Toon posts:

ECS K7S5A Bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS K7S5A mobo, wel lekkel bord opzicht, maar ik kan maar 3 verschillende FSB standen pakken (100/100, 100/133, 133/133) en volgens dit review moet dat bord er meer hebben (http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1354.5/) het bios updaten helpt niet en mn duron 900@1200 wil mn windows net niet starten (core staat op 1.85v) dus mijn vraag is... heeft er iemand ditzelfde bord en kan hij wel meer FSB kiezen,zou je dan plz het bios naar me willen mailen ofzo ?? ook meld als je dit niet kan...

Matty

Verwijderd

kijk welke PLL er op je bord zit en pas dan de FSB softwarematig aan in windows.
CPU Cool bv. kan je programmeren dat het de FSB bij opstarten verhoogt/verlaagt naar een bepaalde waarde

JC

Verwijderd

De laatste officieele bios is die van 24-07-2001, die heeft inderdaad alleen de 100 en 133 opties.

De ONOFFICIEELE bios van 06-08-2001 heeft WEL de extra FSB-settings, maar die bios is ENORM BRAK want je FPS gaan zo'n 30% naar beneden, of je nou je FSB hoger kunt zetten of niet!!!!
Volgens WCPUID wordt de FSB wel veranderd, dus dat stukkie werkt wel, maar blijkbaar zet deze bios bepaalde andere zaken niet aan...

Anyhow, ik zet hem over enkele seconden hier voor je neer, kun je hem zelf proberen.

Dus eerst ff benchen met je oude bios, dan met de nieuwe, dan zul je zien dat je toch beter de oude kunt houden (of je toont aan dat ik iets fout heb gedaan, dat kan natuurlijk ook nog). De bios van 24-07-2001 kun je gewoon van de ECS-site halen.

PS ik had er wel PC133 geheugen op, geen DDR, dus misschien doet ie het beter met DDR... post dan ff of 't bij jou goed werkt...

Verwijderd

Ow ja, de PLL was dacht ik ICS 9248xx-199. Kon er nog geen specs van vinden op de site van ICS :(

Denk trouwens dat de meeste tools om de PLL aan te passen nog niet werken met SiS-chipsets, mocht het iemand wel lukken dan horen we dat natuurlijk hier op tweakers.net he! ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat ding heeft een AMI BIOS :(

Als ik ergens niet gek van ben is het AMI biossen :(

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe krijg jij je volt. op 1.85, dat bord heeft toch geen voltage instellingen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
1,85V? Gewoon L7 kleuren...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 19:44 schreef _JGC_ het volgende:
1,85V? Gewoon L7 kleuren...
Oh ok, ik d8 dat hij iets met zn bordje deed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de bios, nu krijg stabiel 1133Mhz en dit zijn mn benchs met SiSoft tot nu toe:
900 Mhz

CPU
ALU: 2496 MIPS
FPU: 1209 MFLOPS
MMX: 4893 it/s
3dNow: 6074 is/s
Mem
ALU: 408MB/s
FPU: 518MB/s

1133 Mhz

CPU
ALU: 3133 MIPS
PFU: 1512 MFLOPS
MMX: 6116 it/s
3dNow: 7596 it/s
Mem
ALU: 484 MB/s
FPU: 571 MB/s

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 19:33 schreef Bunny het volgende:
Ow ja, de PLL was dacht ik ICS 9248xx-199. Kon er nog geen specs van vinden op de site van ICS :(

Denk trouwens dat de meeste tools om de PLL aan te passen nog niet werken met SiS-chipsets, mocht het iemand wel lukken dan horen we dat natuurlijk hier op tweakers.net he! ;)
de chipset heeft er 0.0 mee te maken
als de PLL ondersteunt wordt is het voldoende

JC

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand van jullie een monitor proggie voor de temps en voltages enzo, want mbm5 wil niet werken

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• pfakkert
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 21:31
Heb net via e-mail een progje toegestuurd gekregen nadat ik dezelfde vraag via usenet had gesteld.
Nog niet uitgeprobeerd , maareu......even zoeken in google naar 'mbprobe130'
Kan je het niet vinden dan wil ik het je wel mailen....

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Niet update als het niet hoeft.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Deze review klopt totaal voor geen meter ... er staat ook in dat er 3 sd - ram sloten zijn en 3 ddr - sloten zijn ... dat is niet waar ... want aan de foto's te zien ... zitten er maar in totaal 4 memory sloten op het board ... .

Verwijderd

Topicstarter
dat monitor proggie werkt perfect bij mij :) thnx !!!!

en de chipset support 3 ddr + 3 sdram... maar ecs heeft er maar 2 erop gepleurt

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 18:12 schreef matty het volgende:
dat monitor proggie werkt perfect bij mij :) thnx !!!!

en de chipset support 3 ddr + 3 sdram... maar ecs heeft er maar 2 erop gepleurt
Ow zo ... ik had wat beter moeten kijken ... >:) ... .

Verwijderd

Hey , waarom zijn je mem scores zo laag ? ik heb 2 van die borden besteld en heb ze net binnen , maar heb nu nog asus a7133 aangesloten staan en daar haalde ik met een duron 600@
933 ( 7x133 ) en pc133 cas 2 mem @133 mhz ) 520/598 mee alu /fpu ... en jij met cas 2 DDR haalt zit daar niet aan ?

volgens anandtech review zit je toch al gauw over de 600 heen of rond de 700 !! ( alu alleen al ) dus beetje vreemd , ok hij teste het met athlon 1.4 maar maakt dat veel uit ? verschilde hier niet tussen duron 933 of athlon 1066 ... beetje vaag misschien iets wat het remt of zo ? suggesties welkom

Verwijderd

Ik heb op verschillende sites gelezen dat het flashen van de BIOS nog al eens fout kan gaan met een ECS K7S5A. Mijn vraag is of de BIOS een verwijderbaar chippie is, of dat deze vast gesoldeerd zit op het bord en dus niet te vervangen is mocht het echt fout gaan (trust me it does happen!).

Mijn dank is groot voor diegene die mij hier een antwoord op kan geven.

Bimmeralso

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 18:31 schreef Darkman het volgende:
Hey , waarom zijn je mem scores zo laag ? ik heb 2 van die borden besteld en heb ze net binnen , maar heb nu nog asus a7133 aangesloten staan en daar haalde ik met een duron 600@
933 ( 7x133 ) en pc133 cas 2 mem @133 mhz ) 520/598 mee alu /fpu ... en jij met cas 2 DDR haalt zit daar niet aan ?

volgens anandtech review zit je toch al gauw over de 600 heen of rond de 700 !! ( alu alleen al ) dus beetje vreemd , ok hij teste het met athlon 1.4 maar maakt dat veel uit ? verschilde hier niet tussen duron 933 of athlon 1066 ... beetje vaag misschien iets wat het remt of zo ? suggesties welkom
Ik had er ff bij moeten vermelden dat ik 256mb SDRAM gebruik omdat DDR was uitverkocht (1* 256mb infinion apacer cas2-2-2)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 20:12 schreef Bimmeralso het volgende:
Ik heb op verschillende sites gelezen dat het flashen van de BIOS nog al eens fout kan gaan met een ECS K7S5A. Mijn vraag is of de BIOS een verwijderbaar chippie is, of dat deze vast gesoldeerd zit op het bord en dus niet te vervangen is mocht het echt fout gaan (trust me it does happen!).

Mijn dank is groot voor diegene die mij hier een antwoord op kan geven.

Bimmeralso
Er zit dus een bios op wat je eruit kan halen (zie hier http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/products/socketa/k7s5a.htm) het lijkt me wel wat moeilijk maar het kan eruit, want er zitten namelijk aan 4 kanten pinntjes dus hotflashen kan moeilijk worden
Pagina: 1