Kapot toetsenbord repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandrpablohas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-02-2023
Beste allen,

Ik heb een tijd geleden een K70 Corsair toetsenbord gekocht, helaas een klein beetje koffie op ESC + F1 toetsen geknoeid. Dit werden dus sticky keys, die heb ik proberen schoon te maken met een beetje schoonmaak alcohol.

Tot eergisteren geen problemen gehad van sticky keys, gisteren weer een beetje, dus weer schoongemaakt. Dag erna doen beide keys het niet meer.

Nu begrijp ik heel goed dat ik waarschijnlijk teveel alcohol erin heb gedaan, maar is dit nog te fixen? De rets van het toetsenbord doet het prima, vind het zonde om een nieuwe te kopen als de K70 nog te repareren is...

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik zou deze zelf uit elkaar schroeven en kijken wat je tegenkomt.

Toevallig zag ik deze: https://codesandbolts.com/corsair-k70-rgb-spill-guide/

Deze ook nog: https://www.techpowerup.c...w-profile-keyboard/4.html

[ Voor 25% gewijzigd door pennywiser op 21-10-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:45

D4NG3R

kiwi

:)

In principe kun je niet 'te veel' alcohol gebruiken (mits >90%), maar het ligt er nogal aan hoe je het vervolgens af hebt laten vloeien.

Heb je het bord sowieso al uit elkaar geschroefd voordat je met alcohol aan de slag ging? Anders zit alle smurrie nu overal binnenin.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Corsair verkoopt ook onderdelen, als losse toetsen incl mechanisme dacht ik. Als het printje beschadigd is wordt het lastig denk ik. Even openmaken en kijken wat je tegenkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 21-10-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandrpablohas
Thanks voor snelle reactie. Ik kan hem vanavond even uit elkaar halen.

Ik ben alleen bang dat die twee toetsen niet meer te maken zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandrpablohas
top, ga ik dat eens doen straks.

het was trouwens echt niet veel koffie, klein beetje.. denk dat de alcohol gewoon funest is geworden doordat ik misschien iets teveel op/in de toets heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
Heb dit zelf ook 2x mee mogen maken. Koffie over een toetsenbord heen en toetsen die bleven plakken (dubbel of triple input) of het helemaal niet meer deden. Ook met alcohol geprobeerd maar dat mocht, net zoals in jou geval, niet baten.

Zowel een Logitech (Romer G) als Corsair (Cherry MX) toetsenbord.

Beide keren op dezelfde manier op kunnen lossen. Vervangende switches besteld (oem of 3rd party) en dan het toetsenbord open schroeven. Daarna met een soldeerijzer aan de slag. De printplaten op een toetsenbord zijn vrij groot, dus met een beetje basis soldeer skills kom je een heel end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ben ik ook bang voor. K70 cherry switches staan op Ali zie ik: https://www.aliexpress.com/item/32835244231.html Dit zou zonder nadenken voor mij de route zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandrpablohas
Helaas heb ik geen soldeer skills of apparatuur.. Dus dat wordt hem waarschijnlijk niet.

Zou het de moeite zijn om deze spullen aan te schaffen en het toetsenbord te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Als het om twee switches solderen gaat zou ik een repair café in de buurt opzoeken of een advertentie in V&A plaatsen voor een vriendelijke Tweaker die wil helpen :)

2 Cherry MX switches vervangen is een simpel klusje wat ik als beunhaas zelfs in een paar minuten kan doen.
Zou je zelf de kosten besparen om vanalles aan te schaffen als het eenmalig is :)

Gabriël AM5

Pagina: 1