Dag Tweakers,
Na anderhalf jaar heerlijk in ons huidige huurhuis gewoond te hebben, is het tijd voor een volgende stap. Volgende week donderdag vindt de sleuteloverdracht plaats, en morgen verhuizen we grotendeels al. Bij het inpakken hebben we ontdekt dat er achter een gordijn een flinke vochtvlek, inclusief bijbehorende schimmel, is ontstaan. Ook op het gordijn.
Het betreft een huis uit 1850, dat enkele jaren geleden flink is aangepakt en gemoderniseerd. Hierbij zijn ook de dakgoten aangepakt, wat naar alle waarschijnlijkheid echter niet helemaal goed is gegaan. Dit wordt ondersteund door de mondelijke toelichting van de makelaar, welke bij intrekken aangaf dat er vaker overlast van vocht heeft plaatsgevonden. Als remedie hiertegen is de volgende passage opgenomen in ons huurcontract:
Nu hopen wij natuurlijk onze volledige borg terug te krijgen. Ik heb mij altijd ingezet vochtoverlast te voorkomen, en dit is ons simpelweg ontgaan. Voordat ik vanmiddag de makelaar inlicht hoopte ik hier nog wat info te krijgen over wat handig is om te doen, en of ik gelijk heb wat betreft mijn kijk op de zaak.
Alvast bedankt!
Hier de afbeeldingen:
:strip_exif()/f/image/kEQmN8dE3o1DSjaOuc1cASLM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rr2KNYCpX2H9BOUllR1GELPF.jpg?f=fotoalbum_large)
Na anderhalf jaar heerlijk in ons huidige huurhuis gewoond te hebben, is het tijd voor een volgende stap. Volgende week donderdag vindt de sleuteloverdracht plaats, en morgen verhuizen we grotendeels al. Bij het inpakken hebben we ontdekt dat er achter een gordijn een flinke vochtvlek, inclusief bijbehorende schimmel, is ontstaan. Ook op het gordijn.
Het betreft een huis uit 1850, dat enkele jaren geleden flink is aangepakt en gemoderniseerd. Hierbij zijn ook de dakgoten aangepakt, wat naar alle waarschijnlijkheid echter niet helemaal goed is gegaan. Dit wordt ondersteund door de mondelijke toelichting van de makelaar, welke bij intrekken aangaf dat er vaker overlast van vocht heeft plaatsgevonden. Als remedie hiertegen is de volgende passage opgenomen in ons huurcontract:
Dit wordt verder toegelicht in de 'gebruiksaanwijzing' van de woning:Schoonmaken en ontstoppen van dakgoten en ventilatiekanalen, vegen van de schoorsteen.
Deze aanwijzing heb ik maandelijks gevolgd, en op moment van schrijven is er geen blaadje aan te treffen in de betreffende dakgoot. Eerder heb ik ook al contact gehad met de verhuurende partij over een vlek die aan de andere kant is ontstaan, waarop ik het antwoord kreeg dat deze er altijd al gezeten zou hebben, en dat hier niks aan gedaan diende te worden.In verband met wateroverlast verzoeken we u om regelmatig de dakgoot aan de achterzijde van blad en vuil te ontdoen. Er is een huishoudtrap aanwezig. Ook de afvoer van het platte dak is soms verstopt door blad. Aan de voorzijde is de dakgoot niet gauw vol met blad
Nu hopen wij natuurlijk onze volledige borg terug te krijgen. Ik heb mij altijd ingezet vochtoverlast te voorkomen, en dit is ons simpelweg ontgaan. Voordat ik vanmiddag de makelaar inlicht hoopte ik hier nog wat info te krijgen over wat handig is om te doen, en of ik gelijk heb wat betreft mijn kijk op de zaak.
Alvast bedankt!
Hier de afbeeldingen:
:strip_exif()/f/image/kEQmN8dE3o1DSjaOuc1cASLM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rr2KNYCpX2H9BOUllR1GELPF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QDvOC9OjWxY4XYQZ88p7fu9h.jpg?f=fotoalbum_large)