Epic Games Store) bieden games ter download tegen een betaling.
Rete handig, want iedereen heeft een goede internet verbinding en niemand heeft nog een DVD drive in de PC/laptop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dit is er ook nog:

https://store.steampowere..._Railroad_Simulator_2022/

Ziet er een stuk beter uit dan het origineel, maar heeft geen zeer grote systeemvereisten (4GB RAM, i5 3 GHz 64bit processor, GT430 of ATI5550).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
MAX3400 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:37:
Je kan er toch gewoon een losse externe cd/dvd speler op usb eraan hangen?

https://azerty.nl/product...ine-schijfstation/2538253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

aljooge schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Je kan er toch gewoon een losse externe cd/dvd speler op usb eraan hangen?

https://azerty.nl/product...ine-schijfstation/2538253
Alles kan. Je kan ook bij kennissen een CD omzetten naar ISO en die op USB, Google Drive, whatever zetten. Je kan ook een laptop kopen die wel een optical drive heeft. Ik gaf alleen aan dat veel laptops het niet meer hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
@Miranda.1980 mijn conclusie is dat inderdaad elke moderne laptop zal voldoen. Ik weet niet hoe oud jouw zoon is, wat hij nog met de laptop gaat doen, of hij de laptop op de fiets meeneemt naar vriendjes etc. Je hebt met 1000 euro ruim voldoende budget voor nu. Misschien goed om te letten op de stevigheid, business laptops zijn sterk omdat ze veel verplaatst worden, maar heb je eigenlijk nieuw niet voor minder dan 1500 euro. Ook kan meespelen dat je Windows 11 wilt kunnen draaien. Voorlopig is windows 10 nog wel ondersteund, dus lijkt me geen noodzaak.
Pagina: 1