Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Mijn vraag
Het is misschien een hele domme vraag, maar hoe werkt mobiel betalen met ING?
Ik struggel er elke keer mee en kom er niet uit hoe het nou moet. Meestal na een paar keer proberen lukt het wel, maar ik snap niet wat de trick is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Poco X3 Pro met Android 12 en de ING app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
[UPDATE]
Zie ook: jeroeningen in "Ik struggel met mobiel betalen"
Na het verwijderen en opnieuw toevoegen van mijn betaalpas in de ING app kan ik kleine betalingen (< 50 euro) doen als ik mijn scherm aanzet zonder Internetverbinding. Opvallend genoeg verschijnt er geen melding op mijn telefoon.

Grote betalingen (> 50 euro) of als de betaalautomaat aangeeft 'zie instructies telefoon' werkt het nog steeds niet.
In dit geval moet ik de ING app open hebben staan. Ik kan dan mijn pincode invoeren in de ING app.

Is dit verwacht gedrag of doe ik nog steeds iets fout?

[ Voor 66% gewijzigd door jeroeningen op 07-11-2022 14:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 20-10-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
NFC staat wel aan op je telefoon?

[ Voor 29% gewijzigd door Kwistnix op 20-10-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 20-10-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

Geen issues met ING.
Staat die wel als default betaal middel?

Ik zet mijn scherm aan en tik en betaal.
Soms zit je boven de 50,- en dan moet je de pincode hebben. Maar dat heb ik ingesteld om te betalen met Biometrie.
zowel op de OP1,OP3,OP6,OP8 en NP1 geen issues.

betaal ook zo alijd bij parkeergarages. Nooit meer bonnentjes en naar de parkeerautomaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
Bij iphones moet je altijd de telefoon ontgrendelen met face/touch-id. En dat is iets strenger dan normaal ontgrendelen (mislukt vaker bij mij). Het is dus niet “2x drukken en klaar” hij kijkt iets beter. Behavle voor de watch, dat is wel 2x drukken zolang die bij de iphone in de buurt is en nooit is afgedaan.

Dat is bij google pay ook zo, alleen daar is er een optie om 50 euro zonder unlock te doen. Alleen wakker maken met de knop is dan voldoende.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 20-10-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-08 20:49
Ik heb deze (fijne!) telefoon ook gehad. Helaas overleden op een kano-tochtje in augustus, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Echt waardeloos en kon er geen vinger op leggen waar de crux zat.

Nu Redmi Note 11, en de NFC werkt stukken beter, maar de camera is om te huilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Phyrozi op 20-10-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Mijn vrouw heeft een iphone 14 pro met ing mobiel betalen. Die gebruikt overigens de pas door deze in de wallet te zetten en zo te openen. Ikzelf heb Android en moet inderdaad een beetje klooien, maar werkt eigenlijk wel altijd. Scherm aan, tegen betaalautomaat houden en unlocken met vingerafdruk.
Er is ook een wallet voor Android, maar geen idee of het daar mee kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 20-10-2022 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jeroen3 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:40:
Bij iphones moet je altijd de telefoon ontgrendelen met face/touch-id. En dat is iets strenger dan normaal ontgrendelen (mislukt vaker bij mij). Het is dus niet “2x drukken en klaar” hij kijkt iets beter. Behavle voor de watch, dat is wel 2x drukken zolang die bij de iphone in de buurt is en nooit is afgedaan.

Dat is bij google pay ook zo, alleen daar is er een optie om 50 euro zonder unlock te doen. Alleen wakker maken met de knop is dan voldoende.
iPhone is gewoon 2x op de button drukken en dan Face ID doen.
Eerst ontgrendelen hoeft niet en het is ook niet strenger dan de normale Face ID.

/verder niet relevant omdat TS een Android heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-10-2022 20:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
Heb je de ING app als standaard "payments service" staan?

Settings -> Connections -> NFC and contactless payments -> Contactless payments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
@jeroeningen Geen internet is het probleem niet. Alleen bij poging 5 heb je de ING app open staan en dat was de clue.
Je had betalen met pin aan staan, dus de ING app wilde de pincode hebben. Maar standaard staat 'notificaties tonen op lockscreen' uit, dus kreeg je niks op je scherm te zien. Bij poging 5 had je de app open en toen kreeg je het gelijk te zien.
Oplossing is om in de instellingen van de ING app (dus niet in de app) bij de notificaties het tonen van notificaties op de lockscreen toe te staan. Dan krijg je (indien nodig) de melding dat je de pincode moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
eric.1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:59:
Heb je de ING app als standaard "payments service" staan?

Settings -> Connections -> NFC and contactless payments -> Contactless payments
Ik heb hier staan 'Banking app'. Volgens mij is dat inderdaad de ING app.
Jimster schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:
@jeroeningen
Oplossing is om in de instellingen van de ING app (dus niet in de app) bij de notificaties het tonen van notificaties op de lockscreen toe te staan. Dan krijg je (indien nodig) de melding dat je de pincode moet invoeren.
Notificaties op lockscreen staat voor ING app aan.

Kortom 2 vragen:
1. Koopt het dat poging 1 zou moeten werken? Zo ja, ik ga het nogmaals proberen.
2. Nog even een checkvraag: het zou dus voldoende moeten zijn dat het lockscreen aanstaat. Als ik dan mijn telefoon tegen de betaalautomaat aanhoud, dan zou in het lockscreen een notificatie van de ING app moeten verschijnen, toch? Of moet ik een tik geven op het lock screen als deze aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ING hier, heel af en toe werkt het de eerste keer niet.

Ik open altijd de telefoon dan de betaalapp. In principe heb je de telefoon dan toch al unlocked, dus ik betaal eigenlijk nooit met lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
jeroeningen schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Ik heb hier staan 'Banking app'. Volgens mij is dat inderdaad de ING app.

[...]

Notificaties op lockscreen staat voor ING app aan.

Kortom 2 vragen:
1. Koopt het dat poging 1 zou moeten werken? Zo ja, ik ga het nogmaals proberen.
2. Nog even een checkvraag: het zou dus voldoende moeten zijn dat het lockscreen aanstaat. Als ik dan mijn telefoon tegen de betaalautomaat aanhoud, dan zou in het lockscreen een notificatie van de ING app moeten verschijnen, toch? Of moet ik een tik geven op het lock screen als deze aanstaat?
1 poging zou moeten werken, maar vaak moet ik ook het nogmaals proberen omdat de pinapparaat de NFC chip niet goed leest ofzo.
2. Scherm aanzetten is voldoende. De ING app met de digitale pas + bedrag staat dan inderdaad op je lockscreen wanneer je je telefoon tegen de pinapparaat houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ook een tijdje geprobeerd met telefoon contactloze betalingen te doen. Blijf het een gedoe vinden, waarbij pasje pakken bijna even groot gedoe is.

Nu al meer dan een jaar een wearable sleutelhanger met daarin een 'pinpas'

Even snel gepakt als mijn telefoon en geen gedoe met unlocken en ander gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroeningen
[UPDATE]
Na het verwijderen en opnieuw toevoegen van mijn betaalpas in de ING app kan ik kleine betalingen (< 50 euro) doen als ik mijn scherm aanzet zonder Internetverbinding. Opvallend genoeg verschijnt er geen melding op mijn telefoon.

Grote betalingen (> 50 euro) of als de betaalautomaat aangeeft 'zie instructies telefoon' werkt het nog steeds niet.
In dit geval moet ik de ING app open hebben staan. Ik kan dan mijn pincode invoeren in de ING app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

jeroeningen schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:18:
[UPDATE]

Dit had ik ook deze maand gehad dat mijn mobiele pas gewegerd werd. Na het verwijderen en opnieuw aanmaken werkt het weer en tot nu toe geen problemen er mee gehad.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
jeroeningen schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:18:
[UPDATE]

Klinkt toch alsof er een instelling niet goed staat waardoor de ING app geen notificaties mag tonen op je lockscreen.
Pagina: 1