Suse 12ES SP4 V2V migratie - a start job is running...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hoi, ik heb een omgeving gekregen (HANA DB) die is geleverd als een VirtualBox ova, met SUSE 12 Enterprise Server SP4. Ik wil deze echter graag in Hyper-V draaien en heb dmv Starwind P2V een V2V conversie uitgevoerd (dat kan 'ie tegenwoordig ook).

Bij het starten loop ik echter tegen een issue aan wat ik met beperkte Linux kennis slechts gedeeltelijk begrijp. Na het kiezen van het OS krijg ik na een rijtje OK's een oneindig hangende:
-> A start job is running for dev-disk-by\x2duui....4cc068.device

Ik heb gevonden dat dat blijkbaar een bij uniek ID gerefereerde disk is, vanuit udev
dit lijkt inderdaad ook een beetje op het scenario waar ik in zit, al is het geen disaster recovery maar wel verhuizing naar andere virtuele hardware.

Ik heb in /etc/udev/rules.d/ de 60-persistent-disk.rules bekeken, maar daar trof ik de referentie niet aan. Het voorbeeld van de site hierboven lijkt aan te geven dat het wissen van de file het opnieuw opbouwen/herkennen triggert, maar of dat echt zo is kan ik niet met zekerheid zeggen. Toch maar geprobeerd (ik heb een kopie van het originele V2V resultaat bewaard dus kan zo weer terug) alleen ook nu wederom geen verschil.

Wie kan mij helpen hoe ik dit het beste aanpak en de VM aan de praat krijg? Dankjewel alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gooi die omgeving nou eerst eens in VirtualBox om te kijken of die het daar wel doet. Dan kan je daarna kijken wat er mogelijk anders is in Hyper-V. Het kan zijn dat het naar een missende schijf of partitie zoekt, iets wat op een andere harde schijf bus te vinden is waar je SuSE image nou net geen module voor kan laden, etc.

Je conversie kan namelijk ook net zo goed de vdisk zelf onder water aan hebben gepast waardoor het UUID is verandert. Wordt er LVM gebruikt, dan rust het LVM gedeelte opeens op een andere schijf en zal het systeem die dus niet kunnen activeren, want het wijst nog naar de oorspronkelijke die niet meer bestaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Thanks! Ik zal ‘m eerst eens in Virtualbox laden; als ‘ie het daar wél doet, hoe dan als eerste stap verder?

Ik denk inderdaad dat er onderwater één of meerder id’s zijn aangepast, dat verklaart het doelloos zoeken. De vraag is alleen: waar ga ik de verwijzingen kunnen/moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zal dan iets van fstab moeten zijn, of de opstartparameter in grub die aan de initrd wordt meegegeven.

Als je een OVA hebt, zou je die trouwens ook direct in Hyper-V moeten kunnen laden. Het is namelijk een 'universeel' formaat dat eigenlijk bij VMware vandaan komt. De disk image zou .vmdk moeten zijn, niet .vdi (wat het native formaat van VirtualBox is).

Commandline FTW | Tweakt met mate