Mijn vraag:
Ik heb een paar maanden geleden een ASUS TUF Gaming RTX 3070 gekocht. Maar de laatste paar maanden heb ik er wat problemen mee.
Als ik de 3070 onder een stresstest (3DMark Time Spy Extreme) zet heb ik naar een aantal minuten geen beeld meer en geeft mijn scherm "no signal". Nu gebeurt dit ook soms tijdens het gamen en is dus vervelend.
De kaart is al opgestuurd geweest naar de verkoper, maar die kunnen geen problemen met de kaart vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software:
Systeem 1:
Geprobeerd:
Ik heb een paar maanden geleden een ASUS TUF Gaming RTX 3070 gekocht. Maar de laatste paar maanden heb ik er wat problemen mee.
Als ik de 3070 onder een stresstest (3DMark Time Spy Extreme) zet heb ik naar een aantal minuten geen beeld meer en geeft mijn scherm "no signal". Nu gebeurt dit ook soms tijdens het gamen en is dus vervelend.
De kaart is al opgestuurd geweest naar de verkoper, maar die kunnen geen problemen met de kaart vinden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software:
- Windows 11 (systeem 1) & Windows 10 (systeem 2)
- Asus GPU tweak 3
- 3DMark
Systeem 1:
- AMD Ryzen 9 5900X
- Gigabyte X570 Aorus Elite
- Corsair RM Series RM850i
- Corsair Vengeance LPX - GeheugenDDR4 - 32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 3600 MHz / PC4
- ASUS TUF Gaming RTX 3070
- Intel Core i7-5930K
- MSI X99A SLI Plus
- Corsair CX-M Series CX750M
- Corsair Vengeance LPX - GeheugenDDR4 - 16 GB: 4 x 8 GB - 288-PIN - 3600 MHz - CL18
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER
Geprobeerd:
- Kaart is altijd al aangesloten geweest op 2 eigen pci 8x kabels en dus niet op 1 kabel met
- Drivers verwijderd met DDU en laatste drivers van de Nvidia site gedownload.
- Videokaart in systeem 2 getest en geeft daar hetzelfde probleem.
- De kaart is al opsturen naar de verkoper, maar die kunnen het probleem niet vinden.
- GPU power in GPU tweak begint eerste paar seconden op 100% maar gaat daarna richting de 54%.
- Onder belasting is de kaart 83 graden en staan de fans op 100%. Geen idee wat dit normaal hoort te zijn?