Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik heb een tijd geleden een mooie Harman Kardon BDS580 met daarbij de HKTS 9 set overgenomen. Gelinkte product is de HKTS 9BQ, want Tweakers kent de gewone 9 niet.
Deze heeft een tijdje prima gewerkt, alleen heb ik omdat we nogal gebrek aan ruimte hadden de subwoofer een tijd niet ingestoken gehad.

Nu hebben we de woonkamer omgebouwd en is er weer ruimte voor de subwoofer, dus die ging ik weer aansluiten. Stekker in het stopcontact, paarse subwoofer kabel tussen de subwoofer en de receiver, en subwoofer aangezet.

Het lijkt er nu op dat deze niet (goed) wil opstarten. Als ik 'm aanzet dan gebeurt er even niks, hoor ik een klikgeluid, knippert het lampje blauw, en hoor ik een ploffend geluid. Daarna gebeurt er weer even niks, en dan herhaalt het zich. Hier een filmpje ter illustratie.

Weet iemand wat hier gebeurt, of dit makkelijk op te lossen is, en of het de moeite waard is om deze te repareren?

We kijken vooral TV, weinig films, en luisteren zo goed als nooit muziek, dus echt missen doen we 'm niet, maar het voegt toch zeker wel wat toe als hij werkend te krijgen is.
Ervan uitgaande dat deze te maken is; is het de moeite waard? Een upgrade staat op de planning, maar dat zal niet dit jaar zijn.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit probleem of met deze subwoofer, want ik heb echt geen idee waar ik überhaupt op zou moeten zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oon op 21-10-2022 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HK subs zijn berucht om ploffen, kraken en andere dingen. Met name de TS7, maar ook de 9 zie je vaak terug. Google maar.

Kan gerepareerd worden, zijn ze economisch bij lange na niet waard.
Mijn advies zou zijn een andere sub, al dan niet tweedehands. Pioneer sw110 ofzo

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:09

Dhrax

Prog Lord

Berucht HK kwaaltje inderdaad, geen energie meer in steken. Na een paar jaar is het gewoon gedaan met die dingen. Geldt voor verschillende subs uit meerdere HK series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:25:
HK subs zijn berucht om ploffen, kraken en andere dingen. Met name de TS7, maar ook de 9 zie je vaak terug. Google maar.

Kan gerepareerd worden, zijn ze economisch bij lange na niet waard.
Mijn advies zou zijn een andere sub, al dan niet tweedehands. Pioneer sw110 ofzo
Dhrax schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:29:
Berucht HK kwaaltje inderdaad, geen energie meer in steken. Na een paar jaar is het gewoon gedaan met die dingen. Geldt voor verschillende subs uit meerdere HK series.
Jammer, had gehoopt op iets met software, maar dan valt dat toch tegen.

Dan maar een tijdje zonder zoektocht, als ik weer wat bestedingsruimte heb dan ga ik gewoon een keer twee nette front speakers en een nette subwoofer kopen (rears en center zijn op zich nog prima), maar dat zit er nu even niet in.

Bedankt voor het bevestigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:41
Oon schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:38:
[...]
...en een nette subwoofer...
Algemene tip:
Niet naar dee PSW-serie van KEF kijken, daar zijn ook problemen mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zet hem op Marktplaats als defect. Ik verbaas me erover hoeveel er nog wordt geboden op defecte elektronica. Zeker als het probleem bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Een beetje solderen kan ik wel, maar dit klinkt als iets dat me een hoop gevloek gaat kosten en een grote kans heeft dat ik alsnog een kapotte subwoofer overhoud. Bedankt voor de link, maar dan doe ik het liever zonder subwoofer :)
Pagina: 1