In navolging van de "parameterized graphics card" optie op PC Part Picker: een wenslijst feature dat gebruikers de optie geeft om, in plaats van een specifiek model van GPU, moederbord, geheugen of storage te moeten kiezen, één of meerdere parameters uit een beperkte lijst te kiezen, waarna de wenslijst automatisch het goedkoopste model uit de price watch te kiezen dat aan deze parameters voldoet. Ik denk dan bij parameters zo even aan:
GPU: model, type koeling, aantal fans, ...
moederbord: socket, chipset, aantal RAM sleuven, aantal M.2 aansluitingen, ...
Geheugen: aantal staafjes, DDR versie, hoeveelheid, snelheid, CAS latency (kan wel ingewikkeld worden), ...
Storage: vormfactor, protocol, hoeveelheid, snelheid, ...
Ik denk dat het voor veel mensen minder uitmaakt wat de maker is van hun GPU, moederbord, geheugen of opslag, maar willen ze vaak gewoon de goedkoopste die past bij hun noden. Als je een 3080 wilt, bijvoorbeeld, maakt het vaak minder uit of het een ASUS of MSI model is, en gebruikers die specifiek een MSI Gaming Z Trio willen kunnen die nog altijd kiezen.
GPU: model, type koeling, aantal fans, ...
moederbord: socket, chipset, aantal RAM sleuven, aantal M.2 aansluitingen, ...
Geheugen: aantal staafjes, DDR versie, hoeveelheid, snelheid, CAS latency (kan wel ingewikkeld worden), ...
Storage: vormfactor, protocol, hoeveelheid, snelheid, ...
Ik denk dat het voor veel mensen minder uitmaakt wat de maker is van hun GPU, moederbord, geheugen of opslag, maar willen ze vaak gewoon de goedkoopste die past bij hun noden. Als je een 3080 wilt, bijvoorbeeld, maakt het vaak minder uit of het een ASUS of MSI model is, en gebruikers die specifiek een MSI Gaming Z Trio willen kunnen die nog altijd kiezen.
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro