Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aka004db
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-02 10:12
Goedenmorgen!

Ik heb een grote woonkamer met vloerverwarming en een NEST met Heat-Link die de vloerverwarming aanstuurt. Ik heb stadsverwarming, dus hoef geen ketel te sturen of zo. Dit alles werkt helemaal prima, zo ver geen probleem ;-)

Nu heb ik ook een heel efficiënte airco opgehangen in de woonkamer die ik gebruik als warmte-pomp. Via domotica (via een homey) stuur ik deze aan om de NEST/vloerverwarming te ondersteunen als er warmte wordt gevraagd. Ook dat werkt prima!

Nu wil graag dat de NEST blijft bepalen hoe warm het moet zijn, waarbij iemand ook een slinger kan geven om de temperatuur te verhogen, terwijl de stadsverwarming niet aangaat als de Airco een veel goedkopere manier van verwarmen is. Hierbij gaat de airco aan, dat is al gerealiseerd. De vloerverwarming moet dan uitblijven (of op een heel laag pitje), maar dat kan nu niet...

Mijn voorlopige conclusie is dat ik de vloerverwarming los zou willen kunnen schakelen van de NEST, waarbij de heat-link (of een vervangend apparaat) geschakeld kan worden via de Homey. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen?
Bestaat er een simpele smart-"aan/uit" schakelaar voor de vloerverwarming, die daarbij de klep- en de pomp-aansturing kan doen in plaats van de NEST? Of een smart-temperatuur regelaar die de ingaande watertemperatuur van de vloerverwarming bijvoorbeeld op 21 graden zet waardoor veel minder warmte de vloer ingaat?

Ik ben heel benieuwd of dit kan; alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 18:35
Wat is de "heat link"?

Mijn vloerverwarming op de begane grond wordt aan/uit geregeld door de pomp aan/uit te zetten.

Op mn verdieping heb ik op de verdeler allemaal regelkleppen van plugwise. Eigenlijk zijn dat Vergelijkbare dingen als een radiatorklep. Daarvan is veel aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
TS is niet heel actief meer, deze gaat terug naar bed :)

Dit topic is gesloten.