Vocht op lens beveiliging camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 12:59
Mijn vraag:

Geruime tijd valt mij op dat wanneer de avond optreedt, mijn beveiliging camera wazig worden. Wanneer ik met een doekje de lens schoonmaak dan zit er vocht op waardoor het beeld even weer normaal is om later in de avond weer dezelfde problematiek te veroorzaken.

Gaat om 2 eufy camera's type eufycam 2 Pro.

Zijn er mensen met soortgelijke problemen en weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb meerdere keren op Google gezocht maar krijg daar niet het juiste antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JMZqEH0TSf18ieN10yf4C6v-Ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MknqM68VdqeEHlRlxHcHOUIM.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hierboven een screenshot vanochtend genomen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59
Ik heb dit model ook en heb dit ook. Zeker gisteren en vandaag valt het mij op.

Geen idee wat er aan te doen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yptm0XLQVomfLQo0AQL0iANrfwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ry7xvMpwmUr97RwERq2B98Lv.jpg?f=user_large

Ik heb ook nog een oudere Foscam buiten hangen en deze heeft het niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Hoyden op 22-10-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Gelukkig ben ik hier dan niet de enige in. Ik vraag me af of een dergelijke condens spray uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54

Bob

Je kan er een verwarmingselement op of onder zetten. De eerste hits die ik vind zijn eerder geschikt voor de wat duurdere security cams, maar met wat Google skills vind je wel iets dat past.

De duurdere cams hebben dit vaak ingebouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-06 07:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkbullet
@Hoyden de laatste reactie laat zien dat hij iets van een overkapping heeft gemaakt, vraag me af of dit wel afdoende is.

Erg vervelend allemaal. Kwaliteit van de camera is uitstekend en dit is echt een minpunt.

@Bob thanks voor je reactie. Dat is wellicht een optie maar dat ga ik niet doen. Heb deze cameras als buiten camera gekocht dan mag dit niet gebeuren lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkbullet
Ik heb zojuist een mail gestuurd aan support@eufylife.com.

Zodra ik bericht terug heb dan laat ik het even weten.

Lees ook op dat forum dat ze niet moeilijk doen met een nieuw apparaat op sturen, vraag me alleen af of dat de oplossing is.

Als een buiten camera alleen overdag goed beeld heeft mag het niet gekwalificeerd worden als outdoor cam lijkt me.

• Flessebeest
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-11-2022
Goedemiddag,

is er iemand die hierover een reactie heeft ontvangen van Eufy? Ik heb dit probleem namelijk nu ook met 1 camera (waarschijnlijk de meeste regen op terecht gekomen).

Rob

• Flessebeest
Heb inmiddels net zelf via Chat contact gehad met Eufy. Zij geven aan dat je eerst kan proberen om de camera te laten drogen binnenshuis en beoordelen of na een aantal dagen de camera weer correct werkt / goed beeld geeft. Zo niet, dan dien ik wederom contact met hen op te nemen. Gaan we dan maar zo proberen.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb in 1 van mijn Dahua camera's last gehad van vocht aan de binnenzijde. Speelt dat mogelijk ook bij jouw?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje RainX antifog op de lens doen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Flessebeest
Probleem zit 'm denk ik niet bij de lens, want de andere 2 exact dezelfde camera's hebben het probleem niet in en na regen. Dus Rain X zal hier niet helpen denk ik. Maar het vermoeden is dat deze camera inderdaad vocht doorlaat zodat de binnenzijde vochtig wordt en dat problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart1958
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01-2023
Geen idee of je er iets aan hebt, Maar als ik bij de camera het nachtzicht uit zet, en na een paar seconden weer aan, is de mist weg.

Is niet echt een blijvende oplossing, maar misschien kan Eufy er iets mee doen? of aangeven wat wij er aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1961
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-04 18:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WETiQPdJa-R6vojv36JSjJOstK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncNG2PRZllhuy5WLwlG8UOyC.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:19
Iemand al iets van anti-fog spray op de lens geprobeerd?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1961
Vocht zit in de lens zelf. Ik ga via de chat een nieuwe aanvragen. Eerst de bon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel2811
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-10-2023
Beste eufy-gebruikers ,

Ik heb afgelopen week precies hetzelfde ervaren.
Hierbij gecontacteerd dat er vocht achter de lens zat.
Ik heb de camera daarna 1 nacht in een bak met rijst gelegd en hierdoor was het vocht verdwenen.
Nu heb ik een hoesje besteld voor de camera , hopelijk doen de problemen zich niet meer voor.

Greatz ,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDauFUbEqb3mybmtWZyNWW5Jy8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rCBltuQlalBAECRUScmasxv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqyGV5ZcdjVU8mZmCigstWbYIRA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cF37olpztNTwbYIxaRrDmuMB.png?f=fotoalbum_large

Chiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1961
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iCdl6BPAjhbEqmDYqYtHfDl-UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQD3SpvqHBNxuYcpRNoFS2GI.jpg?f=fotoalbum_largewederom met nieuwe camera vochtprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1961
Wederom met nieuwe camera na 3 mnd een vochtprobleem.
Vorige keer hele set ingeleverd bij de grote winkel met een M. Ga dit weer doen.helaas weer vervelend.
Ik ga er maar een dakje boven maken met een zwarte hoes erom heen.Balen dit.
Pagina: 1