Dag allen, de Steam account van mijn zoon van 15 is gehackt. Nou wil de hacker geld en zit mijn zoon daarop te pushen: anders delete ik je account etc... Weet iemand hoe je je account weer terug kan krijgen?
Vraag
Alle reacties
steam support
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Goedemorgen,
Mijn zoon heeft hetzelfde issue, binnen 1 minuit een melding gekregen dat hij inlogde vanaf een andere locatie en gelijk een mail erover heen dat de email etc was aangepast, geen idee wat er gebeurd is of iig hoe. Support ingediend bij Steam support en nu vragen ze een screenshot van een betaling aan steam via paypal, factuuradres paypal en de ten naam stelling vh paypal account. Ik ben hier altijd heel voorzichtig mee, dus had de vraag aan jullie of dit idd een bekende vraag vanuit Steam is en of t kwaad kan deze gegevens te verstekken. Heb gisteren gelijk alle passworden veranderd en heb voor de meeste zaken al 2fa.
Thks
Mijn zoon heeft hetzelfde issue, binnen 1 minuit een melding gekregen dat hij inlogde vanaf een andere locatie en gelijk een mail erover heen dat de email etc was aangepast, geen idee wat er gebeurd is of iig hoe. Support ingediend bij Steam support en nu vragen ze een screenshot van een betaling aan steam via paypal, factuuradres paypal en de ten naam stelling vh paypal account. Ik ben hier altijd heel voorzichtig mee, dus had de vraag aan jullie of dit idd een bekende vraag vanuit Steam is en of t kwaad kan deze gegevens te verstekken. Heb gisteren gelijk alle passworden veranderd en heb voor de meeste zaken al 2fa.
Thks
zolang je zeker weet dat je idd met steam aan het praten bent is er geen probleem.
Vermoedelijk de enigste manier om weer je account terug te krijgen via steam.
Precies, dus je moet wel zelf het contact gelegd hebben met Steam, door zelf naar hun website te surfen. Geen gebruik maken van links in mailtjes die je hebt gehad.jack zomer schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:11:
zolang je zeker weet dat je idd met steam aan het praten bent is er geen probleem.
@jips123 En of je nu het account terug krijgt of een nieuwe maakt: zorg dat je als gebruiker minimaal niet wachtwoorden blijft hergebruiken. Veel accounts kunnen overgenomen worden door onvoorzichtig omgaan met accountgegevens en software. Grote kans dat een wachtwoord is gelekt door malware in een 'handige' cheat of datalek bij een ander zoals bij een vriend of bedrijf. En denk daarbij niet ook aan andere account waar het bij mis kan gaan. Misschien komt er dan toch nog iets goeds van deze onprettige ervaring.
[Voor 11% gewijzigd door kodak op 27-03-2023 13:42]
Pagina: 1