Oude harde schijf aansluiten op een andere Pc

Pagina: 1
Acties:
  • 8.065 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-03-2024
Mijn vraag
...Een vraag ; Heb hier een oude harde schijf ,waarvan de Pc het niet meer doet ,aansluiten op of aan een andere Pc in verband met bestanden waar ik dus Nu niet meer bij kan.
Heb de kabeltjes van de diskette ,er in geplugd omdat die passen.
Hoe zorg ik er voor dat de Pc hem herkent ,en in de Harde schijf terecht kan
Gebruik Windows 7 ,en het zijn normale harde schijven.
Voor de Rest moet ik de andere vragen schuldig blijven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Heb al van alles geprobeerd ,maar 0,0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je kabels van een diskette erin plugt, gaat het sowieso niet werken, want daar kunnen HDDs niet mee overweg.
Als het om een PATAdisk gaat, zorg voor een 40 pins IDE kabel, die zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Oke.
Toen ik tijdens het demonteren zag dat de Diskette de zelfde aansluitingen had , dacht ik
dat komt mooi uit.De diskette gebruik ik toch niet ;klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
TERW_DAN schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
Als je kabels van een diskette erin plugt, gaat het sowieso niet werken, want daar kunnen HDDs niet mee overweg.
Als het om een PATAdisk gaat, zorg voor een 40 pins IDE kabel, die zal werken.
Als ik Google op 40 pins IDE-kabel zie ik heel veel afbeeldingen.
welke moet ik hebben .

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan19 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

welke moet ik hebben .

Mvg
Gewoon zo'n 'grijze-platte' kabel met een 'rood of blauw' lijntje aan een kant (daar waar de voeding tegenaan ligt)? Maar weet je zeker dat een 40-Pins gaat werken en dat je dadelijk niet een 80-Pins IDE kabel nodig hebt?

Heb je überhaupt nog wel de juiste aansluitingen op je moederbord om zo'n IDE kabel kwijt te kunnen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Johan19 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

welke moet ik hebben .

Mvg
Gewoon pinnetjes tellen. Heb je er 40, dan zit je goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De makkelijkste manier om een IDE-schijf op een nieuwe computer uit te lezen is een "PATA USB adapter". Als je daar op Googelt vind je ze zo, ze zijn ook goed op AliExpress te kopen. Gewoon aansluiten op een USB-poort, stroom aansluiten en gaan met de banaan.

Ik heb zelf zo'n ding in mijn desktop zitten (op een interne USB-poort), omdat ik de DVD-ROM-brander nooit door een SATA-exemplaar heb vervangen. En ik moet zeggen, ik heb die brander al een behoorlijk tijdje niet meer gebruikt, maar goed, hij zit ook niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Will_M schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Gewoon zo'n 'grijze-platte' kabel met een 'rood of blauw' lijntje aan een kant (daar waar de voeding tegenaan ligt)? Maar weet je zeker dat een 40-Pins gaat werken en dat je dadelijk niet een 80-Pins IDE kabel nodig hebt?

Heb je überhaupt nog wel de juiste aansluitingen op je moederbord om zo'n IDE kabel kwijt te kunnen?
waar mag ik die 40 of 80-pins vinden op het moederbord.
volgens mij heb ik hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Johan19 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:10:
[...]

Wat voor moederbord heb je? Als het enigszins recent is (als in minder dan 10 jaar oud) dan heb je die waarschijnlijk niet meer erop zitten. Dan kom je het verst met een externe behuizing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Johan19 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:10:
Die zit niet meer op moderne moederborden, daarom geef ik je de tip voor de "PATA USB adapter".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

TERW_DAN schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:13:
Als het enigszins recent is (als in minder dan 10 jaar oud) dan heb je die waarschijnlijk niet meer erop zitten.
Ik vond het al bijzonder dat er wel een 34-pin FDD op zijn moederbord zat, ging er van uit dat het om een oudje ging ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
TERW_DAN schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:13:
[...]

Wat voor moederbord heb je? Als het enigszins recent is (als in minder dan 10 jaar oud) dan heb je die waarschijnlijk niet meer erop zitten. Dan kom je het verst met een externe behuizing.
Xp tijdperk.
heb je een voorbeeld of link van een externe

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Ben al blij dat jullie mij helpen.
Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Johan19 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Xp tijdperk.
heb je een voorbeeld of link van een externe

Mvg
Ten tijde dat XP uitkwam was PATA vrij gangbaar.

categorie: Externe HDD/SSD behuizingen
Er staan er niet heel veel meer in de PW, maar een van deze 3 zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jt2iAvrRU12Y5YBPGXO2DbHk2nU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MxREmpyXuDdObHUcYdzPiANx.jpg?f=user_large

Is dit wat !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat kan inderdaad. Dan wordt ie wel intern in de PC aangesloten. Extern via USB kan ook en is misschien makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gewoon even zoeken bij bijv. Amazon.nl naar "ide usb" en dan komt er een hele lijst IDE naar USB adapters of extern dock. Let er ook op dat voor een 3.5" HDD je een extra power aansluiting nodig hebt. De duurdere adapters bieden dat ook aan via een losse voeding, maar voor de goedkope moet je een molex of SATA power kabel van je PC voeding hebben. Dus alleen USB volstaat niet.

Zo'n IDE naar SATA adapter (niet omgekeerd!) is ook een optie. Ook bij het model hierboven getoond heb je nog een extra power kabel nodig voor de HDD zelf. Voordeel is dat er geen USB controller tussen zit, die soms niet alle schijven ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Dus ,wat zal ik aanschaffen ,voordat ik door de Bomen het Bos niet meer zie.met alle goeie Tips.van jullie .

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Of ,wie van jullie heeft wat in de kast liggen om is uit te proberen of het werkt.
Mag ook per Pb ,als hier Pb is.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt dus keus PATA-naar-SATA of PATA-naar-USB. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar USB, maar doe wat je het liefst hebt. Er zijn weinig technische argumenten voor het één of het ander. Drivers zijn in beiden gevallen niet nodig, het is robuuste technologie, stekkers erin en gaan met de banaan.

Je kunt voor minder een PATA<->USB-adapter op AliExpress kopen dan het mij kost om er één bij jou te krijgen, dus ik zie het punt van uitlenen niet, tenzij je naast de deur zou wonen.

[ Voor 23% gewijzigd door dmantione op 21-10-2022 00:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27

M2M

medicijnman

Is het misschien een idee om even een foto te maken van hetgeen je nu aan wil sluiten, samen met een foto waarop je het aan zou willen sluiten? Dat neemt wellicht wat onduidelijkheid weg. Voor die flatcable aansluitingen was master/slave en cable-select nog wel eens een dingetje, maargoed, als het een laptop-schijf is, zit je met 44 pinnetjes ipv 40. Die laatste 4 zijn dan voor 5volt en ground :), maar ook daar zijn adapters voor.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
M2M schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:47:
Is het misschien een idee om even een foto te maken van hetgeen je nu aan wil sluiten, samen met een foto waarop je het aan zou willen sluiten? Dat neemt wellicht wat onduidelijkheid weg. Voor die flatcable aansluitingen was master/slave en cable-select nog wel eens een dingetje, maargoed, als het een laptop-schijf is, zit je met 44 pinnetjes ipv 40. Die laatste 4 zijn dan voor 5volt en ground :), maar ook daar zijn adapters voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YktuWta3toK7zgXrFl1AoWc5kXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpFkkbShY53N62L0qqHWriaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6abAJJldTwT2H4sxUff3b9BYWjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPK2NGVvuJNaxKymeYe98MKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAzlk1o-_m7PsD93ONeN20tzdzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPbCpiKPjSYs9tz9CTqnfyMn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Dank voor de foto's, dat maakt een hoop helder :)

Je harddisk heeft een SATA aansluiting (in tegenstelling tot 40-pins PATA), vrij modern. Je hebt twee stekkers nodig, een data-stekker tussen harddisk en moederbord en een power-stekker tussen voeding en harddisk.

Die powerstekker staat op het beeld en ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TedxLyDZJAuIYvaJ9hZdw8plbfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hu0P43vRN7sNSozEfsjv0e0U.webp?f=fotoalbum_large

De datakabel is die rode kabel, waar je er nu al twee van hebt. Je kunt een kabel even lostrekken van de module waar je cd's en dvd's in stopt, als je die hebt. Anders zijn er ook nog vrije poortjes beschikbaar.

Heb je dat gedaan, zet je je PC aan en kijk je in de device manager (apparaatbeheer) om te kijken of de harddisk daar te zien is. Dat zou stap 1 zijn.

-_-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat ik me nu vooral afvraag, hoe heb je hier een floppykabel op proberen aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
TERW_DAN schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:12:
Wat ik me nu vooral afvraag, hoe heb je hier een floppykabel op proberen aan te sluiten?
Sorry mensen ,heb een foutje gemaakt.
het is niet de Floppy waar de kabeltjes van af komen ,maar van de DVB-brander.
En zo kon ik dus schijf er aan koppelen.
Hoe nu verder.?!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQdDKshduKf_4cMWU3bFilOJ1DI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTvGCTW9zEyboISgmfdmEt8H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

In principe is de schijf nu aangesloten. Zorg ervoor dat je er niet tegenaan stoot (schroef 'm bij voorkeur even vast op de daarvoor geschikte plek in de kast) en zorg er in ieder geval voor dat de elektrische contacten aan de onderkant (waar we nu naar kijken), geen andere metalen dingen raken. Als dat wel gebeurt is het vrij snel afgelopen met de schijf.

Vervolgens start je je PC op en ga je dus naar het apparaatbeheer. (start --> configuratie scherm --> apparaatbeheer). Kijk even in de lijst met onderdelen van de PC of je de harde schijf terug kunt vinden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Dan denk ik dat hij al stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Als de schijf in het apparaatbeheer al niet te vinden is, zou je nog een poging kunnen wagen om te kijken in de bios. De bios is het stuk software voordat Windows start. Normaliter kom je daar door de deleteknop of F2 op het toetsenbord ingedrukt te houden terwijl je de computer aanzet.

Als de schijf daar al niet zichtbaar is en de data op de schijf is belangrijk, dan is het tijd om een data-recovery bedrijf te overwegen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Kan ik ook iets invoeren in zoeken.?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ik ben bang van niet. Daar staat enkel dat er een harddisk aangesloten is op die poort. Dat betekent in ieder geval dat de schijf nog bestaat en de kosten voor datarecovery door een professional wat mee kunnen vallen.

Ik ben bang dat het hier wat stopt met de mogelijkheden om zelf nog iets te ondernemen. De kans wordt alleen maar groter dat de schijf straks echt niet meer te recoveren is, ook niet door professionals.

Als de data belangrijk is, dan is het tijd om het ding op te sturen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Waar staat het onder in Apparatenbeheer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:30
Als stroom en sata er goed aan zitten, dan kun je met het programma CrystalDiskInfo https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/ kijken of je schijf in orde is.

Als CrystalDiskInfo de schijf kan zien en bovendien zegt dat je schijf goed is, maar er niks in windows verkenner verschijnt, dan kun je met het programma "diskmgmt.msc" een schijfletter aan de partities op je schijf toewijzen.

https://www.ct.nl/worksho...ren-schijfbeheer-windows/
of https://www.dutchtechtips...tter-wijzigen-in-windows/

[ Voor 11% gewijzigd door NESFreak op 21-10-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Ff een mededeling
Onder Computer staat hij afgebeeld als : Cd Station ( K).

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
NESFreak schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:06:
Als stroom en sata er goed aan zitten, dan kun je met het programma CrystalDiskInfo https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/ kijken of je schijf in orde is.

Als CrystalDiskInfo de schijf kan zien en bovendien zegt dat je schijf goed is, maar er niks in windows verkenner verschijnt, dan kun je met het programma "diskmgmt.msc" een schijfletter aan de partities op je schijf toewijzen.

https://www.ct.nl/worksho...ren-schijfbeheer-windows/
Heel veel Downloads !?
Maar nu ; welke ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Heel veel Downloads !?
Maar nu ; welke ?!
Oeps ja. Kan verwarrend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nShUueXjIcNFfXPqCcvHC5ZBbWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CUykFbcIAJNW6BorugtRIiEP.png?f=user_large

De zip kun je gewoon uitpakken en hoef je dan niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
heb het programma voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Post eens een screenshot van de tool (waarbij je de disk geselecteerd hebt). Dan kunnen we misschien zien wat er mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Als ik in het programma zit, welk pad moet ik dan volgen.
Want ik ben ook maar grondwerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:59:
Als ik in het programma zit, welk pad moet ik dan volgen.
Want ik ben ook maar grondwerker.
Elk gekleurd bolletje wat bovenin staat is een hardeschijf welke het programma in jou PC heeft gevonden.

Hier zou op zn minst de hardeschijf van je PC zelf in moeten staan. En daarnaast als alles goed is dus ook de hardeschijf die je er net bij in gezet hebt.

Als je op je toetsenbord op <CTRL> + <SHIFT> + <C> drukt, dan kopieer je alle informatie. Dit kun je dan plakken in een antwoord hier zodat wij er naar kunnen kijken als je er zelf niet uit komt.

Mocht je er echt niet uit komen is het trouwens misschien verstandig om iemand uit de buurt te vragen om er met jou naar te kijken. Dit zeg ik omdat wij hier eerst dachten dat je er een floppy kabel aan vast had weten te maken. Het zou heel erg sneu zijn als er iets mis gaat waardoor je straks niet met 1, maar met 2 kapotte computers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYEDiubNqLPfSPpF83KkRIg_HtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vjfVkF2MeusfHslkBaW65Hyr.png?f=fotoalbum_large

Screenshot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Überhaupt Windows 7 tegenwoordig gebruiken is niet al te slim...
Maar het lijkt erop dat de schijf niet wordt gedetecteerd. Draait de schijf wel? Maakt die misschien gekke geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw_mmqoo-sl-yjykc3u3knmYTmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXMLGNmQYpNuxyOFLaHxzwFE.png?f=fotoalbum_large

Als het goed is ,is dit de screenshot van Schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Ik hoor alleen de ventilator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
En ik zie hem ook niet (meer) onder : Computer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Zitten alle kabeltjes goed vast? Op z'n minst zou je de schrijf moeten kunnen horen opspinnen als de pc aanstaat.

In Windows wordt de schrijf niet herkend.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
LordSinclair schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:15:
Op z'n minst zou je de schrijf moeten kunnen horen opspinnen als de pc aanstaat.
Als die niet stuk is wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan19
fuck zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
@Johan19 Iemand moet denk ik even samen kijken met je. Je zegt dat je de kabels van de dvd brander hebt afgehaald, maar ik zie nog 2 verwisselbare media in schijfbeheer.

Mocht je in de buurt wonen mag je ook langskomen dan kijken we er nog eens samen naar. Moet je me even dm-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
rechts van het rode data kabeltje zie ik ook nog pinnentjes ,waar zijn die voor.
ik neem aan dat de rode platte ; data is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:21:
rechts van het rode data kabeltje zie ik ook nog pinnentjes ,waar zijn die voor.
Die kan je negeren. Rode platte is data = Sata kabel. Wat voorheen die platte brede 40 pins was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Vreemd ?
je zou toch zeggen,plaats de kabeltjes is weer terug in de cd-dvd brander.
dan moet hij toch zichtbaar worden onder : Computer
Apart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:53:
Vreemd ?
je zou toch zeggen,plaats de kabeltjes is weer terug in de cd-dvd brander.
dan moet hij toch zichtbaar worden onder : Computer
Apart !
Dus nu zie je de CD/DVD drive niet meer? Zit je SATA nog wel goed op je moederbord geprikt? Niet dat je die per ongeluk wat los hebt getrokken bij het aansluiten van de HDD.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Of het altijd zo plug en play is vraag ik mij af. Als je kabels hebt omgelegd, herstart de pc dan eerst eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
M2M schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:37:
Ik ben bang van niet. Daar staat enkel dat er een harddisk aangesloten is op die poort. Dat betekent in ieder geval dat de schijf nog bestaat en de kosten voor datarecovery door een professional wat mee kunnen vallen.

Ik ben bang dat het hier wat stopt met de mogelijkheden om zelf nog iets te ondernemen. De kans wordt alleen maar groter dat de schijf straks echt niet meer te recoveren is, ook niet door professionals.

Als de data belangrijk is, dan is het tijd om het ding op te sturen.
Ik zie in geen enkel screenshot dat er een tweede HDD is aangesloten, alleen verwisselbare media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:57
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:21:
Dat staat toevallig op het label van de schijf, je kunt met een jumper de snelheid begrenzen tot SATA 150.
Compleet irrelevant voor jou in dit geval.

Mijn beste suggestie is even zoeken naar een computerzaak in de buurt. Die hebben ongetwijfeld een usb sata dock staan waar ze hem in kunnen steken en direct zien of hij nog werkt.
Of je zoekt een andere handige tweaker in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
pennywiser schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Ik zie in geen enkel screenshot dat er een tweede HDD is aangesloten, alleen verwisselbare media.
na herstart geeft hij de cd-dvd drive weer aan.
harde schijf is denk naar de galamiesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

na herstart geeft hij de cd-dvd drive weer aan.
harde schijf is denk naar de galamiesen.
100 % zeker weten doe ik het niet, maar is goed mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSR
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2024

HSR

Hi,

Vaak kun je 3 dingen doen :

1: Doen
2: Laten
3: Laten doen

gr
Harm S.Rutgers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:55
*knip* V&A op het forum is spam

[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 21-10-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De HDD komt uit een oude PC die het niet meer doet. Wat doet die PC precies wel of niet ? Geeft die PC gewoon beeld en start Windows niet op ? Krijg je een foutmelding ? Of geeft die PC bijvoorbeeld geen beeld meer ?

Als je een melding krijgt dat die PC geen HDD kan vinden is dat iets anders dan geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Het bleek toch sata te zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door br00ky op 21-10-2022 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:06:
Ff een mededeling
Onder Computer staat hij afgebeeld als : Cd Station ( K).

Mvg
Omdat je hier dus nog je cdrom speler zag, vraag ik mij af of je de pc wel goed uit had / schoon hebt opgestart bij het loskoppelen van je dvd speler en het aansluiten van de hardeschijf. Net zoals het opnieuw opstarten nodig was voordat je pc de dvd speler weer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Stop ermee, (bijna) de hele dag aan het pielen en uitproberen en uitzoeken en niks werkt wat ik graag wilde.
Waarom ik de schijf uit de Pc hebt gehaald.
Hij werd niet meer ondersteund door Windows en bleef steeds herhalen naar herstel modus en kon niet meer in de Pc zelf.

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:51:
Stop ermee, (bijna) de hele dag aan het pielen en uitproberen en uitzoeken en niks werkt wat ik graag wilde.
Waarom ik de schijf uit de Pc hebt gehaald.
Hij werd niet meer ondersteund door Windows en bleef steeds herhalen naar herstel modus en kon niet meer in de Pc zelf.

Mvg
Dat klinkt als een schijf die corrupt is, als je er nog iets mee wilt, dan zou ik 'm aan iemand geven die een beetje verstand heeft van datarecovery. Of gewoon accepteren dat die disk stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
TERW_DAN schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:05:
[...]

Dat klinkt als een schijf die corrupt is, als je er nog iets mee wilt, dan zou ik 'm aan iemand geven die een beetje verstand heeft van datarecovery. Of gewoon accepteren dat die disk stuk is.
Nou, als herstelmodus gestart werd deed de disk zelf het toen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
pennywiser schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Dat geeft aan dat ie niet compleet dood was toen, dat kan nu anders zijn. Op zijn minst is de kans aardig groot dat de PC verder goed was en de HDD het probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pennywiser schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Grote kans dat die dan nog wel werkte inderdaad. Maar gezien dit topic lijkt het er niet op dat de TS het ding lekker aan de praat gaat krijgen op deze manier. En als het ding inderdaad een corrupte partitie heeft, dan is de kans denk ik best aanwezig dat ook al spint de disk op, de TS er nog niet veel mee kan.

En ik denk dat we gebruikers zoals de TS zeker moeten aanmoedigen om gewoon lekker verder te gaan om te ontdekken hoe het werkt, want hij steekt er zeker moeite in. Het vervelende van data recovery is dat je best wel wat kwijt kan raken als je iets verkeerd doet, en daar is niemand mee geholpen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Als ik tijdens het opstarten op F2 druk ,wat moet ik dan zien ,en waar moet ik op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:05
pennywiser schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:59:
Of het altijd zo plug en play is vraag ik mij af. Als je kabels hebt omgelegd, herstart de pc dan eerst eens.
Ik mag toch hopen dat hij die oude HD er niet in prikt terwijl de PC aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
ASS-Ware schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Ik mag toch hopen dat hij die oude HD er niet in prikt terwijl de PC aan staat.
Dat kan geen kwaad maar wordt niet altijd meteen herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Johan19 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:17:
Als ik tijdens het opstarten op F2 druk ,wat moet ik dan zien ,en waar moet ik op letten.
Ik weet niet wie dat opperde maar wordt denk ik bedoeld om in het bios te gaan om te kijken of je de schijf daar wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
NESFreak schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:52:
Omdat je hier dus nog je cdrom speler zag, vraag ik mij af of je de pc wel goed uit had / schoon hebt opgestart bij het loskoppelen van je dvd speler en het aansluiten van de hardeschijf. Net zoals het opnieuw opstarten nodig was voordat je pc de dvd speler weer zag.
Inderdaad, als je nieuwe hardware zoals HDD's aansluit op je PC zorg er dan voor dat je PC ook echt volledig is afgesloten (SHIFT+Afsluiten) of doe een herstart.
Maar dat is voor Windows 10
We zitten hier op nog op windows 7

[ Voor 19% gewijzigd door The_Doman op 21-10-2022 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
Nogmaals waarom laat je het niet doen? Ik kan je hier vrijwel zeker mee helpen, ik heb een extra pc'tje staan met IDE controller en Linux. Geen probleem om die bestanden te recoveren. Omgeving Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pennywiser schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Dat kan geen kwaad maar wordt niet altijd meteen herkend.
Niet elk moederbord of HD kan daar tegen en kan er van stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:13:
[...]

Welnee. Dan heb je zelf iets niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ASS-Ware schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:13:
[...]

SATA is zo gemaakt dat het hotpluggable is. De groundpinnen sluit je altijd eerder aan dan data + spanning. Dus kortsluiting ga je op die manier niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pennywiser schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:01:
[...]

Welnee. Dan heb je zelf iets niet goed gedaan.
Ik heb er een nas mee stuk zien gaan, die was niet hot pluggable en daar kon je niets bij fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
TERW_DAN schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

SATA is zo gemaakt dat het hotpluggable is. De groundpinnen sluit je altijd eerder aan dan data + spanning. Dus kortsluiting ga je op die manier niet krijgen.
https://www.techtarget.com/whatis/definition/hot-swap?amp=1

“Not all SATA drives are hot swappable, but most are hot pluggable.”

[ Voor 3% gewijzigd door ASS-Ware op 22-10-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb er een nas mee stuk zien gaan, die was niet hot pluggable en daar kon je niets bij fout doen.
Het gaat helaas offtopic nu maar ik zou graag merk en type daarvan weten, om te zien welke waarschuwing de fabrikant over hot pluggen/swappen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
pennywiser schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Het gaat helaas offtopic nu maar ik zou graag merk en type daarvan weten, om te zien welke waarschuwing de fabrikant over hot pluggen/swappen geeft.
Mijn 3e NAS ooit, Synology DS413, type HD is me onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ASS-Ware schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Mijn 3e NAS ooit, Synology DS413, type HD is me onbekend.
Tnx, idd niet hot pluggable wat je al zei, maar defect raken kan ik zo niet iets over vinden. Je kunt natuurlijk wel data corrupt maken door zomaar te pluggen. Neemt niet weg dat het wel gebeurd is en dat het voor jou balen was. Dit zou toch met name met een NAS gewoon moeten kunnen.

Anyway on topic maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Zo daar zijn we weer van het hout zagen voor de Kachel.zo dadelijk inpakken .
En ?! ik zie nog steeds géén foto van de (Bios) toets F2 ,want daar hadden jullie het ook over aan het begin.

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:10
AvWijk schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:05:
Nogmaals waarom laat je het niet doen? Ik kan je hier vrijwel zeker mee helpen, ik heb een extra pc'tje staan met IDE controller en Linux. Geen probleem om die bestanden te recoveren. Omgeving Utrecht.
Misschien privé pornocollectie oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan19 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:54:
Zo daar zijn we weer van het hout zagen voor de Kachel.zo dadelijk inpakken .
En ?! ik zie nog steeds géén foto van de (Bios) toets F2 ,want daar hadden jullie het ook over aan het begin.

Mvg
Ik heb het vermoeden dat jij nu verwacht dat er een foto van je BIOS (Basic Input/Output System) gemaakt wordt op het moment je op 'F2' drukt (terwijl Windows al operationeel is)?

Als je tijdens het opstarten van de PC (als het apparaat helemaal UIT staat en dus niet in bijvoorbeeld een Stand-By of Hibernate status) op 'F2' blijft tikken dan kom je in het BIOS van de PC / Het moederbord. Sommige moederborden hebben daar overigens een andere toets voor, dan is het vaak de 'F10' of 'DEL' toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Aan het begin vroeg er 1 maak is een foto.
dus dat deed ik.(punt)
Nu vraag ik ,maak is een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johan19 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:51:
Aan het begin vroeg er 1 maak is eens een foto.
dus dat deed ik.(punt)
Nu vraag ik ,maak is een foto.
Waar wil je een foto van hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Nou ,wat dacht je van Bios ,en waaraan ik dan kan zie waar mijn externe harde schijf dan kan staan.
Snap je ?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
spokje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Misschien privé pornocollectie oid ;)
Haha touché!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan19
Door de Knetter-Harde PORNO is hij kapot (gestoken)
Hij is dus Stuk.
Weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Op deze manier gaat het niet werken. Er worden vele adviezen gegeven en het enige dat terug komt is een stroom vragen, dwingende verzoeken en een troll in je laatste reactie (y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.