Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-03 20:08
Hey,
Eindelijk na twee jaar wachten PS5 console kunnen bemachtigen.Ben gepensioneerd,ken niemand om me te helpen,daarom wend ik me tot jullie he.Ik heb een ps4 game geupgrade naar ps5 game(versie) via mijn PS5 console,fijne optie.Nu zie ik op mijn PS5 console hetzelfde game metro exodus TWEE maal er op staan, als ps4 game en als ps5 game,logisch daar mijn ps4 schijfje in discgleuf zit.Staan beide games ps4 en ps5 er dan volledig,zelfde geheugen op ? kan toch bijna niet zou te veel geheugen innemen toch,echt sorry hoor,begrijp het niet.
Konkreet als ik aangepaste geupgrade game wil spelen(ps5 versie), veronderstel dan dat ik die ps5 moet gebruiken ? En die ps4 moet negeren die er naast staat.
Waarschijnlijk een nogal domme vraag,maar ben dan ook een leek,schaam me daar niet voor,bedankt dat u me wilt helpen.
rudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Games van disc worden altijd volledig geïnstalleerd op de SSD. De disc van een PS4 game met PS5 upgrade wordt gebruikt om te kijken of je de game fysiek hebt en moet bij opstarten van de game in de console zitten. Daarna wordt disc niet meer gebruikt.

Bij PS5 upgrades van een PS4 game krijg je dus gewoon een volledige download. Bij installeren van de PS4 versie zal een deel van de installatie van disc komen, plus updates als download. Maar ook bij de PS4 versie is het uiteindelijk een volledige installatie op SSD.

De PS5 versie ziet er niet alleen beter uit, maar de installatie is vaak ook kleiner. Dit komt doordat er vaak een betere compressietechniek wordt gebruikt. Dus extra reden voor PS5 native versie. PS5 games hebben wel een PS5 controller nodig.
De PS4 games mogen ook op externe USB storage staan, PS5 games niet.

Je mag dus bij een PS4 naar PS5 upgrade zelf kiezen welke versie je wilt installeren. Je mag ook beide versies naast elkaar installeren. Save bestanden zijn ook gescheiden, hoewel soms de PS5 versie de PS4 voortgang over kan nemen.

Toevoeging:
Zelf gebruik ik geen discs meer, maar de wijze van installeren en upgraden is niet echt verschillend tussen disc en digital. Bij digital is de verificatie van de disc er niet meer, maar de installatie op de SSD is verder gelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Flitzer op 21-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt voor de zekerheid controleren of je niet beide geinstalleerd hebt staan. Dat kan via Instellingen > Opslag > Games en apps. De PS4 versie kun je verwijderen, mocht deze geinstalleerd staan.

Op je startscherm zul je altijd 2 iconen blijven zien. Dat is helaas een vervelende eigenschap van de PS5 wanneer je een PS4 game op disc hebt en upgrade naar PS5 versie. Het PS4 icoon kun je gewoon negeren. PS5 icoon aanklikken, dan speel je de PS5 versie

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudy1951
HARTELIJK DANK hoor voor jullie reacties,ben er oprecht heel gelukkig mee !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Als het goed is installeert de PS5 niet de PS4 versie opnieuw als je de PS5 versie van het spel ook op je PS5 hebt staan (ook niet als je de disc er opnieuw in doet), dus mocht je de PS4 versie geinstalleerd hebben staan kun je die gewoon gerust verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 21-10-2022 21:57 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Mag ik iets verduidelijken aub ...
Ik kocht een SEAGATE EXTERNE HARDE SCHIJF 4 TB,speciaal voorzien voor playstation 4,ook aan te wenden voor PS5(alleen opslaan,NIET om te spelen,dat gaat alleen met de ingebouwde ssd schijf in de PS5 console.
Uitleg over die schijf,uitleg komt van de firma SEAGATE zelf.(ook via onderling mailverkeer).

Schijf moet voldoen aan PlayStation-vereisten:

SuperSpeed USB 5 Gbps of recentere versie.
Minimale capaciteit: 250 GB, maximaal 8 TB
Waarvoor kan ik een externe USB ­schijf gebruiken op mijn PlayStation 5?

Eerder las ik hier ... De PS4 games mogen ook op externe USB storage staan, PS5 games niet.,maar SEAGATE zelf zegt heel duidelijk dat

PS5-games opslaan op de schijf !!!!
Om games te spelen, moeten ze eerst terug naar de interne opslag voor PS5 worden verplaatst
PlayStation 4-games rechtstreeks vanaf de schijf spelen
Dus conclusie ..
SEAGATE EXTERNE HARDE SCHIJF,op deze externe harde schijf kan je WEL !!! PS5 games stockeren !!
maar uiteraard ,niet op spelen.
Groetjes.
rudy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
rudy1951 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:49:
Mag ik iets verduidelijken aub ...
Ik kocht een SEAGATE EXTERNE HARDE SCHIJF 4 TB,speciaal voorzien voor playstation 4,ook aan te wenden voor PS5(alleen opslaan,NIET om te spelen,dat gaat alleen met de ingebouwde ssd schijf in de PS5 console.
Uitleg over die schijf,uitleg komt van de firma SEAGATE zelf.(ook via onderling mailverkeer).

Schijf moet voldoen aan PlayStation-vereisten:

SuperSpeed USB 5 Gbps of recentere versie.
Minimale capaciteit: 250 GB, maximaal 8 TB
Waarvoor kan ik een externe USB ­schijf gebruiken op mijn PlayStation 5?

Eerder las ik hier ... De PS4 games mogen ook op externe USB storage staan, PS5 games niet.,maar SEAGATE zelf zegt heel duidelijk dat

PS5-games opslaan op de schijf !!!!
Om games te spelen, moeten ze eerst terug naar de interne opslag voor PS5 worden verplaatst
PlayStation 4-games rechtstreeks vanaf de schijf spelen
Dus conclusie ..
SEAGATE EXTERNE HARDE SCHIJF,op deze externe harde schijf kan je WEL !!! PS5 games stockeren !!
maar uiteraard ,niet op spelen.
Groetjes.
rudy.
Weet niet waar je vandaan haalt dat dat niet zou kunnen, je kunt elk spel op een externe hdd zetten, alleen PS5 games kun je dan niet spelen, alleen tijdelijk bewaren, alleen handig als je hele trage internet hebt.

Met een extra interne SSD (PCI-E 4.0 M.2) kun je de PS5 games overigens wel gewoon spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 21-10-2022 22:01 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy1951
Wat je schreef zei ik toch,verkeerd verstaan dan.
ik las bij Flitzer ... De PS4 games mogen ook op externe USB storage staan, PS5 games niet.
Daar zat blijkbaar misverstand dan,niet erg hoor.
groetjes.
Pagina: 1