Geforce2 MX400 + win2k + iiyama (75Hz bug)

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:42
Hoi!

ik heb overal gelezen dat pin 15 van je monitor afbreken werkt tegen die 75Hz bug,maar hier ben ik een beetje huiverig voor. dus ff vraagjes:

1) doet je monitor het dan ook nog normaal in win9x?
2) kun je dan gewoon iiyama inf driver + det. 12.41 gebruiken?
3) krijg je dan gewoon alle refreshrates zomaar terug in de lijst ipv alleen maar 75Hz??

ik moet het echt weten, want het is zoooo'n klote bug :( gr,

Martijn

(owh en please geen reactie like UTFS, want ik heb ze bijna allemaal gelezen maar had er een paar vraagjes over)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
1. Ja, waarom niet :? .. je moet alleen je refreshrate handmatig ff goedzetten.

2. Ja, doe ik hier ook

3. Ja.

Ik heb ook een hele tijd lopen kloten met vanalles totdat ik dacht fok it, ik breek dat pinnetje gewoon af. Zeker geen spijt van :) .

PC Specs

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Je kan pin 15 gewoon afbreken het enige wat je doet is de plug en play competabiliteit van je monitor uitschakkelen MBV je D-sub (vga) cable.
Waarschijnlijk zit deze cable ook gewoon met een d-sub (vga) conector op je monitor, dus kan je als het niet meer noddig is een ander cable halen en gewoonweer PnP hebben
nadeel is dat alle mogelijke frequenties van je videokaart (veel) vrij komen, ook de genen die je monitor niet aan kunnen. Gelukkig hebben Iiyama's (die van mij wel) een "te-hoge-frequentie-beveliging
het is ook mogelijk om met een regedit progje de frequenties die je nietwil/kan gebruiken af tescheremen voor windoos (voor het geval er veel nitwits achter je compu zitten, of je zelf vergeetachtigbent)
je kan ook een BNC cable kopen probleem ook opgelost, of powerstrip draaien.
ik heb het ook gedaan en het werkt goed, het is aleen jammer dat windoos niet weet dat je een Iiyama hebt (net jammer)
suc6

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• martijnvds
HMmmm ik hoop echt dat het werkt.. ik heb zoiets van sloop ik dan niet mijn hele monitor :?!??

anders ga ik het zometeen ff doen :) dat hij 'm dan niet meer als iiyama ziet is wel jammer maarja pech dan

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nee je sloopt je monitor niet. Zoals al vermeld verwijder je alleen de Plug & Play functie van je monitor.

PC Specs

• martijnvds
hmm :)
mocht ie kapot gaan kan iiyama dat dan fixen??
bedoel dan hoef ik toch niet meteen een nieuwe te kaufen ofzo :( ?
'k heb nog niet zo lang, en ben bang dat ik 700,- verneuk .. (iiyama Pro411 17")

Verwijderd

[topic=204235]
Daar staat een oplossing voor het 75 Hz probleem en er is zat over te vinden met de search
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.