Systeem functioneert niet na upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-11-2023
Beste tweakers,

Bij deze wil ik een beroep doen op jullie kennis. Ik heb besloten mijn videokaart te upgraden van een GTX 1050 naar een GTX 1660 super. Hierbij wil ik ook van 8GB RAM naar 16GB gaan. Nou heb ik besloten dit zelf te proberen, alleen wil dit niet lukken. Mijn huidige moederbord is een Intel Corporation DH61CR.

Het probleem waar ik tegenaan loop:

Wanneer ik de nieuwe videokaart geplaatst heb, doet het systeem niks meer. Er gaan geen fans aan, LED blijft uit en scherm maakt geen contact. Nou ben ik er inmiddels achter gekomen dat ik 2+6 een (stekker?) moet pluggen in mijn nieuwe kaart en die moet verbinden met een voor mij nu nog onbekende locatie. Heeft iemand enig idee waar ik deze moet connecten?

Wat ik me afvraag:

Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden bij het plaatsen van een nieuwe videokaart en werkgeheugen? Hiermee bedoel ik een nieuwe voeding o.i.d.

Alvast bedankt en hoop dat iemand me zou kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:03

Thomg

Aww yiss

ICantDBF schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:25:
Beste tweakers,

Bij deze wil ik een beroep doen op jullie kennis. Ik heb besloten mijn videokaart te upgraden van een GTX 1050 naar een GTX 1660 super. Hierbij wil ik ook van 8GB RAM naar 16GB gaan. Nou heb ik besloten dit zelf te proberen, alleen wil dit niet lukken. Mijn huidige moederbord is een Intel Corporation DH61CR.

Het probleem waar ik tegenaan loop:

Wanneer ik de nieuwe videokaart geplaatst heb, doet het systeem niks meer. Er gaan geen fans aan, LED blijft uit en scherm maakt geen contact. Nou ben ik er inmiddels achter gekomen dat ik 2+6 een (stekker?) moet pluggen in mijn nieuwe kaart en die moet verbinden met een voor mij nu nog onbekende locatie. Heeft iemand enig idee waar ik deze moet connecten?

Wat ik me afvraag:

Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden bij het plaatsen van een nieuwe videokaart en werkgeheugen? Hiermee bedoel ik een nieuwe voeding o.i.d.

Alvast bedankt en hoop dat iemand me zou kunnen helpen!
toon volledige bericht
Vreemd om een topic te hijacken, eigen thread maken ;)

Die 6+2 stekker moet in je voeding. Aangezien je een H61 moederbord hebt zal je waarschijnlijk wel een non-modulaire voeding hebben, dus kijk even bij je voeding voor de 6+2 kabel.
Als je deze kabel niet hebt zul je een nieuwe voeding moeten kopen.

Rekening houden met of het werkt? Nee, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Haha sorry, dit is helemaal nieuw voor mij :x

Kijk hier kan ik wat mee. Dan ga ik dat proberen kerel, bedankt voor je snelle reactie.

Dan wil ik toch nog in dit topic laten weten of het gelukt is en mogelijk een vervolg vraag, mijn excuses hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Vraag afgesplitst want je vraag in een random topic dumpen is niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ICantDBF
Nogmaals sorry, heb de nodige kruiden gerookt en doe dit een beetje impulsief. Dit is letterlijk mijn eerste keer op een forum. Bedankt voor het maken van een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:03
Wellk merk en type voeding heb je?
Welke cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Goeiemorgen,

Ik heb nu inderdaad de voeding vervangen zodat de 6+2 kabel wel aangesloten kan worden. Er zit nu een Xilence XP500R6 voeding in. Met een i5 3470.

Wanneer ik nu de nieuwe videokaart plaats doet me computer niks meer. Scherm word vergroot waardoor ik maar 40% scherm heb. Op een gegeven moment kreeg ik een soort bug waardoor me computer bleef rebooten, zodra het windows logo in beeld kwam begon het systeem zichzelf opnieuw op te starten. Bij het terug plaatsen van de oude kaart is er niks meer aan de hand. Is het mogelijk dat ik een defecte kaart heb gekocht of is dit een software probleem?

Mischien zinvolle info: met deze kaart is gemined voor korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:03
ICantDBF schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:00:
Er zit nu een Xilence XP500R6 voeding in.
Dat is troep en met 2 12v rails van 15A die ook nog eens aan elkaar geknoopt zijn wat altijd het geval is met dergelijke voedingen van heel lage kwaliteit heb je niet meer dan 15A/180w op 12v. Haal een fatsoenlijke voeding. Goedkoopste die ik aanraad is uitvoering: Seasonic B12 BC-550

Kan ook zijn dat het BIOS is verkloot door de miner.

Heb je de kaart werkend gezien voordat je het kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Ooh top, heb die voeding gister gekocht.

Ik ben dus een beetje aan het googlen naar die BIOS omdat dat een veel terug komend onderwerp is in andere topics.

Nope, verkoper stond bij de deur te wachten bij aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Beste tweakers,

Inmiddels heb ik alles afgevinkt wat ik aan informatie heb kunnen vinden. Toch krijg ik de kaart niet werkende. Verkoper geeft aan dat de kaart 3 weken geleden nog gedraaid heeft zonder enig probleem. Heeft iemand mischien nog enige opties?

Het probleem op het moment: Wanneer ik mijn oude kaart plaats is er geen enkel probleem. Wanneer de nieuwe kaart geplaatst word maakt het systeem meerdere 'piepjes' en duurt het opstarten een kleine 2 minuten (normaal gesproken 20 sec). Wanneer ik mijn bureaublad kan zien is deze extreem ingezoomed. Dit krijg ik op geen enkele mogelijkheid weg.

Kan het kloppen dat 1. Het huidige moederbord deze kaart niet kan ondersteunen? 2. Dat bij het plaatsen de drivers geupdated moeten worden t.o.v. de drivers van mijn huidige kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Welke videokaart heb je precies?

Misschien kun je de originele firmware op de website van de fabrikant vinden en een bootable usb stick maken waarmee je zeker weet dat je de juiste firmware hebt.

Je kunt ook Windows in veilige modus starten (Windows 10 of 11?). Je hebt dan als het goed is een leesbaar scherm en kunt hopelijk de juiste driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Mijn huidige kaart is een GTX 1050 en degene die ik werkend wil hebben is een GTX 1660 super.

Ik probeer echt te begrijpen wat je zegt, alleen is mijn technische kennis van computers below zero. Zou je dit in lekentaal kunnen uitleggen svp?

Het zou dus toch wel aan de drivers kunnen liggen? Want ik heb ze geupdated voor het plaatsen van de 1660. Moeten deze opnieuw geupdated worden na het plaatsen van een andere kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
ICantDBF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:50:
Ik probeer echt te begrijpen wat je zegt, alleen is mijn technische kennis van computers below zero. Zou je dit in lekentaal kunnen uitleggen svp?
Dat geeft niet!

Start uw pc in de veilige modus in Windows

Hier kun je in veilige modus opstarten. Kies dan met netwerkondersteuning zodat je iets kunt downloaden.

Ga dan naar de website van de fabrikant en download de tooling. Als je deze 1660 van gigabyte hebt dan download je bijv. hier de bios/tooling/driver: https://www.gigabyte.com/...OC-6GD/support#support-dl

Hopelijk kun je zo zeker stellen dat je de juiste bios hebt en evt de juiste driver.

Dus: wat is exact het merk en type 1660 dat je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Trouwens: die piepjes bij het opstarten betekenen iets. In de handleiding van je moederbord staat een uitleg. Wellicht geeft dat ook een hint.

Verder kun je misschien ook eens de bios in gaan (meestal tijdens opstarten del, f1, f11 of f12 een paar keer indrukken) en eens kijken wat die zegt over je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Je bent een topper man. Ga ik morgen proberen :) Voor nu weltrusten en bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Ik heb de geforce gtx 1660 super. Heb helaas maar een gelimiteerd budget met 3 kids. Rip me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Intel: BIOS Beep Codes for Intel® Desktop Boards
2 Beeps waarschijnlijk? / video error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICantDBF
Tijdens het opstart process zijn het meerdere beeps. Bij elke afgeronde handeling/scherm wijziging krijg ik een enkele beep met een totaal van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
ICantDBF schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:51:
Ik heb de geforce gtx 1660 super. Heb helaas maar een gelimiteerd budget met 3 kids. Rip me.
Kun je een foto delen van zowel boven als onderkant?
Pagina: 1