Dutch Plaza tweedehands goederen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.960 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeukelaarJohn
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-10-2022
Hallo Allen,

Ik doe regelmatig aankopen via de Pricewatch van Tweakers en zonet viel mij iets op tijdens het bestellen van een nieuwe smartphone voor de zaak.

De webwinkel Dutch Plaza lijkt met alles wat zij aanbieden in de Pricewatch de goedkoopste te zijn. Dit is voor een onbekende partij vrij opmerkelijk. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een bestelling geplaatst en wat blijkt? De bedragen exclusief en inclusief BTW zijn hetzelfde. Er wordt dus geen BTW op de producten gerekend. Hoe kan dit?

Na een kort onderzoekje is mij opgevallen dat er in de webshop van deze winkel bij elk product staat aangeven: Let op! Deze prijs geldt niet voor zakelijke klanten. Wat blijkt? Zij werken met de margeregeling. Dit betekent dat de producten dus tweedehands of refurbished zijn. Dit staat echter nergens aangegeven. Zie de volgende link om te zien wat margeproducten zijn:

https://www.belastingdien...en/wat_zijn_margegoederen

Na het natrekken van de kvk gegevens van deze partij kwam ik op Marktplaats de volgende advertentie tegen:

https://www.marktplaats.n...vZ01JgCoTQ7W1I9WiIuLxg5lU

Je komt dan op de volgende website terecht:

https://www.wijkopenelektra.nl/

Dit bedrijf koopt dus via Marktplaats gebruikte goederen op om ze vervolgens via de Pricewatch hier op Tweakers te verkopen. Op zich best slim maar is dit wel toegestaan? Naar mijn weten heb ik niet eerder een bedrijf in de Pricewatch gezien dat tweedehands goederen verkoopt. Hoe zit dat? En hoe is dit geregeld met de garantie?

Ik ben erg benieuwd. Ik heb de order geannuleerd omdat ik voor mijn zaak een btw bon nodig heb. In heb het product dus niet mogen aanschouwen.

Gezegdende groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Heemskerk
Hallo John,

Bedankt voor het starten van deze topic. Ik ben een bekende klant bij de firma Dutch Plaza.
Hetgeen dat jij schetst klopt niet helemaal. Het valt mij tevens ook op dat je een nieuw lid bent bij Tweakers, en dat jouw account zojuist is aangemaakt. Daar jij aangeeft dat jij regelmatig aankopen doet via Tweakers zou dit niet geheel kunnen kloppen.

Deze belastende woorden verpesten het imago van de webwinkel. Dit zijn onwaarheden. Echter niet wat ik als tevreden klant ervaar bij de webwinkel.

Voor mijn mede Tweakers vermoed ik dat dit een uithaal is van de concurrent wat hedendaags als normaal bevonden wordt om het imago van de webwinkel te schaden. Erg jammer dit soort praktijken.

Vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
P.Heemskerk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:02:
Hetgeen dat jij schetst klopt niet helemaal.

Deze belastende woorden verpesten het imago van de webwinkel. Dit zijn onwaarheden. Echter niet wat ik als tevreden klant ervaar bij de webwinkel.
Wat klopt er niet?
Wat zijn onwaarheden?
Hoe zit het volgens jou (als klant) wel in elkaar?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het valt mij tevens ook op dat je een nieuw lid bent bij Tweakers, en dat jouw account zojuist is aangemaakt. Daar jij aangeeft dat jij regelmatig aankopen doet via Tweakers Pricewatch zou dit niet geheel kunnen kloppen.
Pricewatch is openbaar raadpleegbaar voor iedereen met & zonder account. Geen idee hoe jij dat controleert maar PW & account-leeftijd hebben niets met elkaar te maken.

Als je wel vraagtekens stelt over de leeftijd van accounts (allicht terecht) moeten we jouw account en "verdedigende" woorden dan ook niet categoriseren onder "zou geheel niet kunnen kloppen"?

Hoor of lees graag hoe je ertegenaan kijkt :)

/Edit: de leeftijd van de reviews op https://tweakers.net/shop.../dutch-plaza/shopreviews/ zijn dan ook "niet waar"?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 20-10-2022 22:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:32
Hallo John,

Bedankt voor het starten van deze topic. Ik ben een bekende klant bij de firma Dutch Plaza.
Hetgeen dat jij schetst klopt niet helemaal. Het valt mij tevens ook op dat je een nieuw lid bent bij Tweakers, en dat jouw account zojuist is aangemaakt. Daar jij aangeeft dat jij regelmatig aankopen doet via Tweakers zou dit niet geheel kunnen kloppen.

Voor mijn mede Tweakers vermoed ik dat dit een uithaal is van de concurrent wat hedendaags als normaal bevonden wordt om het imago van de webwinkel te schaden. Erg jammer dit soort praktijken.

Vriendelijke groet,
En jij bent geen nieuw lid? vandaag geregistreerd anders. Dus speciaal een account aangemaakt om als ''klant'' te reageren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeukelaarJohn
Hallo John,

Vriendelijke groet,
Hallo P Heemskerk,

Het spijt mij als ik er naast zit. Het is absoluut niet de bedoeling deze winkel te schaden op enigerlei wijze. Het valt enkel op en de hoofdvraag in deze is of dat het is toegestaan om tweedehands, refurbished of anderzijds overige producten die onder de margeregeling of waarvan in ieder geval geen BTW wordt berekend te verkopen.

Ik ben een nieuw lid als geregistreerd gebruiker, dat klopt. Dat zegt niks over de frequentie van het gebruik van de Pricewatch van Tweakers. Zoals door een ander is aangekaart is hier geen registratie voor nodig daar dit openbaar is en voor een ieder, met of zonder account toegankelijk.

Mocht er iets niet kloppen dan zou ik dat graag horen. Het valt wel op dat u als tevreden klant dit topic zo snel heeft gevonden en u hier weerwoord op probeert te geven.

Gezegende groet,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Mooijekind kan jij hier eens naar kijken (of de juiste collega even aantikken daarvoor?). Ik zie inderdaad ook dat bij bestellen dezelfde prijs incl. als ex. Btw wordt getoond en als @BeukelaarJohn het dus bij het rechte eind zou hebben lijkt me dat dit inderdaad niet zo in de PW hoort?

Tot die tijd even op slot. Het voegt niets toe elkaar hier de maat te nemen op basis van hoe nieuw iemands account is.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 20-10-2022 23:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 10:01

Mooijekind

Manager Product Content
@Orion84 Ik heb het even onder de aandacht gebracht bij de juiste personen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.