Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enphase IQ relais - vraag over andersom aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• squarewheel
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 10:11
Ik heb me echt suf gezocht of ik iets kon vinden maar helaas dus vandaar mijn vraag:

Mag ik het Enphase IQ relais NA de installatieautomaten aansluiten?

Ik heb zonnepanelen op het dak en op de schuur en de bedrading komt samen in de groepenkast
1e reden: Ik wil liever geen 2 Q-relais kopen dus dacht het te doen zoals op de tekening.
2e reden: nu kan ik beide systemen onafhankelijk (uit)schakelen indien nodig.

Kan dat op deze manier??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvCpG6dyhoReRUg_Dic-b7lpIVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvJVJwchkQ8l38qKj9MRubwM.jpg?f=fotoalbum_large

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 18:19
Ik heb op die plek een werkschakelaar waar de installatie van de schuur samenkomt met die van de woning (dus geen 2e Q-relais) Kan ze dus alleen gemeenschappelijk uitschakelen maar zie dat niet als nadeel.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• squarewheel
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-08 10:11
Jan Workum schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:42:
.... Kan ze dus alleen gemeenschappelijk uitschakelen maar zie dat niet als nadeel.
Ja inderdaad, apart uitschakelen zal niet veel voorkomen dus bij nader inzien kan ik beter het Q-relais aansluiten zoals voorgeschreven omdat ik dan in de meterkast de busbar kan gebruiken voor de ALS en Automaten. ziet er wat netter uit.

Bedankt, fijn weekend!