3-staps dimmer omzetten naar volledige dimmer (led)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvgoddijn
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03 21:49
We zijn op zoek naar een mooie lamp voor in de keuken en hebber er 1 op het oog.

Deze lamp heeft echter enkel een 3 staps dimmer (10% 40% 100% uit) en ik will graag traploos dimmen.
is dat meestal gewoon een kwestie van een andere controller erop zetten?

of moet ik nog rekeking houden met incompatibiliteit?

edit: was een 3 staps dimmer

[ Voor 9% gewijzigd door pvgoddijn op 20-10-2022 17:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik neem dus even aan dat het iets van een laagspanningslamp is met een losse controller/driver? Dan is er grote kans dat het met een andere driver wel kan ja. Maar zal je wel exact moeten weten wat de lamp verwacht. Heb je typenummers / linkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvgoddijn
deze:
https://www.lights.co.uk/...p-3-level-switchable.html

[ Voor 36% gewijzigd door pvgoddijn op 20-10-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:56

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Oei, die geven wel heel weinig informatie. Of technisch gezien eigenlijk 0... Dus zonder de lamp te hebben (of iemand die hem heeft) valt daar eigenlijk niets zinnigs over te zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:35
denk niet dat dat gaat lukken, die lamp dimt via de normale lichtschakelaar maar ik noem het niet echt dimmen. eigenlijk zelfde soort systeem dat je vroeger zag met die aanraak lampen na zoveel keer aanraken ging die ook uit of naar een andere lichtsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:00
pvgoddijn schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:57:
We zijn op zoek naar een mooie lamp voor in de keuken en hebber er 1 op het oog.

Deze lamp heeft echter enkel een 3 staps dimmer (10% 40% 100% uit) en ik will graag traploos dimmen.
is dat meestal gewoon een kwestie van een andere controller erop zetten?

of moet ik nog rekeking houden met incompatibiliteit?

edit: was een 3 staps dimmer
Dimmen tussen 10%, 40% en 100% zal in alle gevallen passend zijn. Ik heb traploze dimming, maar heb via homeautomation eigenlijk altijd 3 scenes aan welke dus ook 3 %’s gebruikt. Werkt prima. Die ene keer dat je net 4% minder wilt is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
Waarschijnlijk zit in de kap tegen het plafond een LED-driver. Als je deze kunt vervangen door een dimbaar exemplaar gaat het lukken.

Maar je zou eigenlijk de exacte specs van die driver moeten weten. Is het constant current of constant voltage, welke uitgangsspanning/stroom, welk vermogen, hoe veel plek heb je? Het is maar de vraag of je een geschikte vervanger gaat vinden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvgoddijn
Thanks
Pagina: 1